Detail hlášky #56355

<a> Po kom ty seš?
<b> Já právě nevím. Dost se podobám sousedoj a máma o tom nechce mluvit.

Informace o hlášce

Datum přidání: 19. 2. 2011
Kategorie: Hlášky
Autor: Effie (1 hláška)
Hlasování: ajwn, chachar, Mouse565, LosCatmanos, Sejsel, Lorandel, Avatarek, Sinn, schizonti, Mysharr, bosorka, w3m, Moskva, crow91, Thab, Ondruch, Radek9, bounick, burka, Skar, peanutka, Sedly, highbinder, Slay, alischka, Z3LI, Traitor, shaby, Shark94, Axelama, GRIF, Houmiii, Sinistra, Reiki, wailord, Inf1n1tyy, TeeBee, Nadneseny, Morv, silvergold, Lida79, tomca, M4rtin, Shadowmaster, MartinezZ, Juggernaut, srnka, DeathsDream, zelvak, Nefik, martinsky, tersyk, pitufo, BMJackal, Alf, Joanne, ChuckNorris, Mania, Danny991, Svorrok, voogac, soustruh, Lorek, Xemantha, Wery, kocicak, Bakys7, Frostys, Kozlustechnykus, Michalowic, Lei, Fenris, neznamejPANprofesor, hAssassin, Neuromancer, Foo_Fighter, lanoxx, goosepd, CIMBI, cloxy, hunter10, olloboy, LittleOmig, DragoonX, riddick09, machulka, Wolfrik, ruslandsm, Aki-chan, Nevermore, z0nt0r, sulthan, Mithril, bradl3y, zuchen, Jake, kikculka, ivus_ka, Kakodemon, bufffik, Lopatka93, tomcoko, jeliman93, Rainha, chachan, redog, trepka, obr, kecal_op, 110110010, Kratter, Ondra_99, Dejfa, Witek, gryzly, Head, Ganja, Ciselnak, stalucie, Pajasas, oOJoKeROo, teye, Laurelinad, Loty, dib-muad, kajus, CrazzYdiot, webhead, kleretin, mladek2, lobster111, Liki, KeeperX, nazor, Paul_SK, OverdoZz, SpeOp, Hans, heiselpapier, Lepr, kapoka, marmaduke28, wiwik, DrifT, StarsCream, kadibudka, If-if, slayer91, diabllo, saft, ChromN, Severina, ciakval, Douk, Fox_VK, pojir, SuPPoRTiDioTS, kazlik, BubblyBubble, ___spuntik___, NiaWolf, Anti, wiwinka01, robdrak, Atlantis, Caaslav, Widzney, angie-metalbee, JJ, Kriz22, Milda90, jardasobo, Hajny, Bety888, Draky, aloofness, necro, Sobi, Accept, Danik02, maucelka, maryjane, blackdemon, TmaSvetlo, Kozel, Mishar, Math3s, Tommycz, OmeGa, LordPercussor, hawkey, brokec, Imzadi, ubozak, Croco, czKarlos, Punkenstein, millcEK, Lord_Voltemrd, Liquor, KairiRatten, TomEF, Pestr, PavlinII, Cejda, LukiF, Xan, xdosta25, Markuus, Sobosss, O`Neill, Tlustej, Georgo10, wayne, Jehudo, jewmi, Notie, OttoCZ, Snorri, Liman, regg23, Mervin, TomiG, Skodak, jirik, Adge, bartik09, fatalixi, Winters, Cinvor, Groove, matko369, FelcL, miloso, Nashee, polikit, MarkyF, deemarc, priba, Sheprd, Michkov, Theoron, Drancer, 3niti, zvejkaL, Guantanamo, Dreamer1425, Grez, dorry, Renee, Filtr007, Hanzik, chylex, Hunky_Dunky, SmithF, ScOrPiOn9, schneck, anezkaceska, DasHobby, Trny, Marthy, jogino, madog, hybrid, ursus, ondraka, tausa17, Kenny, Ahoika, Zblunk, Janca, HaanZ, Zuza-chan, Suerte, chazz, Trakat, reep, DMDave92, GiGaB4yt, Ruiner, horry, Altair, Johny--X, talirr, tekk-x, SkyHaven, Crazy_Ivan, Bilbo_Turambar, gusto, sea, xadamek, Deefik, RedFred, gensilver47, MacHonzee, jirista, Herda, sysel, phallus, nevim333, TheOnek, Snake, PikoPirat, Goodlike, valovaverca, 3wl4k, rur, Ghofig, DAran, Nicknad, merlik, Alphadog, Clipie, neyto, iwushee, azuritko, DeadLine, Gonzales, BerendeBracy, Eriq, japan, rikiki, binex, fallen-cz, Nekromancer, Danhilka, Marsian, holion, koso, unchained, Skay, rushid, schoobi, kajsd, Sargon, Mejzla, Jakubs75, ALiEN, wax07, puki, Vrchov, carlos05, Denebola, kinodont, horato, MAGEman, Darkk, Kolja82, hubert, Akersh, Ferty, Lucky, Sweetus, Ciko, frodlas, Lancelot33, krummerl, Stevie, despy, Wendeee, Eslinecka, Thiras, Sarsaparillos, Tutanken, Niaz, Myska, Spiiiidy, mord_cour, Wolfeek, ScH0ll_kIll3r, Fatality, kocird, Gigabox, Arathi, DrGaga, mixer, Alenka, FlashOrion, elvellon, dwander, SidiusM, mirak2, krutoslav, Calvera, Griffon, formaldehyd, IgMen, chap, tenebre, cokoladova-poleva-s-jahodovym-dzemem, rain, Pepul, Santiago-san, Acorp, Gaaz, JCM, Airy, TidO, Monty812, snake2323, Jakuje, serub, hrusho, hakim, woski, barney33, inkara, S4crifice, N3mesis, dobai, tomPD, Lamer666, bady, Scr1899, mattysek_com, TommyGun, Rotwajler24, simpe-cz, klida, Aspire, nicolai, Spekt, Dejf21, sliwowitz, Jitka12345, bumbik, sark, link-in-man, pleswi, sirarag, Jarkul, virusak, on-no, B-ree-m, Petriik, corel, kudli, mhx47, Thea, Yur4Y, Pleshis, KaMilka, abouttabs, zakolu, potas, mariffka, mira011, Evzenecek, Goues, srobka, OpaGe, iann, snowflake, Dandynes, sixpounder, czebe, Ilidan, e-litt, scorpe, DeathCubeK, elishia, Schrodinger, Kosta, denny1, davis776, saver, Nipac, Tristy, Pardio, magalhao, PetrK, ZodiacCZ, vlaczech, bartishe, ninny, Andrel, MauCat, Ciclonwar, joolana, Cieszymir_girl, Ereiko, jas, kevin365, AMD, Meimei, sc00py, katula7, statan, Tomdeer, soony20, Amunak, IvcaKoudy, Mirator, kafecz, Zippy101, jurda, Shin3k, Daeron, Finarfin, nwkt, pRCEKpETR, Gerlige, nunynek, y3lnats, Kyblik, Treela, shooter_vm, Royce, smajl, Vitas, 3Run, matasek, 8andrej8, BC, digitos, radeknemec, mmarrtinn, calexman, crazy_sisky, JezdecForevus, antena, TunniQ, odiiin, Danecki, scarabeus_iv, tocra, JuRoot, shaggy, MariUsti, Cyberdragon, Dorflow, DJ307, assim, Fatal1t, killka, patapufa, xjendax, Inge, _CJ_, mickell, ToRtiK, zgrossl, Gianni, mtmccox, nitram1234, dave86, Forty-, frenkii, LosFilipos, kuboslav, bludi, freferg, Sh4d0W, tristaver, gillan, Danny_T, Kew, bebecha, qwertzuio, Krepi, Fidla, sangrila, baik, Euriass, ramon, MaruSway, veruza, tomako9, lecisko, Dragonn, Naatchelniik, Lukas63, Danol, mikehudak, 350ztom, PeeKay, Mimalu, Pajinka285, metrixm, Derevin, ramys, HyprCypr, magairlin, Leanne, Waco, Misha1, trainmaster, makr009, tomikdvorak, troSKA, Takovejdivnejtypek, Bart, MIN, Suril, janson, LukeUp, Col8B, sebustyan, Kid, eagle7, dezzi, Blejskatko, q, evee, Lorkis, Lugi, KorYi, Kanda, DiNeRo, KalamityJane, RoGu3, parman16, Antony30011, arxarios, Wauder, splinak, Tikov, 8laz3r, pes502, tunri, grandimir, George, Firemage, fabiocz, Benzin, Joshua_1988, incucu, Vlk, Lu, dorten, Jumbo, rosoll, mkGarfield, arten18, Metallon, cuskokos, Freedom-soldier, Gobledon, kudlajz, matox, dark8472, Hexicek, Trand, legionar, kukec, NoxArt, Eurostoxx, paapi, Bumerank, LordUfo, Dan, xeroxcz, KaseO, SSJ, Lamateam, Letis, kubile, Miruska23, Yvaine, Krysoletka, h0das, Los, alik55, drcain, Mirasek, Manicek, pali6, buchvi, Ozzy, Libor222, Devler, olejovka, UnLiMiTeD, yackiee, ajulinka, Kukindoo, Neo, SLoN, Arey, -TooM-, ManSlayer, KrizovaN, Kosec, xbart, jainam, smisek1989, Becher1, arain, ajgl, Kittenish, PatchmaN, zax52, FreeDe, popik34, Haleck, Donkey-Kong, krisikowa, Meer, Simmy, petan012, Cassidy, Monisek, Raptore, sawwwer, fifik87, Doktor, Pepko, Luccs, Mackie, Gaspoda, inho, smejdy, aiwi, confiG, profa, wary, hostar, listerdave, Lostindream, gaspo, xpeta, Andrewek, Willow, balone, DMRaper, Radmilka, Aiedail, mismas, Pazdy, Mungo, Sellina, Sally, timurek, persen, smoulinka, liunekira, Decado25, Stari88, akmarcus, BeatMaker, Weatherman, DJRasty, Matesss, Lekan, PohyCZ, genius920308, Thommas, TokaToka, Diefly, t00thy, Nathaniel, Ravensk, kwakiii, SoBo, jaja01, Crix, Wimpo, Kubis88, czHONAN, Ploki, Kuwajtek, Milioi, grolldir, Sniclman, Cubis, fernet, Kerrika, pajab, DARTHPraetorian, pedwiik, Nufik, JerichoBM, Sheldon_Dobyvatel, Original, Orlan, Bubllinka, yandreySVK, Martulii, jinis, JP, Pajusa, zzuzi, McBobr, Momaanek, Tewez, palu, Majesty1982, Imperiatorr, bLaCk0uT, repley, spiderpig, BAGR, Blondye, emzak, Umaadaak, Skoll, cocker, p858, domvala, unreed, Arinka123, Snuxx, Ratana, Pavilion, jozki, screen, Georgenka, Remetak, Bendom, D8tectx, rE88, Kunacek, Tolsimir, mmenie, R-Wolf, jfk, debilek77, riwy, albona, HonzaRez, Ajka432, stollba, McBride, wegas, pulsi, majki26, ashlinkav, Korialis, blueW200, hurri76, Maarthy, SaburaZera, Backup, grungelover, LucieD, Ruprecht, Lookas, krokodilova, Metodej, Maerlyn0, vasek004, cenco89, Ellrohir, Bazim, PinkFOX, Katand, barbush, Akemi4, ladys91, Lucius007, gmnq, Shawk, tommander, Awenis, Pajanek, kojak, tobytja, STFU, tarzan123, Drizztcz, lennygt500, lucash, caarymary, bee, Ella, Stevecek, vinczenzo, Kethryn, Zlatushiq, aewin_cz, cheriii, bkbosorka1, JainaProudmoor, indigomejor, WellBloud89, Hamagen, Izumi-chan, Miguel, Andysik, Failrue, BahnoCZ, _Kiki_, Lothaire, hinogary, Shireen, Keeehi, Gasert, FrenkyB, BooBee, Wojda87, Kagero, Piitr, scarlaxx, Banan, Mari05, vaevictis, Milhauzz18, Allka, staccey, Wreis, kickas, Einhasad, Marty008cz, Apophis, weerts, 3bitka, papuce, mdonaat, TheReptalek, rossifan, Stickman, Blanium, Mat3s_, Kwisatz_Haderach, Krokodyl, Foxtrot, Anicka_Sabatonka, Danad, Komunard, Kapitan, piol, noonick, Beerius, kodl1, Trigger, SkweerookL, PSK, CarpeNoctem, Brambor, Zelvi, Cihak, Elisabetha, rendlik, Elgurth, GorTavaro, Casial, Annacerv 934 pro a Blast, Queller, GICaesar, Rimmoncze, Bambula, Diplomat, Marcus7, ScrappyCoco, Maty991, Rujna, lerra, luciferrus, KW42, sparasis, smrduty_kojot, robbo99, Sha-a-kaa, Mr_Speedy, Kogaku, suah, romanpazout, sg_sysel, simply_v, Harys, lentiilka, Sousuke_, HateMePls, HOLAS, Justice, Deneb, DarkAngel, voda, WaRi, loura, sexymeda, freaky_tomato, MistrBuBak, Highlander, lilo, Eveni, Snickers, Petur, Pista_Hufnagl, alaqella, doupi, jirkaBUN, vlademon, selmi, TheCorrimation, duchypuchy, jezzy, Sed, Hammer, Funin, Mairiel, Lidulinka, wgs, diktator, mbican, julius, booxly, Taran, love--sucks, Erya, kbtmichal, steffyno, solidus, TEDY, Darkenius, Beast, F_u_g_a_s, Darmy, Alcarmo, DakuHonoo, mopak, 573v0, Moneta, pavelnop, hasahm, pepa1d, Dryasdust, juridi, Sochi, Gego, xificurk, Cernunnos, lloolleekk, Lee, miim, maxa, iantar, Recik, MoiJe, GrayLite, Hroner, Ghormoon, Tinnarr, Cole, Matessko, RampaMekKvak, pompo362, korysh, t-fuse, Thargas, dodanek, Lahvout, beorn, Gorkil_the_goblin_king, insaina, cze2k, Edu, Sobik_Andus, mickelangello, Schmeeczko, Wabbit, chinnin, nations113, furak, pk1w5, HollyFury, viacik, DarthOptimus, melounovycukr, CPY, Rithis, Vidlos, Maddy, kitharka, sendvo, johny, Lemra, Nighters, woppyce, Asriel, SKAskaSKA, kuras, s4ndwitch, Rexxar, Tephigue, perfect, honeybw, anela, BlastFX, motlas, masozravapalma, mugli, Zodi4c, JohnDoom, Mermeoth, vbercik, BearPeter, pajus, Posky, zlometla, Rimmer, Flad, yannush, Mahtiel, Nikeman, serminator, chuckier, Alve, Majkl26, Bubu, Kung_Fu_Panda, Lineman, karlosnet, WhiteDragon, shitcool, waldir, theodora, aalfred, sevenjetc, speedy89, podsma, Geret, pute, Kukac55, peca, AshBird, wdev, Moleek, bozk, geckon, clupko, tomzi, markwy, Zurix, Trungsi, Tanaki, Daysi, Sib, niemand, makii, jursmi, _Juan_, ZabaK, Coolak, petya, griffin, voliminal, lu_kas, victim42, mullDie, Eduard, Krencl, Frankiexxx, leos, fatpiq, jamoje, El_Presidente, Kolouch, prontosaur, EliEli, GreenDwarf, Peterson-29, Psycho_O, kapriiik, martez, user1234n, kvidooo, Finer5950, matej21, filioo, alpov, mickgyver, Frisbeeman, sukuban, tronda, v_ilda, Macounek, An3tka, hocikto19, MaRaS, drake, audiotrack, Braveman, rotten77, chudst, huhulesny, Beezer, apiposka, Morco, queeny31, Nyan, RomanB, Strop, 33joe, manikmanik, CZ_StRider, sakrauz2, Dvorky, Georgo, ententeak, brumla, ReVoL, DrHades, WaDa, hanci05, CzechCloud, DzonyGate, cooly, Somzmeteny, rionka, mixhail, mhato, Wlk, ilyria, Celer, Tonco, super_jerk, Sarka, charssy, mmeridius, branyk, Montechito, DomiBullet, Frigi, negatum, crooty, Raffaell, staflik, JarousFCB, bukanyr, Toblakai, Ejmin, DanDan, matrix17, Aelin, YDraigGoch, killercat, brutal_revenge, dborec, Elephie, psychous3, Atanono
296 proti
V oblíbených: blackdemon, anezkaceska, sue-kaja, smoulinka, Kachnickaaa, genius920308, pirek, cocker, Kunacek, Markytka, Charg, sheppard21, kodl1, Casial 14 uživatelů
Oblíbenost: 73,47 %
Stav: Má kladné skóre

