Detail hlášky #72408

<a> Dneska v anglině učitelka zase zaperlila. :D
<b> no povídej
<a> Opravovala naše testy a měla zase kecy proti klukům, šak víš, hrozná feministka, no a tak sem prohlásil: Ženy by neměli mít volební právo.
<a> V ten moment přeškrkla celý test, který zrovna opravovala a řekla: takže <a> za pět.... :D

Informace o hlášce

Datum přidání: 4. 2. 2014
Kategorie: Hlášky
Autor: Stevecek (4 hlášky)
Hlasování: Orodan, krpajda, Schade105, Danad, Apophis, Rimmoncze, KorYi, mrMys 8 pro a Darik, mhx47, silvergold, Rimmer, starbuck, arxarios, nasty, fatman, honeybw, Kurosawy, KaseO, anezkaceska, Mat3s_, Chopper911, oprs, olejovka, BibineK, Juggernaut, Koriss, nevim333, Coolak, Dyfer, ladys91, Lorandel, Cercly, izzi_cz, peanutka, vaevictis, Aelin, Foxtrot, Math3s, Stevie, Stickman, Zelvi, czebe, hater, naituf, JerichoBM, Nevermore, smrduty_kojot, Rupreecht, kapitan_vysocina, love--sucks, Atanono, Allka, Sousuke_, bender123, tualka, piol, K-NinetyNine, Hal9000, Notie, Lorddreath, Tutanken, PikoPirat, Rocker-Tialk, Paegas, mala_mys, Kolouch, Annacerv, tristaver, togi, Beerius, Einherjar, While, soustruh, makr009, Wabbit, chachan, kapoka, krutoslav, freaky_tomato, Slim2, HonzaRez, puki, KeeperX, wegas, xkox, Komunard, uSmlJn, CindyChambell, t00thy, majlos91, Herda, Hamagen, Moskva, Sed, Goodlike, MistrBuBak, Hammer, Edu, Maty991, Markuus, Finarfin, logout, kudli, Milda90, Edgarix, toop, Zuza-chan, vinczenzo, Marcus7, razden, Vevoda_Wolf, crooty, xerus, maia, hasa, frlo, Kwisatz_Haderach, qwe5, lennyd, Blast, sparasis, horusqo, Diplomat, cylindr, Dx, sukuban, Eslinecka, subzero, Metzgermeister, Smrsta, M4rtin, kyrmon, Lucky, kapriiik, Alf, Freedom-soldier, Schmeeczko, Najte, sasagin, Dovi, suah, zelvak, MessY, PSK, Jozxyqk, CarpeNoctem, tubler, Witek, Kogaku, sevenjetc, Mirator, Ripper, Sniclman, kbtmichal, Petrnka, Sobosss, Niah, h0das, genevieve, Puni, pavelnop, TidO, killercat
155 proti
V oblíbených: Žádný uživatel
Oblíbenost: 2,51 %
Stav: Má záporné skóre

