Detail hlášky #61349
<a> cau, máš čas?
<b> Cus, sry nemám, musím se učit na matiku
<a> ty máš tu lehčí, ne?
<b> j
<a> jzs tak ta je v pohodě
<a> na generálce sem měl 96 procent
<b> Z kolika?
<a> ...
<a> no radši se uč.
Informace o hlášce
Diskuze
OBOJÍ?? Z tisíce je 96% 960. 960% z tisíce je ale 9600! Jestli umíte jednoduchou trojčlenku, tak mi musíte dát za pravdu.
1000..... 100%
1%....... (1000/100)= 10
96%...... (10*96)=960
960%.....(10*960)=9600
Je to prosím pěkně dost jasné? Procenta znamenají podíl ze sta, sto procent je celek, méně než sto procent je necelý celek a více jak sto procent je více než celek, (1,3 celku, 2 celky...) Názorně- 100% je jablíčko 80% je více než tři čtvrtiny jablíčka, 150% je jablíčko a půl.
První dva řádky dobře- ale ten třetí je smutnej. Bohužel, asi není způsob, jak tě přesvědčit, protože máš pocit, že je pravda na tvé straně. Podívej se na to, cos napsal. Vážně je podle tebe logické, aby 10 celků a 9,6 CELKU měla rozdíl pouhých 40%, při celkových 1000% ?
Ještě jinak- máš deset triček v hodnotě tisíc korun (to znamená tričko za stovku). A pak máš jedno necelé tričko, které má hodnotu 960 korun. Vidíš v tom ten nepoměr?
Pakliže mám sto triček (100%) a jsem spokojená, a náhle mi přivezou dalších 900 triček, momentální hodnota triček je sice 1000%, ale to je ve své podstatě matematický nesmysl. Sice si můžu říct- navýšila jsem své jmění desetkát, ale když budu chtít s těmi tričky počítat, a všech 1000 triček už je nadobro mých, stává se z nich rázem zase 100%. Takže 1000 triček je 100% a můžeme začít od znova.
Já nevím.
Tvůj příspěvek mi trochu připomíná tu početní hádanku- tři muži si zaplatili pokoj v hotelu. Pokoj stál třicet korun- každý zaplatil třetinu (10 korun). Později si ale recepční uvědomil, že jejich pokoj má hodnotu jen 25 korun a tak jim šel pět korun vrátit. Ale jak rozdělit 5 korun mezi 3 lidi? Dal tedy každému po koruně a dvě koruny si nechal. Každý tedy zaplatil za pokoj 9 korun=27 a recepční si 2 koruny nechal. 27+2= 29. Poj stál ale 30 korun! Kde je tedy ta koruna?
jinak aby bylo aspoň trochu jasněji: http://www.wolframalpha.com/input/?i=96%25+from+1000%25
Ale co už... když jsme u těch hádanek... :-D
Chlap si postaví čtvercový dům, který má všechny strany na jih. Kolem domu jde medvěd. Jakou má medvěd barvu? :-)
Puvodni celek = 1.0
1000% z celku = 10
96% z celku = 0.96
96% z 1000% je 9.6, cili 960% z puvodniho celku, ale porad je to 96% z 1000%. Nemyslim ze jsem to vysvetlil srozumitelne ale jsem presvedcen ze jsem nasel zakopaneho psa a uz tu toho necham.
Akorad se vyjadrim k "Sethiel"ovi. 100% z cehokoliv je vzdy maximum, a nezalezi na tom kolik to je (napr. ted dokazes zvednou 100Kg a to je 100% toho co dokazes zvednouta, pak mesic chodis do posilky a dokazes zvednou 110 Kg, coz je zase 100% vahy kterou dokazes zvednout), jedina vyjimka co me napada je porovnávání(dnes zvednu 110% vahy kterou jsem zvedl pred mesicem, pokud ti ale reknu "zvedni 110% toho co dokazes zvednout" tak to nedas)
V citaci se rika ze mel 96% bodu (tezko tim myslel ze mel 96% bodu z tolika bodu, kolika dosahnul minule, nebo jine porovnavani). Vzdy ztratil 4% bodu a jestli to je 0.4, 4, nebo 40 je prece nepodstatne.
Dostaneme super extra vyhodny obchod/burzovni ukol (pripadne neco podobneho) zisk tvori 900 % castky, kterou jsme vlozili.
Po vyplaceni zisku (spolu s puvodni castkou - tj. nyni mame 1000 % penez co jsme meli puvodne - 100 % povodnich + 900 % zisku) vyuzijeme 96 % vsech penez co mame na neco. Kolik procent puvodni castky jsme vyuzili?
