Detail hlášky #73794

<Fanda> Je dobré mít na ploše velký objem dat? Třeba fotky, písníčky, filmy, řádově desítky Gb?
<Justin> :D vždycky žasnu nad tím, když vidím nějaký monitor, na jehož ploše je 40 složek a zbytek plochy vyplňují do posledního místečka desítky ikon .
<Nargon> :) Jo a nejlepsi je, kdyz ma dotycny v PC treba 500GB disk, z toho ma 400GB volnych a rika ze uz nema v PC misto, protoze se mu to nevejde na plochu a hleda vetsi monitor aby mel vic mista v PC :D
<pdXxJMJdlb> Neni to ani dobré, ani zlé, je to tao.

Komentář: Je to tao :D

Informace o hlášce

Datum přidání: 4. 9. 2016
Kategorie: Hlášky
Autor: Niiem (5 hlášek)
Hlasování: Natsumii, Annacerv, zgrossl, Ghulas, Apophis, staccey, niiemand, killercat 8 pro a Nasty2, While, kapoka, Juggernaut, fatman, Zelvi, kudli, piol, Kukensius, CarpeNoctem, insaina, Tutanken, xkox, Brambor, Sobosss, WellBloud89, despy, nevim333, Coolak, Stickman, baffiak, sasagin, Tinnarr, Mermeoth, DanBlack, suah, Ghool, Hammer, pavelnop, Flad, Shubol, Sed, SkweerookL, Dyfer, PSK, zelvak, Altair, tristaver, krutoslav, tubler, Marcus7, naituf, oprs, Maty991, matrix17, mrMys, Witek, belisek
48 proti
V oblíbených: Žádný uživatel
Oblíbenost: 7,42 %
Stav: Má záporné skóre

Diskuze

09:23
krtek6: kámoš dělá IT v jedné "vellké" f...
silhouette
kámoš dělá IT v jedné "vellké" firmě a bohužel tento požadavek byl na něj vznesen nadřízeným...měl mu říct, že je debil ? :D no nemohl..tak prostě dostal větší monitor..
09:52
himself: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Řádově lepší je druhý monitor :)
Toto je podpis
15:18
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
ano - rozumny clovek, by mu to rozumne vysvetlil a uz by si nemusel robit starosti a firma by usetrila
17:11
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
No, rozumný člověk. Když je zároveň i pohodlný tak už ne, tohle je mnohem jednodušší varianta, když nový monitor nemusíš platit ze svého.
I don't know and I don't care.
18:15
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Asi tak. Hádej se se šéfem, pokud si nejsi jist, že je to pohodář a tvé vysvětlení přijme bez toho, aby se na tebe dožral, co si ho dovoluješ poučovat... takže se často vyplatí nehasit, co mě nepálí a nešťourat do něčeho, co neplatím ze svého ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
07:16
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
Jo, být příliš aktivní se nevyplácí, metoda mrtvého brouka je praktičtější. To vidím u nás ve firmě ty aktivní blbce, přehnaná aktivita se stejně neocení a máš s tím víc starostí.
I don't know and I don't care.
08:37
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
a potom to tak vsade vyzera - a to sa netyka aj IT, to ja pozorujem napr. aj vo vede - sef posle studentov na kurzy/konferencie, aby sa priucili a oni potom miesto toho, aby sefovi vysvetlili co vsetko robia zle, tak sa sefa boja a opat mu pritakavaju, robime to tak 20 rokov, preco by sme mali tieto chyby menit.
a potom to vidno aj na vysledkoch - uspesne laborky su tie, kde sa diskutuje a kde sa studenti neboja diskutovat. a vidno to aj na tom ja vs. kolegyna - ta sa strasne dlho stazovala, ze do nicoho nie je zapojena a pod, kym iniciativne nezacala diskutovat tiez.
09:02
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
Někdy to není o strachu ze šéfa, spíš o lenosti. Pokud chceš být v klidu a nepřidělávat si práci, tak je to jak řekla sova. Nehas co tě nepálí a nešťourej se v něčem, co není tvoje věc.
I don't know and I don't care.
14:25
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
len sa stazuj na FB a podobnych miestach a nadavaj na sprostost a neschopnost sefa. moja skusenost je zatial taka, sprav nieco navyse dnes a zajtra mas o pracu menej a pozajtra, ked vsetci su na pracaku, tak ty ostavas v praci nadalej.
14:54
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Sprav niečo navyše dnes a zajtra ti šéfko dá inú prácu a bude jej viacej ako dneska - takže si prd pomůžeš :-)

To je takové to jaký je rozdíl mezi zaměstnáním a vězením:

Ve vězení dostanete za příkladné plnění úkolů odměnu.
V zaměstnání dostanete za příkladné plnění úkolů přidáno práce.