Diskuze

22:21
nitram1234: sousedoj?
nitram1234
co je to kucinálhimlhergotdonlvetrkrucajselement za slovo?
mám kvůli toho dát mínus :-/
BAZINGA!
22:37
pajinka2103: Re: sousedoj?
silhouette
nářečí ;)) tuším že chodské.....
22:41
mmax: Re: sousedoj?
mmax
Chodské taky? Vím, že se to používá v okolí MB nebo Nymburka.
Jeden otazník znamená otázku, dva blbost a tři debilitu. Viz #11744
22:49
pajinka2103: Re: sousedoj?
silhouette
kamaradka to používaji na Domažlicku ...tedy chodsko....ale vetsinou je nakonci C...takze ona by rekla sousedojc...ale nevim prave jiste jestli tam to c byva pravidelne:D
23:16
Deneb: Re: sousedoj?
Deneb
To už motáš moc.
Sousedojc je sousedovic (= čí) a to je odněkud ze ZČ.
Sousedoj je sousedovi (= komu) a to je "od nás" - VČ.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
14:02
Subber: Re: sousedoj?
silhouette
jj Plzensko, ale ja uz to treba pod vlivem Prahy nepouzivam :). Myslim ze by se nemelo zbytecne prudit kvuli jednomu spatnemu y/i nebo dokonce mistnimu dialektu.
06:16
RamsesIV: Re: sousedoj?
RamsesIV
jicinsko a kralovehradecko ... :) vim protoze jsem tam zil.
No a co, stějne všichni pomalu umíráme.
14:15
Keshi44: Re: sousedoj?
silhouette
Jsem rodilá Plzeňačka a túto slovo "sousedoj" sem tu nikdy nezaslechla.
21:34
Alcarmo: Re: sousedoj?
silhouette
No tak u nás v okolí MB jsem takovou prasárnu ještě neslyšel. Možná to pár lidí používá, ale určitě ne víc, než kdekoliv jinde.
23:15
Deneb: Re: sousedoj?
Deneb
Východočeské. :-)
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
21:14
paco: Re: sousedoj?
silhouette
Ano!
09:31
ZabaK: Re: sousedoj?
silhouette
tak tak :)
17:02
_dreadd_: Re: sousedoj?
_dreadd_
No jasně, naše "oj" :) vůbec jsem nemohla pochopit, kvůli jakýmu slovu že se to tak rozčiluje :D
I'm a girl. I like RPG games, metal music, facebook and WoW. Any questions?
05:35
Ella: Re: sousedoj?
silhouette
Chodsko mi tímto prosím "neurážej", jsem odtud a z týhle formulace mám osypky ;-)
15:57
pajinka2103: Re: sousedoj?
silhouette
nic a nikoho neurážím jen se domnívám....tak se nepo ;)
21:31
PavlinII: Re: sousedoj?
silhouette
co je to kucinálhimlhergotdonlvetrkrucajselement za divné nářečí používat "toho" v místech, kam nepatří? Zkus "tomu" nebo "němu".
00:02
Zidane: Re: sousedoj?
Zidane
To máš jako Moraváci (teď nevím kteří) s jejich "kde jdeš", popřípadě univerzální "kaj jdeš" a "kaj jsi byl" ve smyslu kde i kam dle potřeby.
Za pravopisné hrubky, wypatlanštinu, přepsané staré vtipy, politické narážky a evidentní gumídky dávám automaticky mínus.
01:04
Eriq: Re: sousedoj?
Eriq
Abych to upřesnil, tak na severní Moravě říkáme "kajideš". :-) Ale pointu tvého příspěvku to nemění. ;-)
folklóry: vzrušuju tě, deš na lamera, komentář:xD/ICQ/FB, pica vs pizza, neuvěříš co se mi stalo, to jsem se zase zkalil...
01:18
FailED: Re: sousedoj?
silhouette
A oni se zase hrozně diví našemu "přijdu dýl". :)
01:35
wgs: Re: sousedoj?
wgs
A lze se "jim" divit? Ale to nic, já přijdu jenom dlouho.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
09:33
ZabaK: Re: sousedoj?
silhouette
já přijdu teda později...
09:47
padodo: Re: sousedoj?
silhouette
já příjdu pozdějc
12:17
BlastFX: Re: sousedoj?
BlastFX
Já nepřijdu vůbec.
I believe in power of Windows Vista.
12:36
Araoth: Re: sousedoj?
Araoth
A já příjdu klidně k sousedoj dýl a nikdo mě nedonutí mluvit jinak. V oficiálním psaném projevu bych si to, ale nedovolil. :-)
Folklóry - "utfg" 80x, "ajťák" 93x, "neuvěříš" 173x, "blondýna" 201x, "no comment" 230x, "zabil" 244x, , "na lamer/a" 937x
13:52
pletiplot: Re: sousedoj?
silhouette
Kdo Vás proboha naučil to debilní pravidlo, že čárka před ALE patří vždycky? Čárka patří před větu, ne před ALE. Většinou je ALE na začátku věty v souvětí, ale zrovna tady na začátku věty ALE není (navíc to ani není souvětí), čárka se se spojkou nestěhuje dovnitř věty.
19:12
Araoth: Re: sousedoj?
Araoth
No vidíš, většinou mívám problémy s tím, že mi čářky v souvětích chybí, ale zrovna teď jednou se mi ji podaří dát tam, kam nepatří. Abych tě uklidnil, to pravidlo znám, jenom jsem si po sobě nepřečetl, co jsem napsal. Omlouvám se jestli jsem ti způsobil psychickou újmu. ;-)
Folklóry - "utfg" 80x, "ajťák" 93x, "neuvěříš" 173x, "blondýna" 201x, "no comment" 230x, "zabil" 244x, , "na lamer/a" 937x
23:30
Hiroshi: Re: sousedoj?
silhouette
Vidím přísudek, vidím nevyjádřený podmět - je to věta.
14:00
lala01: Re: sousedoj?
silhouette
Pokud vim, tak pred "ale" se nepise carka v pripade, ze je uprostred vety jako castice. Spojky jsou snad vzdy na zacatku vety a nestehuji se doprostred, zvlast kdyz pises, ze to neni souveti, tak k cemu by pak v te vete ta spojka byla? Kdyz uz mas potrebu poucovat, tak bys to mel alespon psat spravne..
08:53
sotornik: Re: sousedoj?
sotornik
ty hlavně příště lépe zkopíruj to "přijdu", ať se ti tam to dlouhé "í" neplete:)
Není přirozenější v případě špatné hlášky napsat, co na její syntaxi či samotné existenci bylo špatně, než autora shazovat?
13:28
Zidane: Re: sousedoj?
Zidane
Anebo nadávají "cajzlům" za "krásný nový vrata", protože to je nespisovné a správně se přece má říkat "krásné nové vrata" a nedají si to vysvětlit a nedají a když jim člověk řekne, že "krásná nová vrata", dostane ještě často vynadáno do cajzlů, co neumějí uznat chybu. Ono každé nářečí má své.
Za pravopisné hrubky, wypatlanštinu, přepsané staré vtipy, politické narážky a evidentní gumídky dávám automaticky mínus.
12:53
brumla: Re: sousedoj?
brumla
správně je "krásná nová vrata" :)
Shit happens...
21:06
Gianni: Re: sousedoj?
silhouette
Vždyť právě.
17:22
centos: Re: sousedoj?
centos
Přijdu dýl je strašné :)
19:35
Zelvi: Re: sousedoj?
Zelvi
A moje ségra přinde dýlejc.
Ddim crwban yma.
20:28
nakopnuta_sova: Re: sousedoj?
nakopnuta_sova
To je ovšem strašlivé.
Ale jak zde řečeno či aspoň naznačeno - přinde dýlejc je ukrutné.