Vemte si 1000 cm. 96% bude 960 cm. A tak je to i tady. 96% z 1000(%) je 960(%) ALE z toho našeho tísice.
Takže ve finále je to pořád těch našich původních 96%. Nemůže to být 960% vůči definice procenta, jelikož by to bylo překročení 100% plánu. A ať je to zamotanější sebevíc, tak jak již bylo řečeno výše, 100% tady představuje 1000.
Takže prostě furt to bude jen 96% a ne více.
Původnímu zadání odpovídá slovní úloha: "Nádrž zvětšila svůj objem na 1000% původního stavu A POTÉ se její stav snížil na 96% (to je těch 96% z 1000%). Kolik procent vody je teď v nádrži oproti půvnímu stavu?" A odpověď je samozřejmě 960%...
Nechci nic říkat, pánové, ale kdo z vás to má?
http://www.nezapomente.cz/zobraz/plan
Ovšem když si dáš tréningový plán uběhnout 2 km denně a uběhneš jen 1 km, tak jsi plán splnil na 50%. Když uběhneš 2 km, tak jsi ho splnil na 100%. Ovšem co když při tom potkáš zajímavou holku, zakecáte se a uběhnete 4km? Pak jsi ten plán překročil, uběhl jsi 200% plánované dávky.
http://goo.gl/lmrdw
1) Mám 1000 % krabičky lentilek, sežeru 96 % krabičky lentilek. sežral jsem 96 % krabičky lentilek, nebo 9,6 % všech lentilek (9,6 % tu nikde nebylo, jestli se nepletu)
2) Mám 1000 % krabičky lentilek, sežeru 96 % všech co mám (IMHO tato úvaha je správná). sežral jsem 960 % krabičky lentilek, nebo 96 % všech lentilek, nebo 96 % tisíce procent krabičky lentilek.
3) Otázka byla myšlena "Kolik je 96 % z tisíce? odpoveď prosím v procentech"
v tomto případě je to 96 % sichr, nebo někdo určí 960 jako 96000 %
Pokoušel jsem se vymyslet i jiné možnosti, ale selhal jsem.
Pokud bysme pripustili, ze se s tim da pocitat, pak plati obe moznosti (v pripade "96%" by tedy byl vysledek bud 96%, nebo 960%, coz samo o sobe ukazuje nesmyslnost.)
Dovolim si jiny priklad. Ptacek bydlel v lese v budce. Mel v ni drevene bidlo, na kterem sedaval. Protoze byla budka prostorna a pohodlna, mel v ni dobre bydlo. Jednou prisel lesni pozar a ptacek prisel o obe bi/ydla. Jake i/y tam napiseme?
Původnímu zadání odpovídá slovní úloha: "Nádrž zvětšila svůj objem na 1000% původního stavu A POTÉ se její stav snížil na 96% (to je těch 96% z 1000%). Kolik procent vody je teď v nádrži oproti půvnímu stavu?" A odpověď je samozřejmě 960%...
Takže (96/100)*(1000/100) = 9,6 = 960 procent
BTW píše se x % ne x%. To první znamená x procent, to druhé x procentní.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hyperinflace.
Pokud nevěříte wikipedii, přečtěte si např. Černý obelisk (E. M. Remarque).
Operace x procent z něčeho je matematicky jasně definovaná a vy to ignorujete a tu operaci prostě neporovádíte.
Prostě už uznejte, že to pochopit se to možná dá dvěma způsoby, ale výsledek je správný jen jeden a to 960 % (po vypočítání příkladu, ne po nějaké divné úvaze vycházející z neznalosti matematiky).
vaše diskuze mě zaujala a už chápu, proč tolik lidí má problém se základními testy z matematiky.
Takže tady je vysvětlení:
96% z tisíce je 960 jednotek (tj. z 1000 žen je 96% rovno 960 ženám). Kolik je 960 žen z 1000 procent? 96%.
Pokud tomu stále nerozumíte, pokračujeme dále:
100%=celek. Je to vlastně jako zlomek 1/1. Takže když máte 96%, nemáte celý celek, ale kousek vám chybí. Pokud zde použijeme frázi již zde použitou "na sto", je to vlastně zlomek 96/100, kde 100/100 je jedna, tj. jeden celek. Takže tedy 960žen z 1000 žen je 960/1000 = 96/100=96%.