A nejen to:

vězení: Trávíte větsinu času v prostoru 10 x 10 metrů
zaměstnání: Trávíte větsinu času v prostoru 3x3 metry


vězení: Dostáváte 3 x denně zdarma jídlo
zaměstnání: Máte půl hodiny na to, abyste snědli jídlo, které si zaplatíte sami

vězení: Můžete se dívat na TV a hrát hry
zaměstnání: Za koukání na TV a hraní her dostanete padáka

vězení: máte vlastní záchod
zaměstnání: sdílíte záchod s celým patrem vč. lidí, kteří čůrají na prkýnko

vězení: máte povolené návštěvy rodiny a přátel
zaměstnání: s rodinou a přáteli nesmíte mluvit ani po telefonu

vězení: všechny výlohy na váš život platí daňoví poplatníci, kteří chodí do zaměstnání
zaměstnání: všechny výlohy na váš život si hradíte sami z peněz, které zbydou po odečtení peněz na vězně

vězení: jste v moci sadistických dozorců
zaměstnání: Sadistickým dozorcům říkáte "šéfe".
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:11
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
1. mas hodne mylnu predstavu o "financovani" vezenia - ti vezni si ten "pobyt" platia, preto tam musia pracovat, poplatnici platia budovu a dozorcov

2. vdaka takemuto pristupu spolocnosti k vsetkemu ta spolocnost aj vyzera tak ako vyzera a zo zmenou treba zacat od seba a nie ocakavat, ze vsetci zacnu a ja sa mozno pridam
18:27
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Já vím, že si to platěj, resp. by měli. Ale:

Nemůžeš je NUTIT pracovat. To se probíralo už doslova v minulém století a soudy dospěly k tomu, že vězeň nesmí být nucen pracovat - je trestán odnětím svobody, ne ještě k tomu "trestem nucených prací" nebo jak to nazvat.

Takže když nepracují, dostanou při výstupu fakturu a musej splácet, ano.

Ale co když to jsou experti, co jsou víc v base než venku, kolik procent si myslíš, že jich to splácí? Exekutor takovým obvykle nemá co vzít a pokud to za ně neplatí rodina (já bych se na to, mít takového vypečeného příbuzného, zřejmě vyflákl, platit za něj basu), kdo a jak to z nich dostane?
Takže poctivě to obvykle platěj jen ti, kdo se tam dostanou nějakou blbou náhodou, protřelí recidivisté bych se vsadil, že na to většinou kašlou.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:29
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/publ_izurnal/_zprava/odsouzeni-platba-za-pobyt-a-stravu-prava--42300

Podobu výkonu trestu nelze od vymáhání nákladů upustit a to ani v případech, kdy odsouzený je třeba práce neschopný ze zdravotních důvodů nebo práce v daném čase a na daném místě není dostupná. Vězeňské službě tedy nezbývá, než pohledávku, poté co odsouzený opustí věznici, vymáhat. To se ale příliš nedaří.

Trtíková: Za rok 2001 se to podařilo u přibližně 3,1 procenta z celkového objemu pohledávek za propuštěnými vězni .

Je to sice patnáct let staré a teď už se do toho můžou vložit i exekutoři, ale jak jsem řekl - kde nic není, nebere ani exekutor...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:36
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Aha, tak oni povinnost pracovat mají a problém je spíš tam, že pro vězně není dost práce...

http://www.penize.cz/statni-rozpocet/286071-za-co-nas-trestas-vezeni-stoji-miliardy-rocne-vsechny-krome-veznu

Další potíž – vymahatelnost dluhů, které trestanci nasekají za svůj pobyt ve vězení, je tristní. Dokonce tak tristní, že se v minulosti objevovaly zcela vážně míněné návrhy, abychom vězně nechávali ve věznicích gratis, protože náklady, které vznikají při snaze o vymožení nevymožitelných pohledávek, státní kasu zbytečně dál zatěžují a nevedou ke kloudnému cíli.