Ovšem stejně tak chápu, že kdybych se v nějakém tom R*** u Zadele narodil a vyrůstal v tom, přijde mi "přinde dýlejc" zcela v normálu a divil bych se, co na tom koho štve. Vždyt mluvím(e) normálně...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
09:55
PavlinII: Re: sousedoj?
silhouette
Nešlo mi ani tak o jeho nářečí, používání slova "toho" znám z okolí Frýdku-Místku. Spíš jsem chtěl poukázat na to, že se naváží do jiného nářečí a sám ho v psané formě používá. Proto jsem okopíroval i začátek jeho komentáře.
10:49
wgs: Re: sousedoj?
wgs
Tak zrovna u "toho" člověk občas (a občas důvodně) pochybuje, jestli jde opravdu o nářečí (samozřejmě těžko můžeme znát všechna), nebo jen o nedostatečnou jazykovou vybavenost.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
13:23
Metzgemeister: Re: sousedoj?
silhouette
To se běžně používá u nás na Ostravsku, i já jsem to nějakou dobu používal, než jsem si na to začal dávat bacha, teď mi to rve uši.
19:02
wgs: Fuj!
wgs
Ať už je to děsuplné slovo odkudkoliv, v psaném projevu vážně nemá co dělat. Vysloveně mě děsí představa, že tohle někdo opravdu napíše.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
23:59
rur: Re: Fuj!
rur
Nevšim jsem si, že by někdo nadával, když někdo napíše třeba: "To jsi velkej borec."
11:50
Dan: Re: Fuj!
Dan
Co je v "To jsi velkej borec." za chybu?
11:57
Traitor: Re: Fuj!
Traitor
"velkEJ"
09:52
padodo: Re: Fuj!
silhouette
A co třeba slovo "kérkonošských", to ti nevadí?
10:51
wgs: Re: Fuj!
wgs
Ani ne. Kérkonoš je evidentně jedinec, který je potetovaný (nosí kérky), od něho si pak můžeme krásně odvodit adjektivum. :-)
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
22:23
Renee: mě se to slovo moc líbí, už jsem...
Renee
mě se to slovo moc líbí, už jsem tu viděl jednu nebo dvě citace s tímhle nářečím, podle mě není třeba z toho dělat rachot, není to hrubka, je to prostě nářečí, i když neobvyklé a v psané podobě o to vzácnější, proto je přirovnání k slovenštině značně přehnané, ale přesto si to dovolím - Slovenské citace taky akceptujeme bez problémů. :)
a když se nad tím zamyslíte, když vyslovíte "sousedovi" a lehce spolknete poslední slabiku, abyste rychle navázali dalším slovem, skutečně by to mohlo znít jako "sousedoj"
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
23:29
gensilver47: Re: mě se to slovo moc líbí, už...
silhouette
Neobvyklé? mluví tím půl republiky xD
00:50
CrazzYdiot: Re: mě se to slovo moc líbí, už
CrazzYdiot
Kde leží ta "republika xD"?
Chytří lidé používají Google a nevolí komunisty!
01:27
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
Občas mám pocit, že jde o jakousi virtuální republiku, společenství lidí, kteří, ať už z toho či onoho důvodu, nepochopili nebo odmítli přijmout smysl a účel smajlíků a ve své blažené nevědomosti je používají nesystematicky, nesmyslně, neúčelně a především nadměrně, možná podle hesla "čím víc smajlíků k myšlence přidám, tím bude myšlenka kvalitnější".
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
10:40
gensilver47: Re: mě se to slovo moc líbí, už
silhouette
Objevilo se tu, že je to Chodský a Východočeský nářečí. Pamatuju si diskuzi, že se takhle mluví i v Praze a středních čechách. A pak přijdou moraváci a slezáci a držkujou, že neumíme česky ^^
15:46
sirarag: Re: mě se to slovo moc líbí, už
sirarag
Ne, my nedržkujeme. My konstatujeme :)