100% je prostě jeden celek=zde tedy 1000, takže nemůžete z 96% najednou udělat 960%. Trochu neštastné je použití 200%, které vlastně znamená 2 celky, tj. dvakrát tolik. Ale to byste tvrdili, že 1000 je celek a obsahuje 960%, tj. 9,6 celku a jeden celek nemůže obsahovat víc jak jeden celek, tj. jeden celek může být max. 100%. Ne 960%.
Pokud byste stále měli problémy, konzultujte toto s vaším učitelem matiky (za následky neručím).
A k zastáncům tvrzení "je to vždy pouze 96%": vás by měla zviklat upravená varianta - kolik je 96% z 10%? Pořád 96%? Jakmile velikost čísel překlopíte, v tomhle případě má dokonce smysl pouze ten přístup, proti němuž brojíte - mělo by totiž jít o 9,6%. Váš srovnávací argument typu "kolik je 96 hrušek z 10 hrušek" tady opravdu nefunguje (na předchozí případ se ale použít dal).
96% z 10 hrušek je 9,6 hrušek. Teď mi řekni, kolik procent je 9,6 hrušek z 10???
takže čtvrtá třída:
10 hrušek.....100%
9,6 hrušek......x%
x=96% 9,6/10=x/100, x=9,6/10*100
Kolik je 9,6 hrušek ze 100 hrušek??
100 hrušek....100%
9,6 hrušek.....x%
x=9,6%
Kolik je 96% z 1000 hrušek?
1000 hrušek....100%
x hrušek..........96%
x=960 HRUŠEK
Uvědom si, že % nejsou jednotky. Ano, 96% z 1000 hrušek je 960 HRUŠEK, ale ne PROCENT.
Takže: kolik je 960 hrušek z 1000 hrušek procent?
1000 hrušek.....100%
960 hrušek.......x%
x=960/1000*100=96%
"kolik je 960 hrušek z 1000 hrušek procent?"
není to stejné co "kolik je 96 procent z 1000 procent", což se spočítá takto:
(96/100)*(1000/100) = 9,6 = 960 procent
což je správný výsledek.
A mne už toto nebaví.. (btw schválně si běž za matikářem ty, co by ti na tento příklad řekl. PS až se ho budeš ptát, tak nezkomol zadání :) )
Chápu, co chceš říct, ale prostě na začátku sis dal nereálný předpoklad že 100%=1000% a to je prostě a jednoduše nemožné. Když si dám předpoklad, že 1=2, tak mi může klidně vyjít, že 1+1=4.
prej: "Uvědom si, že počítat procenta z procent je nesmysl!" :D :D
tak se koukni na účet nebo na výplatní pásku, jak ti tam z těch 75%, co ti dají, ještě dalších 20% odečtou...
to znamená, že ti vezmou 20% ze 75% - kolik ti vezmou???
Pokud se na tohle zeptáte zastánců výsledku původní otázky jako 96%, pak zjistíte, že tento člověk nemá ponětí o pojmu Matematika. Pokud viděl jinou školu než základku, zřejmě to byl obor týkající se filozofie, psychologie a podobných hovadin. Tito lidé si žijí spokojeně v domnění, že mají hodně peněz :D :D
Člověk, kterého aspoň trochu zajímá, kolik si za měsíc ve skutečnosti vydělá (než mu stát spoustu peněz ukradne), odpoví na původní otázku 960%. A to prosím také nemusí mít nic společného s matematikou :D :D Tito lidé jsou většinou psychicky na dně, neboť je tento režim sere - proto často hledají pomoc u skupiny č. 1 :D :D
To je vlastně jako říct, že 96 hrušek z 1000 je 960 hrušek, protože si na začátku výpočtu stanovil, že 1000 hrušek=100 hrušek :)
Já tady nechci vystupovat jako někdo, z koho si všichni sednout na zadek. Konec konců, to, co teď napíši, tu již napsalo dost lidí. zkusím to napsat pochopitelně.
96 % z 1000 % je 96 % (ze základu, tedy z 1000 % - nechte mě domluvit, toto je mezivýsledek)
Ale to je popis kruhem. 96 % čehokoliv je vždy 96 % toho čehokoliv. Takže spousta lidí tu má pravdu s 96 %. Jenže někteří myslí 96 % (z 1000 %) - tedy správně. A někteří myslí 96 % již konečných (již ne z 1000 %, ale myslí to jako spočtený výsledek, jako vy) - tedy špatně. Zatím je to zmatené, sledujte mě dále.
