Detail hlášky #29458

<a> s kama si?
<b> cože?
<a> takže Praha

Komentář: Ostrava mluví s Prahou

Informace o hlášce

Datum přidání: 11. 2. 2009
Kategorie: Hlášky
Autor: Anonym (27228 hlášek)
Hlasování: OzzMan, Harys, Danol, Sargon, dwander, splinak, skeblik, love--sucks, najtrou, PavlinII, beorn, ubozak, Herda, tomikdvorak, -TooM-, Danik02, Amaryllis, saft, Jarmil, Markuus, corwin_x, Orlan, Acorp, demarchelier, JohnySkelet, kollma, petya, ArMinO, inkara, Slay, Severina, wegas, oOJoKeROo, w3m, tomzi, Wauder, Radek9, DMRaper, GH0ST, Snowy, Nevermore, Fatal1t, lussydiamond, Oky, riwy, Daysi, cubik, Nuwis, _CJ_, ouvon, Mysharr, burundunguru, Danny991, Amnesia, Hammer, BearPeter, Sobosss, Lemra, Korialis, popik34, AMD, Speedlo, incucu, Thab, PatchmaN, ScOrPiOn9, DMDave92, abouttabs, petan012, Cinvor, sixpounder, Beezer, Pajasas, silvergold, Cejda, Lecco, Mikser, sangrila, czKarlos, yannush, domvala, zelvak, Griffon, Aya17, Morv, DragoonX, Mirator, Snake, Ondruch, MistrBuBak, chicken1, Renee, Reiki, lerra, Denebola, Marcel230, freferg, PeeKay, If-if, Krysaczek, kecal_op, Traitor, qwertzuio, chylex, BubblyBubble, Katschaba, Lamer666, forceLord, Apophis, Matesss, jursmi, JerichoBM, repley, shitman, Anti, horry, Witek, Los, Nyan, Croco, Lugi, bosorka, Goues, pali6, Pajusa, Judy24, bluejacker, SkyHaven, besanek, Tolsimir, Euriass, SidiusM, KaMilka, vasek004, hasahm, rE88, Liquor, HonzaRez, kocird, Bart, Mango, Trny, Misha1, mmenie, tommander, TomEF, blueW200, crooty, bkbosorka1, tausa17, zulik, Lida79, kuras, aewin_cz, Skay, Dejf21, PinkFOX, pitufo, panpatejl, czaki, Ayume, pedwiik, Shawn94, soustruh, Tceld, arlea689, bee, Janca, hossa, Tressilian, Honya, koso, sarger, Liman, Kanniy, NiXo_B, Bazim, Pospec_CZ, xxxvodnikxxx, kapoka, seed, ninny, vermilie, herodes555, Jitka12345, deemarc, P3RF3CT, Cercly, Wreis, Ruprecht, Posky, Waco, fatalixi, killka, Derevin, Awenis, Akemi4, aalfred, Metodej, jurda, nevim333, lennygt500, Ciko, LamaLamaDuck, Winters, Highlander, matrix17, Gego, rendlik, Andysik, calexman, Kethryn, pajiinka, DanDan, ladys91, dzonhy, Stevecek, spiderpig, kevin365, ciakval, Botis, vinczenzo, kapriiik, Remetak, WellBloud89, BahnoCZ, Hamagen, Katand, vaevictis, Metzgermeister, Failrue, Milhauzz18, 350ztom, FoxMulder, Shireen, FrenkyB, JuRoot, Altair, Ejmin, Gasert, Kagero, Niika69, Remixxx, Ransom, Marcus7, arain, Math3s, Beerius, Lorandel, Tomes, killercat, hinogary, fabiocz, e-litt, Bety888, bradl3y, Sejsel, Toblakai, staccey, Trigger, hedus, While, stalin123trolol, Rimmoncze, maia, Inf1n1tyy, Elu5h, LittleOmig, jogino, KorYi, AsciiWolf, BooBee, n3olin3, SantaSatan, Goodlike, Allka, kapitan_vysocina, Finarfin, Stickman, Danad, MoiJe, Komaar, dorry, togi, Komunard, Foxtrot, Kapitan, piol, Kwisatz_Haderach, Petrziczka, TuzkaDruha, Bumerank, ric4rd, Morrigen, despy, CarpeNoctem, Elisabetha, jezzy, Universal, Haja024, Natsumii, GorTavaro, naspemi1, Elgurth 1202 pro a novkid, Tinnarr, lamaa, McBobr, speedy89, pavelnop, Gorkil_the_goblin_king, Mackie, Asriel, fifik87, assim, zax52, tristaver, DJ307, BMJackal, Tikov, tehy, teye, Cassidy, albona, smrduty_kojot, Quzkol, queeny31, karlosnet, jaffar, Wery, freaky_tomato, JarousFCB, kbtmichal, Dx, ChromN, bukanyr, Psycho_O, HateMePls, Eveni, tobytja, sheninho, lilo, Trungsi, Trakat, Blanch, tik-tak-cz, Maty991, willyx, vooten, MallBare, Vincent, HelixPomatia, Nikeman, YDraigGoch, Zelvi, Edgarix, Kamzik, kickas, DarkAngel, TidO, Flad, psychous3, Imzadi, Annacerv, Artcorist
394 proti
V oblíbených: sireldo, petrxx, tlfantomas, Alcesia, BearPeter, DragoonX, Apophis, Witek, HonzaRez, vermilie, Remixxx, TuzkaDruha, naspemi1 13 uživatelů
Oblíbenost: 73,14 %
Stav: Má kladné skóre