Já třeba vidím velký rozdíl mezi mluveným a psaným projevem. V mluveném projevu zní spisovná čeština podle mě úděsně. Já nerad mluvím přehnaně spisovně, ale ani to nepřeháním s nespisovnou češtinou.
"Prosím vás, mohl byste nám podat támhleten talíř? Děkuji."
"Prosímvás, mohl byste nám podat tamten talíř? Děkuju."
Druhá možnost mi prostě zní líp.
A vlastně ani v psaném projevu to nepřeháním s tou spisovností. Ale nářečí sem prostě necpu.
Tož to sem chtěl řécť :)
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.
23:57
Eriq: Re: mě se to slovo moc líbí, už
Eriq
To znám, taky se mi kroutí uši, když v běžné konverzaci náhodou zrovna vypustím nějakou gramaticky příliš uhlazenou větu. :-D Dokonce se někdy i přistihnu, že se zálibou používám ostravské výrazy z domova, zvlášť když jsem v Praze. :-P
folklóry: vzrušuju tě, deš na lamera, komentář:xD/ICQ/FB, pica vs pizza, neuvěříš co se mi stalo, to jsem se zase zkalil...
22:53
sirarag: Re: mě se to slovo moc líbí, už
sirarag
Když jsem byl naposledy v Praze tak jsem používal moravské výrazy o kterých ani netuším, že je znám. Někdy je docela sranda hledat rozdíly mezi různými nářečími. Ale rozhodně ne na internetu. To pro mě nějak ztrácí tu vtipnost :)

Mimochodem - na internetu se už opravdu skoro nezasměju. Není nad to zajít s někým na pivko :)
A pokud se divíte, proč dávám tolik plusů když se nezasměju, dohledejte si to. Už jsem to někde psal. Nebuďte líní jako já ;)
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.
17:35
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
V Praze ani Středních Čechách jsem tohle snad nikdy neslyšel a silně pochybuji, že se tak v těchto končinách mluví.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
23:30
Usirev: Re: mě se to slovo moc líbí, už...
silhouette
já tento výraz znám z východočeských nářečí a také se mi velmi líbí... a nejen ten... k sousedoj, obědovat, ďál (dělal), kuťata (koťata), poliuka (polívka)... sice už to není to plnokrevný kérkonošský nářečí, jenom slabej odvar, ale je radost to poslouchat... jenom kvůli tomu, že to většina lidí nezná, není potřeba hned nadávat... pokud vim, tak kvůli moravskejm výrazům se tu taky nikdo nenafukuje... nejdřív se, vy ****** naučte psát bez hrubek, a pak teprve držkujte, když někdo používá dialekt
Jsem korektor. Čtení zdejších příspěvků – to je jako neplacenej přesčas.
01:22
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
Jestli tomu dobře rozumím, tak my hvězdy, které bez hrubek psát umíme, držkovat můžeme?

Nic proti nářečím obecně, možná pomáhají udržovat (či snad dokonce rozvíjet) kulturu, formovat lokální identitu, možná někomu připadají pěkná.