~~~~~~~
Nejlépe se to dá představit, jako byste chtěli naprogramovat program.
Mám proměnnou ZAKLAD, kterou si bude uživatel měnit podle vlastních požadavků.
Program umí spočítat, kolik bude ten základ, pokud ho zdesetinásobíme. Tedy kolik bude 1000 % základu.
Ale pokud provede tuto akci (to zdesetinásobení), přijde o 4 procenta té nové hodnoty. Takže mu z ní zbyde 96 %.
A uživatele zajímá, kolik tedy bude výsledná hodnota. Jeho zajímá, kolik je 96 % z té nové veliké částky.
Takže ho zajímá, kolik je 96 % z 1000 %. Takže 0,96 * (ZAKLAD * 10).
Příklad: Mám v bance 1 Kč. Banka má roční úrokovou sazbu 1000 %. Za vedení účtu ročně strhává 4 % z úroku. Takže mi z úroku zůstane zůstane 96 %. (Pozor, nestrhává 4 % z úrokové sazby, ale z úroku, takže skutečně 100 - 4 = 96.) A mě zajímá, kolik mi na účet přibyde korun za rok. Takže mě zajímá, kolik Kč je 96 % z (1000 % z 1 Kč). 1 Kč * 1000 % = 10 Kč. 96 % * 10 Kč = 9 Kč 60 h. To je 960 % základu - jedné Kč.
Takže pro výpočet mi stačí, že 96 % z 1000 % je 960 %.
A nyní mi můžete prozradit, do které chodíte třídy, protože toto bych já spočítal stejně teď i tenkrát, když jsem se naučil počítat s procenty.
Takže jak tu již mnozí zmínili, procenta nejsou hrušky. Je to 96 % z X (neznámá). A za X dosadím X = 1000 % z Y. A za Y si dosadím číslo, se kterých chci počítat. Třeba počet hrušek.
Matematika je exaktní věda. Výsledek musí vždy vyjít stejně. Pokud dvěma lidem vyjdou rozdílné výsledky, potom každý pochopil jinak zadání. (Pro někoho by bylo vhodné zadání: "Kolik %b je 96 %a z 1000 %b?")
Původnímu zadání odpovídá slovní úloha: "Nádrž zvětšila svůj objem na 1000% původního stavu A POTÉ se její stav snížil na 96% (to je těch 96% z 1000%). Kolik procent vody je teď v nádrži oproti půvnímu stavu?" A odpověď je samozřejmě 960%...
Kolik je 96 % z 1000 %? (Z tisíce procent čeho? Třeba kila rýže. Důležité tady je vědět, že jsou to zcela jiná procenta. 1000 jsou procenta z něčeho neznámého, v našem ukázkovém případě kila rýže, 96 jsou procenta z těch 1000 procent.)
Vyčíslíme si rýži, ať nejsme tak abstraktní a lépe chápeme - tedy 96 % z 10 kg rýže = 9,6 kg rýže. Povšimněte si prosím, že ve výsledku NEJSOU ŽÁDNÁ PROCENTA.
Blíž pravdě byli podle mě ti, kteří hájili 960 % - výsledek je vlastně 960 % toho, z čeho jsme původně dělali 1000 % (tedy z 1 kg rýže). Mysleli tím vlastně "96 % z 1000 % [z X] je 960 % [z X]". Ti, co hájili 96 %, měli pravdu v tom, že výsledek je 96 % z celých těch 1000 % (tedy z 10 kg rýže) - to je ale vlastně jen zopakování původní otázky jinými slovy.
Zadání je matoucí, protože používá dva různé druhy procent a žádnou jinou jednotku - proto všichni cpou do výsledku procenta a pokud je k ničemu nevztáhnou, je to nejednoznačné.
Původnímu zadání odpovídá slovní úloha: "Nádrž zvětšila svůj objem na 1000% původního stavu A POTÉ se její stav snížil na 96% (to je těch 96% z 1000%). Kolik procent vody je teď v nádrži oproti půvnímu stavu?" A odpověď je samozřejmě 960%...
Dám příklad - Když máte otázku: Kolik je 50% ze 2 tun, odpověď je 1 tuna. K hodnotě přidáte jednotku.
Pro ty, kteří tvrdí, že 96% z 1000% je 96% je stejný, jako tvrdit, že 50% ze 2 tun je 50%. Nejedná se o výsledek.
Tak nějak nechápu, jak to může někdo spočítat jinak.