Diskuze

21:27
krpajda: poukazal by som v komentari, ze
krpajda
poukazal by som v komentari, ze prave opravovany test nepatril <a>, lebo som na to asi dve minuty cumel, ze co to ma znamenat co si ten clovek o sebe mysli. Ale na druhu stranu to by ta tu dokusali ti, ktori prave nie su rozospaty...
Cheches vediet, co su to skutocne sracky? Precitaj si frontu na Lamerovi!
21:53
honeybw: Re: poukazal by som v komentari,...
honeybw
A z čeho tak vyvozuješ? Ten test mohl i nemusel patřit <a>, tak či tak to není vtipné. A volební právo by neměli mít lidé, kteří nejsou schopni pochopit a používat shodu podmětu s přísudkem, zvlášť v takovéhle větě, která je v podstatě vzorová.
23:13
nakopnuta_sova: Re: poukazal by som v komentari,...
nakopnuta_sova
Máš pravdu. Sice je VELMI nepravděpodobné, že by zrovna v tu chvíli opravovala zrovna test patřící <a>, ale nelze říci, že to tak nemohlo být.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:51
nasty: Stevecek se omlouvá, vložil to s...
nasty
Stevecek se omlouvá, vložil to sem špatně, prosí o smazání.
nasty (představte si to psacím písmem)
21:55
honeybw: Re: Stevecek se omlouvá, vložil...
honeybw
Nechybí ti tam nějaká interpunkce? "Vložil to sem. Špatně!"
22:33
ladys91: Re: Stevecek se omlouvá, vložil
silhouette
Interpunkci tam má nasty naprosto stejnou jako ty ;)
Tak pravilo dávné proroctví.
23:53
ladys91: Re: Stevecek se omlouvá, vložil
silhouette
Nasty, to jsem pochopil :)
A honeybw, tobě se omlouvám. Nikdy nemám problém s rozlišením diakritiky a interpunkce. Teď, jednou jedinkrát, se mi to nějak prohodilo...
Tak pravilo dávné proroctví.
23:54
ladys91: Re: Stevecek se omlouvá, vložil
silhouette
A teď reaguju nejen na špatnej příspěvek, ale navíc sám na sebe. No nic.
Tak pravilo dávné proroctví.
00:30
honeybw: Re: Stevecek se omlouvá, vložil
honeybw
Je fajn, že si vystačíš. A jinak jsi vlastně nebyl zas tak mimo, běžně mi to taky problém nedělá, ale jak jsem to měl rozepsané, tak jsem si všiml, že jsem tam bůhvíproč střelil diakritiku. Tedy jsi vlastně reagoval na chybu, kterou jsem skoro udělal.
23:08
nasty: Re: Stevecek se omlouvá, vložil
nasty
ja nic. ja jen parafrazoval jeho vetu uvedenou u predchozi hlasky.
nasty (představte si to psacím písmem)
22:10
anezkaceska: Úča si měla zachovat dekorum, al...
anezkaceska
Úča si měla zachovat dekorum, ale to nic nemění na tom, že <a> je blb, nebo troll, v každém případě si o to koledoval.
Neumět pravopis je jako jít na rande ve starých hadrech - trestné to není, ale vypadáš jak blbec.
22:54
Foxtrot: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
Foxtrot
Nechci být zbytečný hnidopich, ale "zachovat si" - tím "si" bych si nebyl tak jist.
RTFM -> dvakrát si přečti pravidla, čtyřikrát se zamysli a potom neodešli citaci.
23:54
sg_sysel: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
sg_sysel
Nevím, co je předpisově správně, ale jen tak ze švandy jsem si vyhledal kolokace slova "dekorum" v českém národním korpusu. I když "zachovat dekorum" převažovalo, asi jedna pětina (bohužel to znamená jen nějakých 5 případů, tzn. statisticky signifikantní to bude sotva) výskytů, byla "zachovat si dekorum" - převažně novinách, od Xantypy po MF Dnes, ale jeden výskyt byl taky v překladu knihy Alberta Camuse.