Ale prvotním účelem jazyka snad odedávna bylo se dorozumět. Tedy bychom měli mluvit a psát tak, abychom si navzájem rozuměli. Ať si parta kérkonošských mezi sebou mluví, jak chce. Mezi nekérkonošskými by od ní ale bylo přinejmenším zdvořilé si své kérkonošismy odpustit. Psaný projev je obvykle (existenci výjimek nepopírám) určený pro široké spektrum čtenářů, u něhož lze předpokládat, že valná většina dotyčné nářečí nezná (a tedy ani neocení). Pisatel by si tohle měl uvědomit, použití dialektu pak působí buď jako nevědomost (že psát by se mělo spisovně), nebo jako samoúčelná touha se odlišit (všimněme si, jak na nás touha se odlišit působí např. u těch, kteří soustavně místo "v" používají "w").
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
09:17
Skar: Re: mě se to slovo moc líbí, už
Skar
ty slova v nářečí nejsou tak brutalně rozdílna aby jste z toho museli tady dělat několika řadkový poádky o ničem...
tohle jsou citaci z textu a né z přenášek a knih...stejně jako normalně mluvíš hovorově a né spisovně tak i na třeba na chatu pišeš hovorovou češtinou a ne spisovnou
a to že tady hnidopichové maj potřebu pitvat slovo který je všem naprosto jasný co znamená jen se jim nelíbí protože se u nich nepoužíva neznameé že je to špatný
pokud vim tak tohle je strana o citacích a né kroužek malých češtinářů kteří rejpou do každyho slova...neřikam že prasarny jako "vydět" atd jsou hruza...ale tohle nářečí je podle mě normalní a ne že se před postem každej citace by se to muselo přepisovat do spisovnej češtiny
Nepiš mi tímhle tónem!!
10:46
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
Inu dobrá, nakonec proč se snažit něco dělat správně, vždyť tohle je "jenom" lamer.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
11:24
Skar: Re: mě se to slovo moc líbí, už
Skar
ja zapomněl že v životě se všechno musí dělat neuvěřilteně dokonale nebo vůbec...asi žiju v jinym světě
Nepiš mi tímhle tónem!!
17:48
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
Nikdo není dokonalý. Ale znamená to, že bychom o dokonalost měli přestat usilovat?
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
18:52
sc00py: Re: mě se to slovo moc líbí, už
silhouette
vidím, že tady bojuješ za svou věc vskutku statečně, ale mám pocit, že ti v češtinářském zápalu poněkud uniká podstata slova citace, pravděpodobně odvozeného od slova citovat :)
14:09
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
Tak v první řadě mám pocit, že už se nějakou chvíli nepohybujeme ve světě "citací", ale ve světě "hlášek".

Ale i když se bavíme o citování, není přeci nic proti ničemu citovaný text redigovat (gramaticky, stylisticky), pokud to nijak neovlivní obsahovou stránku textu.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
09:36
ZabaK: Re: mě se to slovo moc líbí, už
silhouette
můj přítel o tom píše odbornej článek, jak se dříu mluvilo v kerkonoších, tak ho to tak chytlo, že mu někdy nerozumim :)
23:07
Apajda: Re: mě se to slovo moc líbí, už
silhouette
Přesně tak, moja babička z orlickoústecka používá ty slova všechny
Kdyby to tak bylo, tak bych měla pravdu.
01:28
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už...
wgs
Pravda, hrubka to není. Hrubka je třeba napsat "mě" místo "mně". ;-)
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
07:23
fandaska: Re: mě se to slovo moc líbí, už
silhouette
A nebo "dorozumět"/"rozuměli" ;-)
10:30
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
To je vtip? http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=rozum%ECt
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
11:20
Renee: Re: mě se to slovo moc líbí, už
Renee
jéžišmarja... tak sorry, většinu pravopisu mám zafixovanou v hlavě, mě/mně se do té většiny neřadí, stejně jako velká písmena. všimni si v mojem úvodním postu jsem napsal Slovenské citace s velkým S, teď se domnívám že je to chyba.
promiň, ale nějak jsem se domníval že když píšu "jen" na Lamera (sám jsi to o pár příspěvků výše tak napsal), tak si nemusím kontrolovat pravopis. přecijen si myslím že lamer =/= češtinářský web, zastávám ten názor že když je rozumět, není velký problém. ale uznávám že jsou hrubky bijící do očí, pro mě se toto omezuje na i/y a několik dalších, pro tebe jakožto češtináře o level vyššího než jsem já takto asi fungují všechyn hrubky, tudíž žádné hádky nemají cenu. (jo a pak je tu vypatlanština a 'w', tyto se samozřejmě klasifikují do úmyslného mrvení jazyka a tudíž by neměly a nesmí být tolerovány)
no, tak jsem zas napsal wall of text o češtině na Lameru, takovýhle příspěvky by se daly psát snad ke každé citaci tady, podle mě fakt nemá cenu tu ten pravopis tolik rozebírat....
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
12:41
Araoth: Re: mě se to slovo moc líbí, už
Araoth
Potom jsi na lamerovi asi dost krátce, když nevíš, že rozebírání hrubek je tu oblíbeným tématem a mě/mně je stálice pravopisné hitparády. :-)
Folklóry - "utfg" 80x, "ajťák" 93x, "neuvěříš" 173x, "blondýna" 201x, "no comment" 230x, "zabil" 244x, , "na lamer/a" 937x
17:47
wgs: Re: mě se to slovo moc líbí, už
wgs
Ano, asi to u někoho může být až skoro kontraproduktivní činnost. Ale když vidím, čeho jsou lidé schopni např. i ve formální (např. firemní) komunikaci (kde by, to snad uznáme všichni, měla být spisovnost normou), co občas utrousí i nějaký žurnalista (hrubky, nesmyslná skladba vět), popadají mě fatalistické myšlenky. A kde tahle jazyková degenerace (no offense) vzniká? V soukromé komunikaci, mimo jiné i na lameru, kde si lidé zvyknout psát ledabyle, chybně, nečíst si po sobě, co napsali, na dobře míněnou opravu reagovat podrážděně, a pak se těchto zlozvyků neumí zbavit. Je to na škodu jim, je to na škodu těm, kteří s nimi komunikují, je to na škodu jazyku. A stojí za tím myslím především lenost.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
09:57
kukurica: teda
silhouette
niekedy tu mam pocit, ze som na stranke jazykovedneho ustavu...
10:02
simply_v: Re: teda
simply_v
No, jak to jenom říct... lidi, kteří rozebírají lingvistická témata na stránce jazykovědného ústavu, obyčejně aspoň ví, o čem hovoří... (no offense pro výše zúčastněné).
Na vaše nemravné návrhy odpovídám rozhodným "možná".
10:42
wgs: Re: teda
wgs
Dokud tady lidé dělají chyby, které jazykovědné profesionály nepotřebují, proč ne. Oni jistě vědí, o čem hovoří, nepochybně jsou erudovanější, ale na spoustu věcí myslím bohatě stačí prostý laik. A pokud se snad laik mýlí, není nic užitečnějšího, než ho z omylu vyvést - jelikož ho téma obvykle zajímá, rád se nechá poučit.
Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může, nemá smysl. (E. Burke)
11:54
simply_v: Re: teda
simply_v
Ale na (případné) vyvádění z lingvistických omylů jsou určeny právě ty výše zmíněné stránky jazykovědných institucí. Každá "chyba" taky není stejná, prasečí pravopis je jedna věc, hovorová čeština a dialekty druhá. Fašistický jazykový purismus je imho stejné zlo jako neznalost vyjmenovaných slov.
Konec flamu, držte se laskavě v mezích slušné tematické diskuze.
Na vaše nemravné návrhy odpovídám rozhodným "možná".
10:11
crowley: KO, neboli KOntrolní Otázka
crowley
Je tu někdo, kdo to odporné a zavrženíhodné slovo "soudedoj" nedokázal spojit se slovem "sousedovi"?