Maturitu už mám teda sedm let za sebou, ale tohle je snad základní matematika :D
Pokud však neznáme hodnotu celku, která nutně musí existovat, odpověď na otázku "kolik je 96% z 1000%" je 96%.Zvolme se tedy hodnotu celku jako "N", existující, ale nám neznámé číslo. Jak již bylo uvedeno, 1000% je 10ti násobek hodnoty "N". Pak tedy 96% z (10 x N) bude vždy 96%, lišit se bude pouze výsledná hodnota a její jednotky:
n = 10kč
96% z 10 x N =0,96 x 10 x 10= 96kč
n = 100 jablek
96% z 10 x N = 0,96 x 10 x 100 = 960 jablek
n= 1000 lidí
96% z 10 x N = 0,96 x 10 x 1000 = 9600 lidí
Odpověď 960% by byla správná pouze tehdy, pokud by otázka zněla "O kolik % je výsledek vyšší vzhledem k výchozímu celku"
Neplést hrušky a jablka, prosím!
100% znamená '100 procentní' a 100 % znamená '100 procent' (platí samozřejmě pro všechna čísla)
'10ti' je paskvil. Chceme-li mluvit o desetinásobku, píšeme 10 násobek.
Podobně nepíšeme kupříkladu '13tý' ale '13.'
Zavolejte si na Česko matematickou společnost (+420 221 914 234), popřípadě na Jednotu českých matematiků a fyziků (+420 222 211 100), položte jim váš příklad. V nejhorším možném scénaři se zhroutí celá dnešní matematika a společnost se rozdělí do dvou sekcí (popřípadě do více, nevím, kolik je tady už různých názorů) podobným červenočepičkářům a modročepičkářům.
Jinak abych se přidal k flamu - odpověď na Araothovu otázku je podle mě 9,6. Automaticky totiž počítám s tim, že procento znamená "vyděl stem". Interpretace procenta jako nějaký jednotky je mírně zvrácená, uvažujme následující příklad:
"kolik je 16% ze 100? Že by šestnáct? Nene, to vy jen nevíte, že "6%" je mnou vymyšlená jednotka a ve skutečnosti se vás v zadání ptám kolik je "jedno šestiprocento" ze sta."
To je samozřejmě kravina, procento je jen jedno a znamená setina. Takže 96 setin z tisíce setin je 960 setin. Pokud chcete jako odpověď číslo, výsledek je 9,6. Pokud chcete výsledek v procentech, výsledek je 960%. 96 procent neobhájíte jako výsledek ani v jednom případě, maximálně opakujete zadání (a ještě ne celý).
Výsledek v procentech se VŽDYCKY musí vztahovat k nějakému celku (většinou to plyne ze zadání, proto se to neuvádí), ale když tady máme dvoje procenta, tak se vrátím k původní otázce: "kolik je 96 % z 1000 %?"
1) 960 % původního 100% celku
(př. těleso prodělalo zkoušku tahem, její původní délka byla 10 mm a konečná délka 106 mm, jaká je tažnost materíálu? - (106-10)/10*100 = 960 %)
2) 96 % z 10ti násobku původního celku
(těleso o délce 10 mm se prodloužilo o 100 mm, jaká by byla velikost prodloužení, kdyby dosahovalo pouze 96 % této hodnoty)
takže správně je oboje, jde jen o to, k čemu ty procenta vztahujete
matematicky je to takhle:
96 hrušek z 1000 hrušek=1000-(1000-96)=96
96 hrušek z 10 hrušek=10-(10-96)=96
jinak 96% z 1000% je 96% tam neni co resit...jedine kdyby procento u 96 znamenalo neco jineho nez procento u 1000 a nekdo by si tak vylozil ze 1000 je celek, pak by bylo spravne 960 %. ovsem procento je procento a nejde odlisit procento u 96 od procenta u 1000. takze mi to pripada jako blbost a brat 1000 jako celek v tom pripade taky, tohle neni zadna DVOUSMYSLNOST ale o postrehu(100kg peri=100kg železa,.....)
Cituji: "A schválně... Kolik je 96 procent z ticíse procent? :)".
Záleží jestli má být výsledek v jednotkách nebo v procentech... Přičemž tu možnost s procenty bych bral jako chyták.
Takže v jednotkách:
96%=0,96
1000%=10
0,96*10=9,6
9,6= 960%
V procentech:
Kolik je 96% z něčeho? No přece pořád 96%
Jiná interpretace dle mého názoru nemůže být správná.