Diskuze

08:58
MiK: vtip s bobulí, o ničem
MiK
vtip s bobulí, o ničem
Lituju lidi, kteří se smějí jen u Lamera: "dlouho jsem se tak nezasmál"
12:11
abcd3210: Re: vtip s bobulí, o ničem
silhouette
Vtipné to není, ale okopírované z filmu určitě taky ne, taková situace je, aspoň z mých zkušeností, běžná při rozmluvě s některými obyvateli Prahy, převážně s těmi mladšími. A takové situace jsem zažil v době dávno před Bobulemi.
13:22
Eduard: Praxe vo.. praxe!
Eduard
V Praze mě spolupracant na otázku "s kama máš ten papír?" opověděl 3x! naprostou hovadinu, než jsem pochopil, že mě nerozumí. Dodnes nevím, kdo z nás 2 byl v tu chvíli natvrdlejší. Beru totiž jako své selhání, že jsem dost rychle nepochopil, že nerozumí výrazu, který jsem bral jako běžně srozumitelný (taky rozumím když někdo říká odtamtaď a taky to není spisovně).
Proč bych se měl divit, když blbost je věčná.
21:46
nakopnuta_sova: Re: Praxe vo.. praxe!
nakopnuta_sova
Ono co je to hovadina?
Pokud se mě někdo zeptá "kde jdeš?" a já mu odpovím "tady" a začnu pochodovat na místě, kdo řekl hovadinu? ;-) Pro Moraváka já, protože mu nerozumím, že se ptá, KAM jdu a pro mě on a proto jsem mu odpověděl na položenou otázku.
"Kde jdeš" - tady. A začnu chodit na místě. KAM jdu se mě přece neptal ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
09:31
eclipsis: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
co? s jakou bobulí? :)
10:04
Tominas: Re: co? s jakou bobulí? :)
Tominas
Asi chtěl říct Z bobulí :D
Jinak dávám -, za prvý to neni originální a za druhý mě taky vytáčej tyhle Moravský nářečí, takže i když jim rozumim, nejradši bych na ně vůbec nereagoval..
If you want to appear smarter, hang around someone stupider.
17:43
centos: Re: co? s jakou bobulí? :)
centos
Nereaguj, aspoň dotyčný nebude muset poslouchat to -ý a -ej ;)
18:45
Nenunka: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
Nj, synku, jenže nás Moraváky zase vytáčí to vaše české "heleee" a neznalost šaliny ;o))
04:31
LosCatmanos: Re: co? s jakou bobulí? :)
LosCatmanos
"z kama" není moravský nářečí, ale zrůdnost... Moravským nářečím se rozumět dá, ale poslouchat čechy je o hubu... "heleeee", "viď", "mrtě", "penál", "mikrotužka", "pitíčko"...
RIP Zidane
10:41
mickelangello: Re: co? s jakou bobulí? :)
mickelangello
to mi připomnělo jeden vtip:

Pražák vystoupí v Ostravě na nádraží a ptá se místního:
"Helééé, jak se dostanu do centra prosimtěěě?"
"Tak ty se pyčo do centra nikdy nedostaneš!"
inteligence lidstva je konstantní, ale lidí stále přibývá...
12:25
LosCatmanos: Re: co? s jakou bobulí? :)
LosCatmanos
Přijede pražák do Brna na Svoboďák a začne pít vodu z kašny. Vidí ho starý pán a říká: "Hele mladej, nechlasči z tý vody, chčijou tam morgoni a čokli. Chytneš z teho ňáké kentus."
Pražák otřehubu a povídá: "Promiňte pane, já vám nerozumím, já jsem z Prahy."
Na to pán odvětí: "Pij pomalu chlapče, voda je studená..."
RIP Zidane
14:01
cedricbixler: Re: co? s jakou bobulí? :)
cedricbixler
jde obrovskej pán bůh nad republikou a nese na zádech pytel plnej č...ů. najednou zakopne a celej pytel se mu vysype. on se na to podívá a pak jen mávne rukou a prohodí: "ále tak co, praha bude tady, no."

a to musím říct, že jsem v brně pět let studoval a fakt to město nemám rád. jinak nesouhlasím s tím, že jednou bude válka. stejně jako mezi hradcem a pardubicema. já mám pardubice, ač hradečák, rád. ona ta rivalita, ať už mezi prahou a brnem, nebo jinde, je stejně jen tak na oko.
budete mě nejspíš nenávidět
01:08
geckon: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
Pytel čechů? :-)))
"Neberte život tak vážně. Stejně z něj nevyváznete živí."
10:58
padodo: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
m83 bod, p2kn2 jsi ho dostal
18:10
rickardo32: Re: co? s jakou bobulí? :)
rickardo32
kdyby se daly hodnotit komentare tak dostanes 100+ :-D
01:07
geckon: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
"Hele mladej" ?!
"Neberte život tak vážně. Stejně z něj nevyváznete živí."
13:58
eltazar: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
povídá si pražák s brňákem...