Myslím, že ne, Time.
Jde o nářečí, lidi tak mluví dlouho, dokonce déle než nějakou Spisovnou Češtinou, o pazgřivení jazyka tak nejde. Tak si tu dál rozhazujte sandále a posílejte se navzájem do GrammarDachau.
It's Time. Time to face what we all believe in.
10:36
Nechic: Re: KO, neboli KOntrolní Otázka
silhouette
Cokoliv co je odchylkou od spisovné češtiny je svým způsobem nářečí. Třeba i takové "zejtra". Že to používá víc než půl republiky a tak se to povýšilo na "hovorovou češtinu" na tom nic nemění. Pro mě nářečí znamená, že čeština je krásný a velice rozmanitý jazyk.
Asertivní právo č. 1 : Právo říct "To se mi nelíbí"
00:16
crowley: Re: KO, neboli Kontrolní Otázka
crowley
Ano, čeština je nádherně košatý jazyk a nářečí jsou jeho kořením. Ale za odchylky typu "VšEcHnY VaAaS tU LoWiIsKuJu "*:*:*:* MuUuUuCq", "Ti Pýčo, vyďel si to?", "Ješte se vyšavruju a pudu slípink do bedu" bych vraždil.
Tohle není nářečí, tohle se ani snad nedá popsat slovy oficiálně publikovatelnými před 10. hodinou večerní...
It's Time. Time to face what we all believe in.
18:56
Nechic: Re: KO, neboli Kontrolní Otázka
silhouette
je nutné rozlišit odchylky v podobě nářečí a zabarvení charakteristické regionu a úmyslné prznění jazyka
Asertivní právo č. 1 : Právo říct "To se mi nelíbí"
09:05
nitram1234: Re: KO, neboli KOntrolní Otázka
nitram1234
jistě, že jsem pochopil, o co tam jde... Ale to -oj, místo -ovi mi leze na nervy stejně jako "w" místo "v" (anebo "přijdu dýl", "vejkend" a další)...
BAZINGA!
09:06
nitram1234: Re: KO, neboli KOntrolní Otázka
nitram1234
a rozhodně jsem nečekal, že můj příspěvek vyvolá takovou vlnu následných komentářů.
BAZINGA!
15:29
Deneb: Re: KO, neboli KOntrolní Otázka
Deneb
Neboj, on by se brzo našel někdo jiný, kdo by se nad tím začal rozčilovat jako první. ;-)
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
10:32
Spiiiidy: Ještě někdo nezapomeňte okomento...
Spiiiidy
Ještě někdo nezapomeňte okomentovat výraz "seš".
What can change the nature of a man?
10:36
Nechic: Re: Ještě někdo nezapomeňte okom...
silhouette
lepší než jseš....
Asertivní právo č. 1 : Právo říct "To se mi nelíbí"
11:41
krummerl: Někdy se nestačím divit jaký blb...
krummerl
Někdy se nestačím divit jaký blbosti tu na lamerovi řešíte :)
http://www.youtube.com/watch?v=KaqC5FnvAEc
19:00
Nechic: Re: Někdy se nestačím divit jaký...
silhouette
vsktuku obdivuhodné jak někdo nemůže spát z toho, že žije ve stejné zemi s někým, kdo nemá stejnou slovní zásobu :-D
Asertivní právo č. 1 : Právo říct "To se mi nelíbí"

Kategorie


Přihlášení


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1240 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1545 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1896 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2101 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2316 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 28 dny

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 59 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 70 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 79 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 89 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.