Pepa ma 100 jablek, oznacme p = 100, Honza ma 1000 jablek, oznacme h = 1000, pak plati:96% ze zakladu h = 960% ze zakladu p
Jinymi slovy, 96% z Honzovych jablek je stejne jablek jako 960% z Pepovych jablek, tedy 960 kusu jablek.
Z kterehoze vesmiru jsi?
Anebo tě možná přesvědčí toho:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=96%25%20from%201000%25&t=optb01
protoze je to pocitac a nemohl to pochopit jinak nez jako obycejny priklad s procenty
a jak uz je tady napsane tak 96% z 1000%=96%
96% z 1000= 960
Procenta (podobně jako decibely) jsou poměrovou jednotkou, tedy vyjadřují poměr 2 čísel. Jmenovatel by se dal označit jako základ, čitatel je nějaké množství které poměřujeme se základem. Výsledek tohoto podílu je bezrozměrný, protože dělíme stejné jednotky. Aby jsme z tohoto podílu získali % musíme to jimi vynásobit (tedy 100%) proto na otázku z kolika existuje jediná odpověď a to ze 100%, protože tak jsou procenta definována, pokud by se násobilo 1000 už se nejedná o procenta
Ale k tématu: když máš slovní úlohu pro 5. třídy, kde se praví něco jako "děti první den uběhly 120% oproti dennímu tréninkovému plánu a druhý den o 30% méně než den předchozí", je to zcestné, odporné a neřešitelné, jelikož 30% ze 120% se určit nedá? Hm, smutné.
10 km = 1000 %
x km = 100 % -> x = 1 km
y km = 10 % -> y = 0,1 km
10 km = 1000 %
a = 10 %
a/10 = 10/1000
a = 100/1000
a = 1/10 -> 0,1 km -> y -> 10 %
ve zlomcích:
10 km = 1000/100 (1000 %)
x km = 100/100 (100 %)
y km = 10/100 (10 %)
10 km = 1000/100
a = 10/100
a/10 = (1000/100)/(10/100)
a = (10000/100)/(10/100) = 100/(1/10) = 1/10 = 10/100 -> y -> 10 %
v číslech
10 km = 10 (1000 %)
x km = 1 (100 %)
y km = 0,1(10 %)
10 km = 10
a = 0,1
a/10 = 0,1/10
a = 1/10 = 10/100 -> y -> 10 %
když tyto vaše různé operace provedete jednou, co vám brání je provést znovu? tak se dostanete na 9600 %, 96000 % atd...
Myslím, že jediná přípustná varianta je 96 % z 1000 %... Pro ty co říkají že tím nic neřeším: Ano, protože se to řešit nedá, a v tom je zakopaný pes.
"Brání mi v tom stejná věc, která mi brání v tom k příkladu 5 + 3 = ? pořád dokola přičítat trojku. Prostě to nedělám"
Někdo po nás chce vyjádření v procentech? Ok, vyšlo nám celý číslo, na to abychom z čísla udělali procenta, je jednoduchej postup - vynásobit stem a připsat divnej symbol dvou koleček a jedný čárky. Čili odpověď je 960%.
Líp už to nevysvětlim.
Všimni si že stejnej postup, akorát obráceně sem udělal na začátku. Z čísla tisic procent, tj 1000% odmažu dvě nuly a smažu značku procento. Matematicky i logicky naprosto košer věc.
mějme koláč a řešme úlohu 50% z 50% koláče. Tedy polovina z poloviny, a to je dámy a pánové čtvrtina. Když polovinu rozkrojím na poloviny tak opravdu nemám stále původní polovinu koláče a dokonce opravdu není důvod proč bych nemohli tuto operaci opakovat a dělat stále polovinu z poloviny a mít jiné výsledky.
tedy když budeme mít 100 procent celý koláč, tak 96 procent z 10 koláčů je 9,6 koláče, tedy 960 procent jednoho koláče.
Jen pro úplnost bych dodal, že já osobně považuji za logicky správnou i odpověď "96 %", ale jelikož se jedná o tautologický výrok (jak tady už taky bylo několikrát podotknuto), tak to nepovažuju za přínosnou odpověď k matematické (tedy VÝPOČETNÍ) úloze.
Pokud chceme něco počítat, musíme si zvolit výchozí celek,(n=1) ten pak vynásobíme deseti (N = 10 = n x 10) a dostaneme oněch "1000%", což bereme jako celek nový a z něj pak určíme 96%. Výsledek 96% z nového (N) celku je 960% původního (n=1). Otázka zní, kolik je 96% z (N) a to je pořád 96%, 960% je pouze násobná hodnota vzhledem k (n).