B: víš co se o vás v brně povídá?
P: ne
B: že ste v tý praze všichni pěkný kkti
P: hm, a víš co se povídá o vás v praze?
B: ne
P: vůbec nic

:)
No discipline. No morality. No respect!
17:04
Bagr1: Re: co? s jakou bobulí? :)
Bagr1
dals to sem na lamera jako citaci??? je to dcl goood :)
RTFM!
23:46
Kacos: Re: co? s jakou bobulí? :)
Kacos
Ale dost známý jako vtip
14:03
Suerte: Re: co? s jakou bobulí? :)
Suerte
Víte, jaký je rozdíl mezi ostravákem a vietnamcem?
Vietnamec má práci a umí česky
Non omnes eadem mirantur amantque. Ne všichni obdivují a zbožňují totéž.
08:41
Lumik_jdouci_na_smrt: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
Moravským nařečím se rozumět dá ale ne v Praze xD.. Při navštěvě ZOO moje sestra koukla do příbytku a řekla "Jé oni tam bydlijou" načež se jakýsi mladý muž nechápavě zeptal "Cožeee?". No jo, po pražsku by to hold bylo "oni tam jako bydleej, viď.". Ale jinak máš pravdu. Pražský "viď" a "jako" je vskutku příšernost:D.
15:13
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
"Voni tam bydlej" ;-)
20:40
Lumik_jdouci_na_smrt: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
To je fakt:D.. V pátek jsem myslela, že umřu. Byla jsem na jednom koncertě, kecam s kamošem a přijde zpěvák z ty kapely co hrála a řekne "Tě písk viiid"... Hned jsem si vzpomněla na tuhle diskuzi:D..
14:46
Bosf: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
helééééé a mrtě taky nemám rád ale co máš proti penálu,mikrotužce a viď ?
16:04
gjjm: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
třeba pouzdro a pentelku ;) mikrotužka je zrůdnost
<novinář> Má podle vás umělá inteligence budoucnost? <A. C. Clarke> Pevně doufám, že ne jen umělá.
21:21
Quanti: Re: co? s jakou bobulí? :)
Quanti
ts, s pentelkou se jděte vycpat :) stejný jako š(ž)ufánek :)
If you hold a UNIX shell to your ear, can you hear the C?
01:17
q: Re: co? s jakou bobulí? :)
q
Tak to každopádně, protože je to pentilka ;)
Jak jinak...
15:35
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
No a to je právě ta nedostatečná slovní zásoba - pouzdro může být na nůž, na pistoli, na housle... ale penál je jen a jen na tužky - prostě vám tam jedno slovo chybí, když ho odmítáte používat ;-)
19:49
kecal_op: Re: co? s jakou bobulí? :)
kecal_op
My mame zase slovo futral, ktere s pouziva u tech odtatnich. To myslim v praze nemate.
Zemřu na cestě za nesmrtelností.
19:56
Traitor: Re: co? s jakou bobulí? :)
Traitor
Myslíš špatně.
15:29
dzidzir: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
A jak snášíte standardní středočeskou výslovnost slova koncert (tj. [konzert]) ? Pokaždé když tohle zaslechnu ve zpravodajství ČT, tak mi to trhá uši.

Pravda, moravská nářečí jsou taky někdy podivná.
20:51
centos: Re: co? s jakou bobulí? :)
centos
Toho jsem si nikdy nevšiml.
22:37
dzidzir: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
myslím že takto to vzslovije jen jedna reportérka, takže zas moc často to fakt slyšet není. Ale je jen otázka času, kdy si toho všimnete.
15:14
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
Na to, že žiju uprostřed Prahy a na koncerty s kamarády zajdu, tak jsem to ještě neslyšela ;-)
15:12
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
Hej a jak říkáte penálu a mikrotužce?
Když jsme u toho, co koho vytáčí, tak mě zas vytáčí, když někdo nezná nějaký výraz, ale nezná k němu ani žádný alternativní, třeba v nářečí. A mám dojem, že se to Moravákům stává dost často... Od přítele jsem se dozvěděla, že neví, co to je přívoz, protože u nich je to prostě "taky loď", když měli pro psa ne obojek, ale postroj (pásek i přes hrudník), tak to nebyl ani postroj, ani kšíry, ale prostě "taky obojek".
Pražákům se smějete, když neznají nějaký nářeční výraz, protože tomu prostě doma říkáme jinak - ale když nějaké slovo neumíte ani přeložit, je to v pořádku? ;-)
18:05
PesPsovity: Re: co? s jakou bobulí? :)
PesPsovity
S tebou budu kamarádit :)
Jsem příliš distingvovaná pro deklasovanou vrstvu.][ ICQ: 306 592 412
15:46
centos: Re: co? s jakou bobulí? :)
centos
přívoz - existuje vůbec na Moravě v nějakém větším množství?
postroj - že to říká někdo jinak, neznamená, že to neexistuje :)