Takže jak říkám - splácej to poctivci, co "zaškobrtli", průměrnej recidiva si s tím moc hlavu nedělá, protože proč by měl...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:40
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
A povinnost pracovat je jedna věc, ale když vězeň řekne "nechci", nemůžou ho do práce "dotáhnout za flígr", jediný "trest" je to, že místo 45 Kč/den mu počítají padesát. A to jsme pak zas u vymahatelnosti - takže když basman makat nechce, prostě nebude a stát to z něj prakticky nemá jak dostat.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
09:28
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
Hele, já si nestěžuju a ani nenadávám. Prostě tak je. Dle mých zkušeností a zkušeností okolí, tak za aktivitu není žádná odměna. Spíš si řeknou: ten má málo práce, tak ho zaměstnáme. Proto je lepší vypadat, že máš hrozně práce i když ji nemáš.

Na druhou stranu rád pomůžu, když mě někdo o to požádá, ale má to hranice a rozhodně si nebudu úmyslně házet klacky pod nohy. To bych se z toho za chvíli zbláznil, protože věřím tomu, že kdyby člověk povolil, tak by se ta hranice posouvala dále.
I don't know and I don't care.
10:31
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
tak to ja mam presne opacne skusenosti - OK, mozno mam obcas viac prace, ale viac zaplatene, viac skusenosti, viac moznosti a hlavne vacsiu istotu, ze tu pracu stale budem mat.
13:05
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
Tak to ti gratuluji k dobré pozici. :) Pokud dostaneš práci navíc zaplacenou, tak proč ne, do toho bych i šel. Pokud ne, tak proč bych se dobrovolně namáhal, jen tak z dobroty srdce? Ani mě nehne, za mě tu práci taky nikdo neudělá. Ze strachu o práci?

Řeknu to asi takhle, pro firmu se musíš udělat nepostradatelným nebo bezproblémovým. Ta první varianta je snad jasná i když obtížnější. U té druhé varianty: pokud budeš plnit svoje povinnosti bez keců a nebudeš vyloženě šťourat do něčeho, co není tvoje věc nebo neuděláš fakt obr průs*r, tak tě nevyhodí.
I don't know and I don't care.
15:19
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Asi tak. Za komára se přehnaná aktivita odměňovala "zpevněním normy", čili když jsem makal tak, že jsem místo sto kusů vyrobil sto dvacet a bylo to párkrát po sobě, dostal jsem sice příplatky za překročení normy, ale zároveň si uvědomili, že norma je blbě nastavená.
No a dali to ze stovky na sto dvacet pět například a najednou jsem místo odměny za aktivitu ve formě příplatku musel dělat 120 výrobků za stejné peníze, které jsem předtím měl za sto kusů - a nejen já, i ostatní... a ještě pokud se to rozkřiklo po fabrice, tak mi za to zpevnění normy byli kolegové "vděční" :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:30
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
Jop, to si pamatuju tu kouzelnou větu kdysi z brigády, co jsem byl ještě na střední. Zpomal nebo nám zvednou normy. :)
I don't know and I don't care.
15:20
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Přesně. Občas pomoct ano, ale jak pomáháš příliš často, kolegové si řeknou "co se přetrhnout, ten a ten nám s tím pomůže" a když pak nestíháš nebo si řekneš, že se sebou už nenecháš orat, ještě jseš TY ten špatnej, že najednou nepomůžeš...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
09:06
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
opat ste mi potvrdili, ze tento pristup je len nechutne dedicstvo po komunizme. no zo zmenou treba zacinat od seba, lebo potom tieto pristupy sa dedia z generacie na generaciu.

zaujimave je, ze pracoval som v jednej sice slovenskej firme - slovenske vedenie apod (ale bola to pobocka francuzskej firmy) - tiez, ludia okolo mali plne reci toho, spomal, zvysia normu - za 4 roky co som tam bol, ani ich nenapadlo, ze by mali nejake normy menit, dokonca ked toho prislo strasne vela, boli radi, ze sme tam netrcali do rana, lebo som to napisal rychlo
ano, ked toho bolo malo, mali sme smolu - no potom sa stavalo aj to, ze nam posuvali inu robotu, na ktorej mali problem tie normy plnit, resp nestihali cez den, tak my sme to v noci napisali a nechodili len na 2 hodiny do prace


v inej praci, vdaka rychlosti som s pomerne rychlo dostal na vyssie pozicie - ano, chodil som do prace skor ako vsetci ostatny, odchadzal som az po nich - no, zasa, zarobil som viac a vacsinou som mal aj vyssiu hodinovku
10:43
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Tady by bylo dobrý připomenout, že stejně jako jsou zaměstnanci slušný nebo kokoti, tak jsou i slušný nebo kokoti zaměstnavatelé. Baffiak evidentně (a já taky) má štěstí na toho slušnýho, kterej snahu a schopnosti ocení. No a pak jsou ti kokoti, pro který se přetrhnout fakt nemá cenu...