Takže možná to není správná forma, ale určitě to je forma používána a tedy třeba jednou bude i předpisová, i když se toho možná už nikdo z nás nedožije.
"I love the smell of gelatine in the morning!"-Col. Bill Kilgopher, Lamercalypse Now
07:29
Foxtrot: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
Foxtrot
Tak jsem neodolal a taky se porozhlédl, když se mi nedostalo vyčerpávající odpovědi od jazykozpytců zde a jediné, co mi po rychlém hledání bylo nápomocno, byl ABZ slovník cizích slov. VE významu slušnost je použití "si" nesmyslné ale pokud vezmeme význam vážnost a zejména vněší důstojnost, tady by "si" mělo svoje místo a teď babo raď.
RTFM -> dvakrát si přečti pravidla, čtyřikrát se zamysli a potom neodešli citaci.
01:27
anezkaceska: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
anezkaceska
Koukám, jak jsem tady rozjela jednou frází lingvistickou diskusi. Použila jsem vazbu se "si" analogicky ke spojení zachovat si důstojnost. V mém okolí se častěji používá právě vazba se "si". Správnost jsem nezkoumala, psala jsem to, jak mi zobák narostl. Každopádně opět jsem se něco dozvěděla nového :-)
Neumět pravopis je jako jít na rande ve starých hadrech - trestné to není, ale vypadáš jak blbec.
09:41
Foxtrot: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
Foxtrot
Příklad použití z Ústavu pro jazyk český: "I při té největší hlouposti, kterou tehdy uslyšel, zachoval Luboš dekorum."
RTFM -> dvakrát si přečti pravidla, čtyřikrát se zamysli a potom neodešli citaci.
22:42
sg_sysel: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
sg_sysel
Tady je zásadní rozdíl v tom, jaký máš pohled na jazyk. Pokud se na to díváš z deskriptivního pohledu, řekneš si: Aha, "dekorum" očividně není původní české slovo. Když se dostalo do češtiny, začalo se používat ve vazbě "zachovat dekorum", podobně jako "zachovat mlčení" či "zachovat vážnou tvář", (snad) z takového a takového důvodu. Nicméně, jazyk se mění a zdá se, že v poslední době začíná být akceptována i vazba "zachovat si dekorum".
Z pohledu preskriptivního řekneš: Správné použití slova dekorum je ve vazbě "zachovat dekorum". Všechno ostatní je nespisovně. Pokud se navzdory tomu ujme "zachovat si ~", řekneš o pár desítek let později: Je možné použít jak "zachovat ~", tak i "zachovat si ~". A nakonec, až změna dojde do závěrečné fáze (což se právě tak dobře nikdy nemusí stát, předpovídat vývoj jazyka je jako předpovídat počasí), řekneš: Jediné správně použití je "zachovat si ~". Navzdory tomu, že pořád ještě bude pár procent lidí, kteří budou používat tu starou - v ten moment najednou nespisovnou - formu.
Já jsem v poslední době spíš na deskriptivní straně, proto ti nemohu být nikterak nápomocen, hledáš-li někoho, kdo ti řekne, jak je to správně. Ale asi jim na ten UJČ napíšu, ať vím, jak se na to dívají preskriptivisté.
"I love the smell of gelatine in the morning!"-Col. Bill Kilgopher, Lamercalypse Now
08:05
Foxtrot: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
Foxtrot
Souhlasím s tím, že se jazyk vyvíjí, ale to, že dost lidí píše něco špatně (nemám na mysli zrovna dekorum, to je pro mne stále otevřená kapitola a i když se doebereme závěru, tak bych to zařadil mezi věci nejasné či obtížné), dle mne neznamená, že to mohu brát jako normu. Viz rozdíl hold/holt, kde počet lidí, kteří tyto slova používají je v ostrém nepoměru s počtem lidí, kteří ví jak. To se už vůbec nebavím o tom, co lze najít v pavučině a opravdu doufám, že některé vypatlaniny nebudou za 10 či 20 let ustanoveny jako správné.