Vy zase nemáte ekvivalenty pro, dejme tomu, věci spojené s hornictvím. Máte snad proto malou slovní zásobu? :)
10:57
aktzv: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
dyť v ostravje je přivoz dokonce se tak menuje čtvť....(plna cikanu)...
00:16
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
Tak asi nevědí, co to znamená.
17:24
Eslinecka: Re: co? s jakou bobulí? :)
Eslinecka
penálu říkám pouzdro a mikrotužce pentilka:-)
23:49
Kacos: Re: co? s jakou bobulí? :)
Kacos
penálu říkám penál a mikrotužce pentilka
18:56
Squirrel: Re: co? s jakou bobulí? :)
Squirrel
he, cili podle tebe je to ze jedno slovo ma vice vyznamu spatne? nechtel bych videt hmotnost slovniku od tebe vydaneho :)
Cynik je zlosyn, jehož pokřivené vnímání způsobuje, že vidí věci, jaké jsou, a ne jaké by měly být.
15:41
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
Vůbec jsi to nepochopil. Je to někdy jako s omezeností angličtiny. Všechno, co plave ve vodě, je fish, všichni dravci jsou hawk. V tomto případě výše uvedeném je každá loď "taky loď" a každá věc sloužící k upoutání psa "taky obojek". Ještě jsem si pak vzpomněla na to, že pončo je "taky deka". To přece není "jedno slovo - více významů". To jsou odlišné věci s odlišnými jmény. Je to jak kdybys říkal vose i mouše "moucha". Aby tě potom nepíchla...
22:26
Squirrel: Re: co? s jakou bobulí? :)
Squirrel
he, proste to slovo ma vice vyznamu, jako napriklad: kolo, oko ...
coz sice muze vypadat ze je na nic, ale dava to krasny manevrovaci prostor v momente kdy chce clovek rict nahlas neco vsem, ale aby to pochopil opravdove jen jeden etc..
Cynik je zlosyn, jehož pokřivené vnímání způsobuje, že vidí věci, jaké jsou, a ne jaké by měly být.
10:01
Kominika: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
No jako promiň, ale to, že tvůj přítel má slovní zásobu asi tak deset slov, neznamená, že jsou na tom tak i všichni ostatní z daného regionu...
17:00
kurzatko: Re: co? s jakou bobulí? :)
kurzatko
V to upřímně doufám, jinak by to bylo vážně zlé :-)
19:27
MiK: Re: co? s jakou bobulí? :)
MiK
Jémine sem tele...
samozřejmě "z" bobulí :)
Lituju lidi, kteří se smějí jen u Lamera: "dlouho jsem se tak nezasmál"
02:52
Intri: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
Jo, chlapče, mě pro změnu vytáčí poslouchat v jakémkoliv českém dabingu nechutnou pražskou aroganci, kdy si podělaní Pražáci myslí, že si svoje nářečí můžou strkat, kam chtějí. Tak si ho taky můžou strčit na jedno místo, jen malý kousek od koudele...;-) By mě zajímalo, jak by se Pražákům líbilo, kdyby v televizi museli poslouchat, jak je ten rezněk chutný, jak klamerky dobře drží a že štrample už dávno vyšly z módy... Nebo prostě že šalinkarta neplatí mimo štatl.
00:50
Zodi4c: Re: co? s jakou bobulí? :)
Zodi4c
a je štrample spisovne slovo? O_o
16:00
Vrabecek: Re: co? s jakou bobulí? :)
Vrabecek
co je to koudel ? jsem ostravák :D
11:47
Aiza: Re: co? s jakou bobulí? :)
Aiza
Termín koudel označuje „odpadová“ vlákna oddělená při přípravě lnu, konopí, juty a jiných rostlin k předení. Tedy podle tety Wiki. A podle lidové moudrosti občas hoří u míst, kde se nohy přestávají nazývat slušně.
Někteří lidé jsou zmatení, když věta nekončí tak, jak oni brambora.
19:48
saft: Re: co? s jakou bobulí? :)
silhouette
M+ jako Hanákovi zase vadí to jak vy pražácci natahujete a ostatní věci. Stačí mi jen když přijedu za prabábou a všichni příbuzní říkají tatovi Míra.
21:44
nakopnuta_sova: Re: co? s jakou bobulí? :)
nakopnuta_sova
A mě zas vytáčí, jak se někteří Moraváci jsou schopní hádat, že "krásné nové vrata" je spisovně - protože "krásný nový vrata" je hnus a když jim člověk řekne, že to spisovně není, ještě dostane nadáno do cajzlů, co neuměj uznat chybu...


A pravda je, že hanácký bratranec mluvil tak spisovně, až to mé severočeské uši rvalo... "to je pěkné" atd... ano, je to spisovně, ale prostě to bylo a je nezvyklé.