Obecně by celkem pomohlo, kdyby si obě strany konečně uvědomily, že pracovní poměr je jen obyčejnej barter. Jeden nabízí práci, druhej nabízí prachy. Když stojí prachy za prd, bude za prd stát i práce. Když stojí za prd práce, budou na prd i prachy... Až takhle jednoduchý to je.
14:26
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
První odstavec tesat do kamene, druhý je taky pravda.
Pro zaměstnavatele či kolegu, který to ocení, klidně něco navíc udělám. Pro kkta, co si začne myslet, že mám na krku zvonec a na hlavě rohy a bude si se mnou akorát vytírat posaz, se rozhodně nepřetrhnu.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:00
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
Ano je to určité dědictví, ale to sám nezmeníš pokud jsi řadový zaměstnanec a jak říká Carpe: Máš za šéfa kokota. Jediná pozice, která s tím může něco udělat jsou právě ty vedoucí složky, tím že ukážou lepší stranu, jak je to třeba u vás v práci.

Mě aktivita už k lepší pozici nepomůže, protože ty poslední dva, co mám v hierarchii nad sebou určitě jen tak nevyštípu. A ani mi to nijak plat nevylepší, tak je lepší v klidu proplouvat. :)
I don't know and I don't care.
17:12
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Na druhou stranu, nikdo tě nenutí pro kokota pracovat. Když kokotovi řeknou nashle všichni zaměstnanci, tak se může jít ze dne na den klouzat :-)
22:01
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
To ano, ale zkus přesvědčit celou firmu ať dá výpověď. :D
I don't know and I don't care.
00:15
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Jn, a o tom to je. Držkuje každej druhej, ale výpověď nedá nikdo :-)
00:55
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Jenže to je systém jako když jsme se s bejvalkou hádali, proč je potřeba nějak inteligentně regulovat nájemné - ona tvrdila, že to není třeba. Klidně ať majitelé řeknou, že za jedna jedna chtějí dvacet tisíc, ty ber nebo nech bejt... jenže když já jí řekl "takhle to nejde, majitel se měsíc dva z prázdného bytu nezblázní a pak mu teprv třeba dojde, že by asi měl zlevnit, zatímco zkus měsíc dva "nebydlet", zvládla bys to? Takže kdo tady má výhodu, protože ví, že "já to bez tebe chvíli zvládnu, ty beze mě ne"?
Stejně držkovala...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:22
Annacerv: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Tak třeba můj muž zrovna dal výpověď spolu s kolegyní (2 ze 4členného týmu). Akorát potřebuje dosáhnout odchodu na dohodu o měsíc dřív a k tomu asi šéfik teď tak úplně nepřikývne.
23:59
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Asi tak. Tak to totiž bývá a i tací šéfíci bývají - "nechci tě pustit a když už musím a tuším, že chceš odejít dřív, just tě nepustím, kéž by ti ta nová skvělá práce vybouchla a tys pak ještě škemral, aby se výpověď zrušila, já ti dám odcházet!"
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
00:47
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Takto to ovšem funguje v ideální společnosti. Jinak se ovšem vždycky najde někdo, kdo bude pracovat i pro kokota, aby měl tzv. "na byt a stravu" a proto, aby na to měl, si se sebou nechá vytírat anus...

Když to přeženu - zruš minimální mzdu a bude tu určité procento lidí, co bude někde otročit i s manželkou a pokud bys i zrušil zákaz dětské práce, tak i s dětmi "za byt a stravu pro mne a rodinu" prostě proto, aby ten byt a stravu měli... takže sice máš pravdu, ale ač ji máš, v realitě se to, co říkáš, nikdy nestane...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
00:49
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Já věděl, že jsem to někde viděl, pánové a dámy... ono je to totiž nějak takhle:

http://www.savagechickens.com/wp-content/uploads/chickenpriorities.jpg
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
10:22
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
preto existuju odbory, kolektivne zmluvy, tripartita apod., lebo ono to tak nefunguje, ze jeden sa opici po druhom, pokial ide o nejaku pozitivnu zmenu (samozrejme, na cele tychto odborov su vacsinou ludia, co su davno za vodou a nic neriskuju, ale to je uz ina vec)

a samozrejme, jeden svet nezmeni, ale niekto zacat musi, staci zacat s malickostami a od seba a dufat, ze to prinesie nieco pozitivne, nesmieme byt megalomani.
15:10
While: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
While
To je pravda, někde se začít musí i maličkostmi. Ale obávám se, že naše dva národy historie v tomto ohledu hodně poznamenala. To neberu v potaz, že člověk je od přírody tvor líný a pohodlný, velká část populace je sobecká, takže nastoupí otázka: Když teď začnu malými krůčky a projeví se to až za několik let možná generací, tak co z toho budu mít já?

A lidskou povahu nebo národní náturu nezměníš, alespoň ne v době jednoho lidského života.

Trochu jsem se do toho zamotal, tak jen doufám, že pochopíte, co jsem tím chtěl říci.
I don't know and I don't care.
23:56
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Tos řekl dobře. Hodně lidí si řekne "co z toho budu mít?" a proč by se o něco snažili, když se výsledku nedočkají. A lidskou povahu nezměníš, to je pravda. To zkoušeli už právě souzi, udělat z lidí pracovité tvory od přírody, protože si mysleli, že dobrý pocit z dobře vykonané práce pro společnost je nade vše.
Jenže často není a v lidské povaze je zakořeněno "ojebávat" a proto třeba nemůže fungovat čistý komunismus - všichni budou zadarmo pracovat pro společnost a pak si zadarmo vezmou, co potřebují.

To může fungovat někde v kibucu o pár desítkách lidí. Jinak se mezi nimi prostou pravděpodobností objeví "ojebávači" a systém jde kam? Ano, do anu.

Lidstvo se totiž dělí na tři skupiny.

Ojebávači, kteří když nebudou muset - nebude nad nima nikdo stát s bičem - tak prostě makat nebudou, kor když nebude práce nutná ani kvůli penězům a budou si moci zdarma vzít, co potřebují.
Druhá skupina by i makala, ale když Pepa uvidí, že Franta odvedle na práci nešáhne a stejně si vezme ze společného, řeknou si "co jsem blbej, abych makal a měl z toho stejně jako tamten, co žije dle hesla "Ručičky nebojte se, vy makat nebudete" a taky se na to vybodnou.
No a třetí skupina, ta pracovitá od přírody, systém nezachrání.

Za druhé - budu-li si moci vzít, co "potřebuju", zvrhne se to do "soused má auto, tak to já MUSÍM mít dvě a co na tom, že mám v rodině řidičák jen já, já chci dvě auta, ať ten hajzl závidí a až on si vezme druhé, já si vezmu třetí!"A jsme opět u toho, kam systém půjde a proč to nemůže fungovat. Leda by někdo rozhodoval, co "potřebuju" a co už ne... a to už tu taky bylo.

A myslíte si, že se tyhle aspekty lidské povahy dají změnit? Já tomu nevěřím. Ojebávalo se, ojebává a ojebávat bude, to z lidí nikdo nikdy nevykoření. Ani za stovky lidských životů. Jak? Genetickým inženýrstvím a odstraněním "lenivého genu" a "genu vyčuranosti"? No to leda...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:04
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Taky patřím k těm šťastným, kdy můžu nesmyslný požadavek odmítnout, a rád bych, aby se věci zlepšovaly. Nejsem ale naivní, abych to radil jako paušálně dobrou radu. Buď už "kámoš" svého šéfa znal (nebo byl lempl), to už na dálku těžko rozsoudíme.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
22:06
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Je ale opravdu naivní si myslet, že je to jenom dědictví komunismu. Právě ty firmy s nejameričtějšími názvy pozic často obsahují největší idioty.
Hranice demence neleží se nekryje s hranicí mezi socialismem a kapitalismem (případně jinými "zřízeními").
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
23:57
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Mně povídej. Například mi přijde smutné, že dneska jsou zaměstnanci "lidské zdroje"... čili vlastně na úrovni stroje v dílně či ještě pod ní - o stroj se musí pečovat, protože když se rozbije, stojí to peníze, když se nasere zaměstnanec, naznačí se mu "tak jdi, za branou čeká deset dalších"...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
01:39
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
A to si představ, že kromě zdrojů, jsou zaměstnanci ještě výrobní faktor...