Je mi jasné, že můj příklad trochu pokulhává, protože holt/hold znamená i rozdíl ve významu ale nic lepšího mě momentálně nenapadlo...aaaa právě mi přišla zpráva s "ozvy"...
RTFM -> dvakrát si přečti pravidla, čtyřikrát se zamysli a potom neodešli citaci.
08:13
nakopnuta_sova: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
nakopnuta_sova
Já se ovšem obávám, že dost vypatlanin BUDE ustanoveno jako správný tvar, čertužel. Jen doufám, že mezi vypatlaninami nebude ""by jsme", "by jste" a podobné patvary.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
19:33
sg_sysel: Re: Úča si měla zachovat dekorum...
sg_sysel
Často vs. správně není jen tvůj pohled, ale každého preskriptivisty (tím nemyslím nic zlého). Toho, že by hold/holt bylo správně za dvacet let, bych se nebál: i pokud by se UJČ odhodlal k zásadní reformě, prvně by začalo přechodné období, které samo o sobě může pár desítek let trvat. Navíc, jak píšeš, psaná forma rozlišuje významy, takže změna pravidel je tam o něco složitější.
Ohledně "by jsme" - "by jste", tam nejde vyloženě o změnu, ale o hyperkorektnost, která se posuzuje zase jinak. Ale vůbec bych se nedivil, pokud by to jednou, za x desítek let, akceptovaná forma byla.
"I love the smell of gelatine in the morning!"-Col. Bill Kilgopher, Lamercalypse Now
00:05
shpeq: Vazne nechapu, ze tu kazdy resi
silhouette
Vazne nechapu, ze tu kazdy resi gramatiku. Hlaska je to sice hodne trapna, ale neustale komentare tykajici se gramatiky jsou jeste trapnejsi. Nejlepsi je na tom to, ze vetsina chytrolinu jeste sama nepridala ani jednu hlasku. Lecit si komplexy na lamerovi.. to je opravdu lamerske. Peace
00:35
honeybw: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
honeybw
Tohle tu dlouho nebylo. Jsem rád, že tento žánr stále neupadá.
07:23
Foxtrot: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
Foxtrot
Souhlasím, zrovna nedávno jsem vzpomínal na zhrzené autory, ale kupodivu tento přispěvatel má jednu hlášku, která není tak mizerná a ještě se u ní nehádal, že je skvělá.
RTFM -> dvakrát si přečti pravidla, čtyřikrát se zamysli a potom neodešli citaci.
12:51
honeybw: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
honeybw
Jo, hlášku má slušnou, budiž mu to ke cti. Já jsem spíš myslel tak všeobecně tyhle komentáře o tom, jak jsme tady všichni zlí lidé, nejen od autorů.
A ke shpeqovi, ono kdyby raději učitelky poslouchal, místo aby je shazoval a snažil se být drsný, tak by byl i to učivo páté třídy zvládnul a nemuseli jsme ho shazovat my tady. Kdo seje vítr, znáš to...
14:09
Foxtrot: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
Foxtrot
Já jsem právě tak nostalgicky vzpomínal, že už se tu dlouho nikdo nehádal a bylo to zábavné sledovat. Ale jak vidno nevymřeli, takže i svoji porci zábavy ještě užijeme.
RTFM -> dvakrát si přečti pravidla, čtyřikrát se zamysli a potom neodešli citaci.
19:59
Satan__666: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
silhouette
Autora osobně neznám, ale SKUTEČNĚ existují i blbé učitelky (či učitelé, a není jich málo) a chytří žáci (a je jich málo).
Mimochodem, korektní řešení dané situace je poznámka, ne pětka z angličtiny (není to občanská nauka).
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
07:23
kapitan_vysocina: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
kapitan_vysocina
Pokud nemají žádnou vtipnou hlášku "na skladě", tak proč by na lamera nějakou dávali?
Vysočina = salám; člen AID, LAMK a LL
15:28
Taboard89: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
silhouette
A to sem mám přidat nějakou zoufalou trapárnu jen proto, aby měl blbec shpeq radost? A co má společnýho znalost rodnýho jazyka s počtem přidanejch hlášek?
20:00
Satan__666: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
silhouette
???
Prosím o vysvětlení.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
20:40
Taboard89: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
silhouette
Koukni se na příspěvek, na kterej reaguju. Pokud i poté budeš potřebovat vysvětlení, tak chyba není na mém přijímači :-)
12:35
Satan__666: Re: Vazne nechapu, ze tu kazdy r...
silhouette
Jistě, je na tvém vysírači.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
11:22
Komunard: <a> používá slova, jejichž význa...
Komunard
<a> používá slova, jejichž význam nezná (plete si feminismus s misandrií), dělá těžko uvěřitelné chyby (taky chybuji, a dost, ale pokud má věta podmět ženy, tak měkké i v příčestí minulém nechápu) a je prvoplánově, primitivně drzý. Plus bych dal, kdyby ho ta učitelka setřela nějak vtipně (pokud má sexistické názory, je koza, ale na úsudek člověka, který byť v legraci vypustí z huby to co <a>, bych v tomto nespoléhal).

Sorry, musel jsem dostát svému podpisu.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
22:03
nasty: zatim nikdo nepochvalil to klasi...
nasty
zatim nikdo nepochvalil to klasicke schema opravdu dobre hlasky?
<a> dneska ve skole...
<b> povidej
blablabla
xD
nasty (představte si to psacím písmem)

Kategorie


Přihlášení


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1232 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1537 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1887 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2093 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2308 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 20 dny

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 50 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 62 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 71 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 81 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.