Prostě každé nářečí má něco.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
14:04
Paches: S kama si?
silhouette
Jsem z Ostravska a tohle se podle me v Ove nepouziva, to spise vic na jih...
01:19
q: Re: S kama si?
q
Ale jo, v Ostravě taky, ale ne tolik jako třeba kolem Opavy.
Jak jinak...
14:07
Blanch: Re: S kama si?
Blanch
Tak to teda nevím, jakou Opavu myslíš, ale v Opavě se nepoužívá nic. Tam je čistá spisovná mluva bez jakýchkoliv šílených slov a nářečí(neřeším Prajzáky, ti jsou výjimka, ale ani tohle není jejich doména). A za celý svůj život jsem tam nikoho tohle neslyšela použít a že nejsem zrovna včerejší.
Jsem lama, ovce si buďte sami! | Holt vzdejme hold Zidanemu! | *IRONÍK*
14:36
mickelangello
tohle bych spíš viděl na úplnej jih Moravy...btw. je to hláška z filmu a za mě hodně tučný mínus...
inteligence lidstva je konstantní, ale lidí stále přibývá...
14:57
Nenunka: Re:
silhouette
V Bobulích nebylo nic o "takže Praha"... a dotyčný ho třeba vidět nemusel, zbytečně ho tu pranýřujete ;)
15:50
Henki: Re:
silhouette
Jj, tam to končilo: Jo, od policie, tak to musíte...Tudyma!
20:38
Nilgiri: Dovolil bych si takovej malej
silhouette
Dovolil bych si takovej malej OT: Co vlastně pražáky vede k tomu, nazývat všechno kromě Prahy "Morava"? Když jedu do Prahy, tak taky neříkám, že jedu "do Čech". A nemyslím to nijak zle. Jenom mě to prostě vždycky trochu zaráží...
01:20
Emilian: Re: Dovolil bych si takovej male...
silhouette
To že to ktomu vede jednoho člověka..tak to neznamená že všechny...prostě blbost celyho naroda je obrovská a narazíš naní všude...
15:19
kurzatko: Re: Dovolil bych si takovej male...
kurzatko
Měla jsem za to, že každý Moravák je patřičně hrdý na to, že je z Moravy. Takže když jedu do Budějic, řeknu, že jedu do jižních Čech, ne na Moravu. Ale co mám říct, když jedu třeba do Bartošovic? Každý se zeptá, kde to je - mám odpovědět, že je to severovýchod České republiky? :-D Myslím, že většina lidí má docela jasno v tom, kde končí východní Čechy a kde začíná Morava ;-)
14:38
Jamesik: Re: Dovolil bych si takovej male...
silhouette
Já bych si taky dovolil malej dotaz... Proč vše co není Morava je pro Moraváky Prágl?
15:45
kurzatko: Re: Dovolil bych si takovej male...
kurzatko
To by mě taky zajímalo. Všichni se pozastavují nad "pražštinou" a přitom to je "obecná čeština" a s drobnými rozdíly se tak mluví skoro v celých Čechách. Některá slova jsou jiná, liší se melodie řeči, ale to, co všechny nejvíc vytáčí "blbej, dobrý, viď", je stejné po celých Čechách. Až příště pojedu na Moravu, budu tvrdit, že jsem z Budějic, třeba na mě pak neboudou koukat s takovým despektem :-/
01:17
Emilian: -
silhouette
Vy znás pražáku děláte úplný idioty.... Ztoho bude jednou válka :-D
01:11
geckon: Re: -
silhouette
Idioty ze sebe lidi dělají třeba tím jak píší - například takové nedělání mezer mezi předložkou a dalším slovem;-)
"Neberte život tak vážně. Stejně z něj nevyváznete živí."
11:52
tarmaq: Re: -
silhouette
Máš tam taky chybu, tak radsi mlč.
18:59
nesro: Re: -
nesro
Ty tam máš taky chybu. :-D
23:52
Kacos: Re: -
Kacos
Ty už to máš bez chyby!
19:55
saft: Re: -
silhouette
Jenže My Vám rozumět budem, ale Vy Nám ne :P
21:18
Ireth: Obrázeček
Ireth
Řekla bych, že tento obrázek zdá se být odpovídající nastalé situaci :D

http://www.nahraj.cz/content/view/e4d09b10-e0c9-427f-9fc4-9a9eab8a2f59
19:40
rickardo32: Re: Obrázeček
rickardo32
doprdele tys me rozesmal :-D 50x lepsi nez citace :-D
11:03
aktzv: Re: Obrázeček
silhouette
de vidět že to dělal pražaaaak..
21:38
bozk: mluvím tipicky pražsky, jsem p
bozk
mluvím tipicky pražsky, jsem pražačka, ob víkend jezdim na moravu za příbuznejma kde se mluví nářečím a budu se stěhovat do karviný. tak kam mě zařadíte co?
prostě nechápu ty rozbroje mezi pražákama a brňákama...vždyť je to kravina... a to že někteří pražáci říkaj že nesnášej moravský nářečí, vždyť je to nádherný jak mluvěj... jim se taky nelíbí jak mluvíme my. moje sestřenka se mi směje za to že je mi vidět až do krku když mluvim a já jí za to že já su z prahy a ona dojede tama.
21:53
mmike: Re: mluvím tipicky pražsky, jsem...
silhouette
ja som ťa už zaradil za to "tipicky" :)
01:13
geckon: Re: mluvím tipicky pražsky, jsem...
silhouette
jezdim, příbuznejma, karviný, říkaj, nesnášej, nádherný, mluvěj - ty se ptáš, kam tě zařadíme? ;-)))
"Neberte život tak vážně. Stejně z něj nevyváznete živí."
07:39
Absolutix_TC: Re: mluvím tipicky pražsky, jsem...
Absolutix_TC
TY se stěhuješ do Karviné? Jsi něco provedla?:D
Mám svý město docela rád, ale nic hezkého tu fakt není, spíš naopak:D
Většinou jsem narvaný jak igelitka.
15:25
kurzatko: Re: mluvím tipicky pražsky, jsem...
kurzatko
Právě jsem tě zařadila mezi ty Pražáky, kteří nám pojedou dělat na Moravu ostudu - a já se furt divila, kde se berou ty pomluvy o tom, jak Pražáci nejen mluví, ale i píšou jak prasata :-D To, že se odstěhuješ do Karviné, nic nezmění. Můj přítel je z Nového Jičína, bydlí v Praze víc jak rok a stejně se mu mí kamarádi občas smějou, že mluví jinak.
18:24
Mith: Re: mluvím tipicky pražsky, jsem...
silhouette
ja by som ta zaradil do zakladky
01:12
SamoWRITEr: Ze života
silhouette
Kdybych bydlel na Strahově na koleji s pražákem a na příkaz rozsvícení světla v podání "Rožni" s odpovědí "Co mám rožnit?" by mě asi rozsekala stejně tak jako mojeho kamaráda z moravy.
11:30
kober: Re: Ze života
kober
na tohle proste musim reagovat, protoze se mi to same stalo v hotelu kde jsem na recepcni vytasil kde si muzu roznout u stolu abych si mohl cist :)
btw: s kama si a kaj bydlíš - to se dá říct i jinak? :P
The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.
14:22
Denebola: Re: Ze života
silhouette
třeba "vodkaď seš?" :D
Morava rulez!
Odi et amo.
15:27
kurzatko: Re: Ze života
kurzatko
Někdo zná i slovo "kde"? ;-) Mimochodem tímhle "kaj" mě přítel vždycky zmate, protože kamarádka studovala ve Slovinsku a občas slovinsky mluví - a "kaj?" znamená "co?"
08:33
phonzik: imho
phonzik
Podle mě je pro Ostravsko typičtější "kaj bydlíš" (či "kaj meškáš") ...