Příklad: Investuješ 100Kč na burze a podaří se ti vydělat 1000Kč, tj. 1000%. 4% jdou na poplatky. zůstane ti 96% z 1000Kč, tj. 960Kč, jinými slovy "96% z 1000%"
Tvůj čistý zisk bude 860Kč, tj. 860%.
Zajímavé, že je tu 170 příspěvků a téměř nikoho nenapadlo argumentovat definicí procenta (nebo jsem si nevšiml). Nuže: http://cs.wikipedia.org/wiki/Procento
"Procenta jsou způsobem, jak vyjádřit část celku (setiny, tzn. zlomek) pomocí celého čísla. Zápis např. „45 %“ (45 procent) je ve skutečnosti jenom zkratkou pro zlomek 45/100, tzn. desetinné číslo 0,45."
Takže nepotřebuju tam vědět, z jakého se to počítá celku, prostě to přepíšu do zlomků nebo desetinných čísel. 1 % = 1/100 = 0,01. Pak tedy zadání a výpočet vypadá: 96/100 x 1000/100 = 9,6 = 960/100 = 960 %
Ta úloha je kupodivu zadána jednoznačně a má jednoznačný matematický výsledek. Veškeré další polemizování o výsledku už je záležitost filosofie, můžeme se tu bavit třeba o tom, jestli 1+1=2.
A pokud mi nevěříte, tak ještě připojím odkaz, který tu možná zapadl a posílal ho Skippy o kousek výš: http://www.wolframalpha.com/input/?i=96%25%20from%201000%25&t=optb01
dokud se nezeptáš jestli je myšleno procent z normálního stavu nebo z abnormálního stavu, nemůžeš na to odpovědět
(ano, otázka je hrozná a nikdo by se tak nezetal, jen jsem uvedl do extrému fakt, že záleží na tom, k čemu procenta vztahuješ)
ale tak tohle zalezi asi dost na predstavivosti, pokud si k tomu zadani predstavis uz neco(pripadne jen prevedes na obecna cisla), tak to je uz 960%... ja fakt beru ciste to, co je v zadani:)
Záleží na definici, jestli znak % u 1000 chápeme jako jednotku, pak 96% je 96% ať je to z čehokoliv (1000 % 3,58458 % atd.). Pokud je 1000 % jeden celek, pak [1000 %] = 100 % -> 96 % z [1000 %] = [960 %].
Co takhle na dvoře stálo bidlo, pták si na něm udělal své bydlo, zaufoukal vítr a obě b_dla spadla... Oboje je na podobném pricipu.
A proč to není 96? Tvrzení se pokládá za vyvrácené pokud se najde alespoň jedna situace, kdy neplatí. Tedy: podle Vás platí. 96% ze 100% je rovno 96%, ale zároveň tvrdíte, že 96% z 1000% je rovno 96%. Kdyby jste si to vypsali do rovnice tak Vám vyjde 100% = 1000%, tedy celek se rovná desetinásobku celku. Tedy 1 = 10. Což nejde. Což je důkaz, neplatnosti Vašeho tvrzení.
96% z 1000% = ?
předně si uvědomit o co jde.
Procento lze definovat jako setinu z daného celku.
Lze přepsat jako 96/100 z 1000/100 z daného celku=
=96 000/10 000 z daného celku=
96/100 z daného celku=
=96%.
Vyzívám každého aby dokázal že nemám pravdu. Jakkoliv.
Stejně jako když máte půjčku a platíte 30% úrok. Jenže prodloužíte splácení o 2 roky a tak vám banka zvedne úrok o 10%
Což může znamenat:
1.) že vám ho navýší o dalších 10% takže na 40%
2.) nebo že vám ho navýší o dalších 10% z tých 30% což je 33%
Proto samozřejmě banka by banka měla napsat kollik byl starý úrok a kolik je nový.
Stejně tak se tady tedy nedá určit zda jde o právě 96% z 1000% jenž je prostě 96% z 1000% a tedy 9,6% z 100% a nebo jestli chceme 960% z 10000%.
Jinak prostě napsáno jako 96:1000
Nebo celkově 96% z hodnoty 1000% tudíž 960%. Jinak zapsáno jako třeba v 96% z 10 celků např. 9,6 tyčinky.
já tu ještě naposled zkusím vysvětlit svůj názor (líp než posledně), a pak už to opravdu vzdám:
máme jednoho králíka (samici a březí, ať se vyhneme dalším komentářům), narodí se dalších 9 králíků (dohromady 10), časem jeden pojde, takže mám 9 králíků, což je 900 % z úplně původního stavu, ale zároveň 90 % ze stavu, který byl před chvilkou
http://www.lamer.cz/quote/61349#comment_283405
Nicméně: z lineárních koeficientů zjistíme střed kružnice (S[m;n]): S[10/2;4/2] = [5;2].