Zbytečně to dramatizuješ. Zaměstnanci samozřejmě jsou zdroj, firma tu není od toho, aby na tebe dělala ťuťuťu, ale aby vydělávala prachy. Se zdrojem se jistě dá zacházet i slušně a ono překvapivě ti slušní to tak i dělaj. No a pak jsou tu zase ti kokoti.

Tohle mě taky fascinuje... Naprostá většina lidí pracuje jen proto, že musí. Kdyby nemuseli, tak nevstanou z postele. Ale zacházení jako od maminky, to byste zase všichni chtěli, to jó...
02:07
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Možná jsem divnej, ale já se považuju za člověka, ne za "lidský zdroj". Ten výraz se mi prostě nelíbí.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
02:59
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Zajímavý je, že redukce člověka na voliče a poplatníka nikoho moc nezaráží...ale lidskej zdroj, to je jiná :-)
20:18
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Každá redukce je na houby. Ale zdroj je prostě neživotný a volič a poplatník životný.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
20:54
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Asi. Prostě nazývat mě "lidským zdrojem" mi přijde fakt jako dát mě na úroveň věci a to se mi nelíbí.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
01:43
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Nic proti gustu, ale je mi milejší být neživotný zdroj, než nakrásně životný poplatník, se kterým si ale vytřou prdel desátýho každej měsíc...
10:16
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Zmíněný orgán si s tebou vytřou i jako se zdrojem, jen ne stát, ale zaměstnavatel ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
11:32
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Zaměstnavateli, kterej si s tebou vytírá prdel, můžeš říct nashle. Státu ne. Budu se opakovat, ale se mnou si v práci prdel nikdo nevytírá. Pokud s tebou ano, jdi někam jinam.
11:58
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Vytíráním prdele jsem myslel mizernou výplatu. A ne, NEJSOU tu miliony pracovních míst s 30+ tisíc výplatou... to bych se opět dostal k bývalce, která si myslela, že všichni můžeme pracovat ve službách.
Tvrdívala totiž taky, že KAŽDÝ může mít skvělé zaměstnání za třicet a víc tisíc čistého a kdo nemá, je neschopná bandaska (její výraz) a dobře mu tak...
Když jsem se optal, kde chce sehnat nějakých pět milionů takhle skvělých míst, tak "schopný člověk si to místo najde a udrží, jestli ty ne, nejsi schopný", moje "a kdo bude dělat třeba v obchodě, kde si my schopní manažeři budeme chtít nakoupit, když bude v Česku každej manažérovat?" - odmávla tím, že prý přistěhovalci, Ukrajinci, Balkán atd... no opět to uzavřu tím, že si madam život představovala jak Hurvínek holocaust, teď už pár let nevím, ale chci věřit, že dostala rozum...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
12:01
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Jo a u "najde a udrží" jsem ještě chtěl dodat "nebo začne podnikat a pracovní místa naopak vytvářet" - na což mi nedalo jí říct "a zaměstnávat tam neschopné, kterým bude stačit desítka hrubého, že?"... usmála se, že "konečně začínám chápat".... ech.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
12:01
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Já chci možnost editovat posty... i po letech by mě zajímalo, jestli tohle a nejen tohle (služby a další a další) myslela vážně nebo to byl geniální trolling...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
14:12
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Sympatická holka, dáš mi na ní kontakt? .-)

Základ má v podstatě správně, sice vyvozuje chybný závěry, ale s tím už se dá pracovat :-)
14:55
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
No kontakt... adresu mám zastaralou, stěhovala se, číslo jsem po rozchodu smáznul... chodíš na Lopuch nebo na FB? Tam i tam bych po tobě mohl hodit kontaktem :-) Ovšem pamatuju, že FB ti blokli kvůli "podezření, že tvé jméno není pravé", takže asi tam nic, co?