Tuž jinač citace je ze slabšího soudku, ale mam rád tyhle slovní přestřelky mezi Pražakami a Ostavakami :) tuž nejinač než plus :)
And now for something completely different ...
09:19
Nimbo: HM!
silhouette
Nevim co všichni blbnete, s nářečím přece nejsou žádné problémy, mě přijde všechno srozumitelný, nic extra...plus samozřejmě, házet všechno do jednoho pytle je taky celkem oblíbená činnost, koukám...
09:51
srayzka: A byl z Prahy?
silhouette
A byl z Prahy?
Dyslektici a dysgrafici by měli být bohatí... Vždyť za chyby se platí...
11:23
Eslinecka: No já teda nevím,a le z vlastn
Eslinecka
No já teda nevím,a le z vlastní zkušenosti můžu říct, že při jakékoliv náštěvě Prahy se ke mně lidi chovali, jak k nějaké burance a to jsem si odvolila se jenom zeptat na šalinu...
15:31
kurzatko: Re: No já teda nevím,a le z vlas...
kurzatko
Nezkoušela jsem se v Brně ptát na "tramvaj", ale myslím, že reakce by byla dost podobná ;-)
11:38
satik: Z kama si
satik
Hm, kdyz na nas na skolnim vylete naka cizi skola vybalila "Z kama si", tak jsme tomu taky nikdo nerozumeli a to to mame do prahy 120km... :-)

Takze s narecim problemy jsou.. a kdyz jsem ted bydlel na koleji s moravakem a budejovicakem, tak jsme louskali o cem to ten moravak mluvi kazdou chvili :-)
11:45
Eslinecka: Re: Z kama si
Eslinecka
Já studovala v Kroměříži školu, byla jsem na intru a bylo tam plno děcek z Ostravska...u večeří sme se bavili tím, že sme si říkali různá slangová slovíčka a co znamenají...Největší úspěch měl áfl, prejzle, škopek, žufánek a erteple...:-D
12:50
Afew: Re: Z kama si
silhouette
...brutvan, kotchan...:)
12:58
phonzik: Re: Z kama si
phonzik
... štrample, klamerky, kobzole ... :)
And now for something completely different ...
17:40
Sochi: Re: Z kama si
silhouette
Znám jen "šufánek", žufánek bude zase nějaká česká zkomolenina ;)

ale s další do soudku: žlička, kšandy (a již zmíněné...)
Řekl jsem snad, že mě to zajímá?
18:00
phonzik: Re: Z kama si
phonzik
To si děláš srandu že čecháči neví co jsou kšandy ! ... tam tomu beztak říkají šle, nebo jinak prapodivně, co ? :D
And now for something completely different ...
15:27
kurzatko: Re: Z kama si
kurzatko
Kšandy jsou snad kšandy, ne? Šle je to spisovně...
19:32
LosCatmanos: Re: Z kama si
LosCatmanos
"žufánek" se říká na severní Moravě :)
RIP Zidane
20:23
phonzik: Re: Z kama si
phonzik
to můžu potvrdit
And now for something completely different ...
20:42
varysek: Re: Z kama si
silhouette
no já jsem ze Zlína a žufánek běžně se vyskytuje i tady ;)
09:48
Afew: Re: Z kama si
silhouette
Žufánek je malý... Správný moravák používá pořádný žufan:)
12:16
kecal_op: Re: Z kama si
kecal_op
nevim ja sem ze S moravy a taky tu mame šufanek
Zemřu na cestě za nesmrtelností.
21:07
splinak: Re: Z kama si
silhouette
super a ted u muzeme všchno překládat do spisovné češtiny
13:55
cyph3r: :)
silhouette
Odkdy je Ostrava v Evropě?
14:39
Architegt: Západní čechy
Architegt
Jak tady tak čtu a začínám se smát, jak byste zkritizovali "nářečí" v na západních čechách? Třeba takový karlovarsko? Kromě ruštiny teda :/ , o tý už vim
18:46
Mattoni: heh :D
Mattoni
já sem teda z Moravy ale co je brutvan a kotchan fakt nevím :D
Jsou to kurvy které robí z človeka zkurvysyna
19:29
ramon: kotchan?
silhouette
tož to také nevím co je, to bude z jiného kraja, ale třeba ten brutvan, užica, lokša, zlavec..a kšandy sa neříká, říká sa šráky!
nebo eště třeba pjačit, palůzňat...a nejlepší je když pražákovi řeknete rožni! :D
20:48
Art: Re: kotchan?
Art
Jelikož mám otce z olomouce a mamku z jedné vesnice na slovensku, tak nemám problém, ale horší je když používám tyhle ne-pražské výrazy, jelikož je běžně užíváme doma a pak akorát všichni koukaj, co to sem za kreténa, co si potřebuje na něco hrát.
15:28
kurzatko: Re: kotchan?
kurzatko
"rožni" je už tak profláklý, že je to jediné slovo, kterému rozumím z toho výčtu ;-)
21:27
Sotna[A]: Jsem na rozhrani hane, valaska
Sotna[A]
Jsem na rozhrani hane, valaska a slovacka, takze mi to nedela problem ....
Nicmene se u nas pouziva sufanek i zufanek, jak to zrovna jde pres pusu ...
brutvan ani kotchan jsem v zivote neslysel xD
Administrátor je oprávněn mazat pouze hlášky nesplňující pravidla, urážlivé, rasistické nebo jinak porušující zákony ČR
21:42
Sotna[A]: Re: Jsem na rozhrani hane, valas...
Sotna[A]
ale muzete to pridat sem http://almara.webzdarma.cz/slovnik.htm#Z
Administrátor je oprávněn mazat pouze hlášky nesplňující pravidla, urážlivé, rasistické nebo jinak porušující zákony ČR
21:43
Sotna[A]: Re: Jsem na rozhrani hane, valas...
Sotna[A]
teda brutvan tam jiz je xD
Administrátor je oprávněn mazat pouze hlášky nesplňující pravidla, urážlivé, rasistické nebo jinak porušující zákony ČR
01:12
phonzik: Re: Jsem na rozhrani hane, valas...
phonzik
Ten web je nechutný pasqil s hromadou nepřesností a nesmyslů ...
And now for something completely different ...
14:09
LosCatmanos: Re: Jsem na rozhrani hane, valas...
LosCatmanos
hlavně sem si myslel, že břuch a bečka se říká všade...
RIP Zidane
01:12
phonzik: Re: Jsem na rozhrani hane, valas...
phonzik
Ten web je nechutný pasqil s hromadou nepřesností a nesmyslů ...
And now for something completely different ...
13:24
krisik: Re: Jsem na rozhrani hane, valas...
silhouette
Ale aj v tom slovníku sú nějaké chyby. A kšandy sú, milánci, spisovně. Po našem sú šráky :-D
Krisík
09:42
Root: hmm
silhouette
blbost... riakt ze je to okopirovane s filmu je nesmysl...je to znama vec uz se mi to taky nekolikrat stalo.. nekdo proste nerozumi...
14:04
eltazar: hm
silhouette
věčná diskuze o tom, který nářečí je lepší... teda nevim no :) pro moraváky je nepochopitelné pražské (potažmo středočeské) nářečí, pro nás (páč jsem středočech:D ) je vaše mluva zase jak z jiného světa. je to podobojí, si člověk nevybere ;)