Z posledního členu rovnice (p = 7) zjistíme poloměr. p = m*m + n*n - r*r. Čili: 7 = 25 + 4 - r*r ==> r = odmocnina z 21 (dále jen odmz21).
Takže body dotyku: T1 = [m;n+r] = [5;2+odmz21]; T2 = [m;n-r] = [5;2-odmz21]. x souřadnice nám jsou teď ale naprd.
Jakákoliv přímka rovnoběžná s osou x má normálový vektor (0;1)
Takže tečny jsou:
t1: y + 2 + odmz21 = 0
t2: y + 2 - odmz21 = 0
Tohle nebylo ani ve vyšší úrovni.
(96 je 9,6% z 1000, analogicky 96% je 9,6% z 1000%)
A také podotýkám že původní otázka zněla přesně "Kolik je 96 procent z ticíse procent?"
Takže shrnutí:
Kolik je "96 %" z "1000 %"?
96/1000 (nebo 0,96/10) = 0,096 = 9,6%
Kolik je "96 % z 1000 %"?
0,96×10 = 9,6 = 960 %
Kolik je "96 %"?
96 % = 0,96 (= 96 % a tento výsledek dvakrát podtržen, aby se odlišil od zadání)
Celkem tedy 3 správné výsledky, z nich 2 odpovědi (3 pokud podtrhnou 0,96) a jedno zopakované zadání (pokud ne).
(Pokud by otázka byla "Kolik procent je '96 %'?", pak je 96 % opravdu odpověď, a blbá je ta otázka)
Máme řeku. Předpokládejme, že máme úsek, kde jsou břehy dvě rovné přímky a navzájem rovnoběžné. Chceme zjistit šířku řeky. Na levém břehu stojí muž. Na pravém břehu jsou dva stromy. Jsou od sebe vzdálené 160 m. Tento pozorovatel je vidí pod úhlem 62°. Dále spojnice jednoho stromu a osoby svírá se spojnicí obou stromů úhel 54°. Kolik je šířka řeky?
podle jednotkové kružnice je cos +-1/2 (1/4 z d), tím pádem sin je +-sqrt(3)/2 (anebo naopak), d=2, x = 2 sin 5/6 pí = sqrt(3) =>x/d je již zmiňovaných sqrt(3)/2
taky něco přihodím: (ze zadání viňte CERMAT)
Předpokládejme, že 25 % vzdělaných lidí je bohatých a mezi bohatými je polovina vzdělaných. Předpokládejme dále, že 25 % lidí není ani bohaých ani vzdělaných. Kolik lidí je bohatých a zároveň vzdělaných? (myšleno z celkového počtu lidí, tj. 100 %)
Tahle uloha je vazne spatne zadana. 96% z 1000 cehokoli je 960 cehokoli cili 96% :)) takze kdyz se zeptate kolik je 96% z 1000% tak je to 960% coz odpovida 96% puvodniho 1000.
Jestli tomu nerozumite tak si to prectete jeste parkrat a zamyslete se nad tim. Opravdu sou mozne obe odpovedi.
Podle mě to druhé procento postrádá svůj základ (z čeho se počítá). U těch 96 % je to jasné, je to 96 % ze 100 %. Ale 100 % z čeho? Z ničeho? V tom případě se přikláním k názoru, že je to stále 96 % a nebo také prostě nesmysl, pokud těch 100 % je z ničeho.
Pokud bychom přidali jakýkoliv základ ke zmiňovaným 100 % (např. 200), vyšlo by to takto:
(96 %) * ((100 %) * 200) = 192
A nebo tam dostadit 1000, jak někteří dělají, a vyšlo by čislo 960. Ale ne 960 %.
(96 %) * ((100 %) * 1000) = 960
Tak, možná mě teď ukamenujete, že nerozumím procentům, ale štít mám připraven :-)
96 % ze 1000 % je složení dvou operátorů, kde výsledkem je opět operátor. Žádné hrušky a jablka do toho netahejme.
96 % z 1000 % = (96/100)*1000 % = 960 %.
Jelikož je výsledkem operátor, nemá smysl řešit 960 % čeho. To ze zadání nevykoukáme.