A bacha, když jsem ji naposledy viděl, měla asi 115 kg, sice od té doby asi dvacet shodila, co jsem slyšel od kamarádů a i fotka to víceméně potvrdila, tak aby ses nelek :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:24
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Víš, proč tam byly ty smajlíky, viď? :-)
15:29
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
No vím, že ten smajlík asi znamenal usmívajícího se Žižku, proto doufám, bratře, že nedostanu palcátem :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
12:20
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Když jsi člověk, tak se k tobě chovají podle toho jak ty k nim. U věcí to nefunguje. Tam se ani nepředpokládá jiný přístup. V obou případech se to chce ozvat. Nechci být věc nechci tu být jenom k vytírání prdele. Ale to se dostáváme dost jinam a už tady o tom bylo dost diskusí. "Kdyby volby mohly něco změnit, už by je dávno zakázali" apod.
Jisté je, že okolí dělá jen to, co mu sami dovolíme. (Pokud ovšem okolím není šestitunový lis). A o tom tu vlastně i ta debata na začátku byla. ("Lidský zdroj" byla jen odbočka.)
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
14:10
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Njn, když ony ty odbočky často bývají zajímavé a podnětné :-)
15:37
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Někdy i víc než původní téma.
Tady jsem to stopl spíše proto, že už se to tu probíralo vícekrát.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
13:45
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Pojem "lidský zdroj" mi přijde v rozporu s ústavou, je to total hnus. Připomíná mi to koncentráky. Tak tu máme nějaké lidské zdroje. Z toho vezmeme něco na mýdlo ...
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
13:50
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Odosobněnost a čísla dělají současný svět divným (podle starého pravidla: "Jeden mrtvý je neštěstí, tisíc mrtvých je statistika). Lidské zacházení nemusí být automaticky milé. Je prostě jen lidské.
Protože jsme přešli na "zdrojovou logiku", zapomíná se, proč celá ta zkurvená ekonomika vznikla. Aby mohla umožnit člověku existovat a "hospodařit s omezenými zdroji". Ne, aby člověka vyšoupla, jako neefektivní článek. Na to téma byla napsána hromada antiutopistických sci-fi románů (a filmů).
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
15:10
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
CarpeNoctem
Odosobněnost a čísla jsou logickým důsledkem toho, že je nás tu moc. Kdyby nás tu bylo jako ve středověku, mohli bychom se zase všichni znát jménem...

Ekonomika popisuje chování nějakého subjektu. Pokud bude subjektem Satan, zdroje budou housky a rohlíky. Bude-li subjektem Firma, Satan se stává zdrojem. Bude-li subjektem Republika, stává se zdrojem i Firma. To není žádný protiústavní vyšoupnutí, to je prostě jen nutnej odstup.

Hospodařením s omezenými zdroji je záhodno zkoumat až na větších celcích. Jeden Satan to zvládne, když nebude úplně blbej, ale Firma, kde je Satanů tisíc, už má problém.

Jestli s váma zacházej v práci jako s nábytkem, tak buď něco děláte blbě, nebo pracujete na blbým místě. Není to tím, že jste účetní položka fňkř4622.
20:21
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Tady nelze rozhodně nic namítnout. Většina průserů je tu z anonymity a ztráty schopnosti rozlišovat. Typicky je to vidět v menší a větší obci (anebo firmě). Je potřeba si to hlídat na všech úrovních (jak faktických tak lingvistických).
Pořád ještě existuje slovo zaměstnanec nebo pracovník. Dokonce je kratší.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
20:56
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Asi tak. Jenže dřívější "osobní oddělení" nezní asi tak anglicky a tedy odborně jako "hjůmn risórsis"... to bychom se zase dostali k tomu, že každej ředitel je dneska manažer a nejen to, každá funkce se dá nazvat jako "manažer něčeho", protože to líp zní... na vrátného se ti přihlásí akorát důchodce chtějící si přivydělat, ale napiš "manažer bezpečnosti" nebo ještě líp "security manager" a hned to je "něco jiného"...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:17
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Povídej mi o ekonomice a efektivitě... chodil jsem s holkou, která si myslela, že nejlepší bude, až nás nahraděj roboti... tak říkám "a stát nás bude živit zadarmo, když nebudeme muset pracovat a místo deseti lidí bude potřeba jeden, co bude hlídat deset robotů, dokud nebude sestrojen robot, který nahradí i toho hlídače"... a co mi řekla?