stejně je nejvíc plzeňské copa a kdopa :) http://ceknito.cz/video/124516
No discipline. No morality. No respect!
15:33
kurzatko: Re: hm
kurzatko
To je fakt, tohle je věčné, vždycky si ze sebe budeme dělat navzájem srandu - a myslím, že dokud je to v dobrém, tak je to v pohodě, ne? :-)
23:39
newermind: Re: hm
silhouette
Ja sem z Usti nad Labem (kdyby nekdo z volneho sdruzeni vesnic a Brna nevedel, existuji i jine casti cech nez jen Praha), zde se mluvi velmi podobne jako v Praze, diky bohu se omezujeme na komoleni spisovne cestivy pouze v rosahu ej-y...
00:12
kurzatko: Re: hm
kurzatko
To by mě docela zajímalo, odkad tipují, že jsi...
00:18
newermind: Re: hm
silhouette
mne taky
12:18
Aiza: Re: hm
Aiza
Dokonce i na pomezí Čech a Moravy se mluví podobně jako v Praze.
Někteří lidé jsou zmatení, když věta nekončí tak, jak oni brambora.
15:38
kurzatko: kvíz
kurzatko
Když už tu byly všechny ty žufánky... Víte, co to je vajdling? Zajímalo by mě, jestli je to jen nějaký náš rodinný termín, nebo jestli ho po Čechách zná více lidí... A znáte úsloví "mokrý jak žmach"?
20:50
LosCatmanos: Re: kvíz
LosCatmanos
sice tě zajímaly jen Čechy, ale na Moravě jsem to neslyšel :)
RIP Zidane
22:09
artex: Re: kvíz
artex
vajdling bych věděl - u nás se tak říká takový plechový misce s ušima. např. doma do něj trháme rybiz nebo do něj dáváme maso atd.
Sekce Čekající na schválení neexistuje. Je jen sekce Čekající na odmítnutí
22:10
artex: Re: kvíz
artex
PS. jsem z moravy
Sekce Čekající na schválení neexistuje. Je jen sekce Čekající na odmítnutí
00:19
kurzatko: Re: kvíz
kurzatko
Hurá, není to náš výmysl :-) U nás je to to samé, asi bych řekla "škopek". A jsem z Prahy, rodiče pochází z Čech.
12:30
Aiza: Re: kvíz
Aiza
Vajdling slyším/čtu prvně, ale u nás se říká “vandlik" a znamená to téměř jakoukoli nádobu.
Někteří lidé jsou zmatení, když věta nekončí tak, jak oni brambora.
13:08
Mefistofeles: Bez rozdílu
silhouette
Nevím, co řešíte. Pražská mluva (dříve středočeské nářečí) je stejně nespisovná jako kterékoli nářečí, ostravské, podkrkonošké, chodské... Nikomu jeho nářečí neberu, ale kultivovaný a průměrně vždělaný člověk je schopen mluvit spisovně a pokud mluví s někým, kdo mu nemusí rozumět (pravda je taková, že nářečí obsahují slova, kterým zkrátka nerozumíte, pokud jste je již neslyšeli), přizpůsobí se a mluví spisovně. Není důvod se urážet - nářečí jsou prasárna (a to i pražské, tedy obecná čeština), dědictví po feudalismu.
Kolik hloupostí napovídají lidé jen proto, že chtějí říct něco chytrého!
13:35
kurzatko: Re: Bez rozdílu
kurzatko
Souhlasím... Někdo se třeba holedbá tím, jak mluví spisovně, když říká "on je blbý" místo "blbej" - ale "já su" taky zrovna spisovné není.
Prostě každý mluví jinak, na Pražáky se obecně nadává, tak je i pražština "horší", ale vlastně to vyjde nastejno.
23:56
Snake: Re: Bez rozdílu
Snake
Na pražáky se nadává hlavně proto, že "zpívají", čili vyslovit jakoukoliv větu jim trvá dvakrát dýl než ostravákovi. Už i mně (su z Brna:-)) to trhá uši, takže nechci ani domýšlet, jak to musí připadat ostravákům. A jinak v Brně vám klidně řeknou kudy na tramvaj, znám pár rodilých brňáků, kteří to normálně používají, ale jsou za to ode mě náležitě sprdáváni :-)
R.I.P. Zidane
17:27
Eslinecka: Re: Bez rozdílu
Eslinecka
já jak byla na intru tak tam ve stylu blbý, hezký, krásný mluvili skoro všichni, když sem dojela domu a řekla jsme jéééé to je hezký viď?, všichni na mě řvali ať mluvím normálně:-D
21:50
nakopnuta_sova: Re: Bez rozdílu
nakopnuta_sova
Houbec, nářečí jsou logický vývoj jazyka. Proto nemůže fungovat jeden celosvětový - "rozpadl" by se na tolik dialektů, že by si lidi stejně nerozuměli. Podívejte se na angličtinu či němčinu - ve Švýcarsku např. mluvěj něčím, co se "němčina" nazývá spíš ze setrvačnosti, protože se to z ní vyvinulo, ale průměrný Němec na to čumí jako obyvatel Prahy na hantec ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
11:20
Kentan_z_Montarzi
mluvi vsichni jako gayové nemuzu si pomoct ale je to tak....kdyz slysim nejakeho prazaka tak mi prijde ze mluvim s malou holkou nesrší z toho zadna sebedůvěra...