Že prý všichni budeme dělat ve službách, ona mi vypere, já jí za to zaplatím a abych na zaplacení za vyprání měl, tak třeba sousedce naštípu dříví a ona mi za to zaplatí a a aby mohla zaplatit mně, tak uvaří zase další sousedce a dostane za to zaplaceno... a když jí říkám, že takhle to fungovat nemůže, protože proč bych platil za vyprání prádla, když mám pračku a můžu si vyprat sám, okecávala to už ani nevím jak... prostě si to dle mě představovala jak Hurvínek holocaust, takováhle prvobytně pospolná společnost nebo jak to nazvat dle mě prostě fungovat nemůže.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:22
CarpeNoctem: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
10:59
baffiak: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
ona trocha chybne vysvetlila tie sluzby, ale v praxi, to co vedel uz Marx pred 100 rokmi, tak dnes je to uz skusocnost, ze klasicky robotnik (tzv. stredna trieda) dnes uz nema robotu, jeho povolanie nie je naplnene a musi nastat "revolucia", kedy dojde k zmene tried. momentalne to stale vyzera tak, ze najdolezitejsou komoditou bude informacia (uz dnes sa s nou aj naviac obchoduje) a vsetci budeme vyuzivat tieto informacie na to, aby sme poskytovali kvalitne sluzby.

ako presne to bude vyzerat? no to sa neda naplanovat tak, ako si to Marx a Lenin apod. predstavovali, ze povedia, ze tu bude komunizmus a on tu bude, jednoducho spolocnost sa nejak vyvija a ten vysledok sa urci. no vrchol robotnickej spolocnosti bol dosiahnuty uz niekedy na zaciatku prvej svetovej vojny, no vdaka druhej svetovej vojne, kedy sa efekty priemyselnej revolucie predlzil vdaka technologickej revolucii uz dnes pomaly konci.
15:09
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Asi tak. Třeba u nás v Kaufu nevolají "pracovník mopra (mléčné výrobky) dostavte se k informacím", oni řeknou "šest set dostavte se k informacím" - jsem rád, že mi to nepřipomíná koncentrák samotnému, degradovat člověka na číslo... aspoň že výkup lahví nemá přidělené číslo, takže já jsem aspoň "zaměstnanec výkupu lahví" a ne třeba "devět set"...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
20:24
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
To já jsem měl pocit, že to používají jako "tajný kód", aby tím "nepletli" zákazníky.
Jako třeba policajti mají kód pro násilný čin apod. Proto mi to ani tolik nevadilo a taky jsem bral, že je to číslo oddělení, ne člověka.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
20:57
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
A proč by to dělali? Čím přesně zákazníka zmate "zaměstnanec nápojů ať se dostaví k informacím", že radši říkají "pět set k informacím"? ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
20:58
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Že by se vedení snažilo "šetřit" všude za každou cenu a proto chtějí kratší "volání" a "pět set k informacím" je kratší než "zaměstnanec nápojů k informacím" a protože je to kratší, je to lepší a budeme to tak dělat?
Asi... asi...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:32
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Tak, prostě abychom jim "nekoukali pod prsty". Ale já mám obecně dosti fantazijní představy o některých záležitostech. Přišlo mi to takové "profi". A jak zmiňuješ je to i kratší. Ale asi je to hlavně komické, když si to pak člověk přeloží.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
22:34
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Ale je pravda, že věta "Zaměstnanec úklidu se dostaví uklidit posrané a poblité hajzly" asi bude vhodnější ve formě: "Prosím pět set na bé dva !"
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
10:22
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
To máš pravdu. Ale u nás se to obvykle řeší "šest set k informacím, šest set k informacím" a tam už dotyčnému infařka řekne, co a jak - nebo pokud se dotyčnému k infu nechce, pač má blíž někde v krámě vnitřní telefon, zavolá jí a ona mu to řekne do telefonu. A je to.

A je pravda, že číslo je aspoň "bezpohlavní", před lety v Hypernově nevěděli, kam mě upíchnout a dočasně jsem skončil právě v úklidu... a vždycky jsem na infu proforma prskal, když volali "pracovnici úklidu", že nejsem žádná pracovnice :-D
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
12:22
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
Přitom se to mohlo nahradit hezkým krátkým slovem uklizečka ...
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
14:52
nakopnuta_sova: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
nakopnuta_sova
Prskal bych stejně - nejsem uklizečka, na to mi v kalhotech něco přebývá :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:38
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
To byla (samozřejmě) provokace. Je pravda, že číslování je genrově korektnější.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
21:56
Satan__666: Re: kámoš dělá IT v jedné "vellk...
silhouette
sci-fi ?
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.

Kategorie


Přihlášení


Hláška dne

Anonym
před 6341 dny

Hláška #2256

<Ichey> musím vymyslet rozlučkov


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1212 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1517 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1868 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2073 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2288 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 11 hodinami

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 31 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 42 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 52 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 61 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.