pri rozmluve Ostravak-pražák mi vzdycky prijde Ostravak nadřazenější....
Sorry....
*23 TEK 23*
11:30
jm: Re: Prazaci
jm
Geograficky to mam k Ostrave rozhodne bliz nez k Praze, ale o nadrazenosti Ostravaku nad kymkoliv snad nemuze byt rec v nicem.
"Když chces blábolit, počítej s bolestí." A. J. Rimmer
23:11
Jean_Z_Opavy: Žufánek nebo Šufánek
silhouette
Sakra, připadám si trapně jsem z Opavy, ale slovo žufánek jsem ještě nikdy neslyšel, leda byste mysleli mne dobře známý "Župan".
09:08
katalyn: nevim no
silhouette
Já jsem tolerantní, nářečí mám stejně ráda, jako pajazyk pražáků :-p
Bůh chrání opilce, děti a feťáky..
00:37
bziba: hm
bziba
Znám pár pražáků, kteří se nad Ostraváky povyšují a to jenom proto, že oni jsou v hlavním městě a nějáká Ostrava je jim u prdele... a taky se cítí lépe když můžou protahovat... vždycky šílím jak slyšíím třeba na COOL TV říkat "Futuráma"... na zabití... a nebo píča... kdo to kdy slyšel? Prostě pražština je na prd, ostravština je mnohem hezčí než pražština... prostě Ostrava a brněnský hantec forever...
21:31
silhouette
chtěl bych vidět nejakeho rodileho pražaka jak přečte denik ostravaka...řek bych že tak bude rozumět tak každemu druhemu třetimu slovu :) by potřeboval na to nějaky slovnik...taky nenavidím jak mluvim s pražakem po telefonu a řeknemi například "ahojte"....je to podlemě větší ostuda než když te ostravak pozdravi čest p***...
13:30
krisik: žufánková mystifikace
silhouette
Tož u nás máme taky žufánky, ale praví sa aj šufánky, já nevim, nějak to nehlídám. Nejlepší na Valašsku "ogaři" a "cérky".... otec byl z Valašska a když došel do práce na Slovácku a řekl "ahojte ogaři", tož sa šeci mohli potrhat smíchy.

Ináč to "ahojte" já používám když chcu pozdravit víc ludí dokopy. A kurňa vůbec včil nějak totok... já většinů na fór píšu spisovně... nebo "hele pražsky", když si "do huby nevidím". Tož ale toto mňa zmátlo.
Krisík
23:57
M0TH3RFUCK3R
Svatý Jižní Čechy :-D
▒(^_~)▒[
23:05
Mikeczcz: Nářečí
Mikeczcz
Myslím si, že rozdíl je někde trochu jinde. "Pražštinu" bych nepovažoval ani tak za nářečí, jako za způsob, styl, hovoru. Je to jenom nějaká modifikace (= -ej, -ý). Na Moravě se nářečím mluví, ale je to zase něco jiného, v Čechách se mluví více-méně všude stejně ( opravte mě pokud se pletu), zato jednotlivé části Moravy se liší zásadně a mohu potvrdit, že si občas musím něco domýšlet. Také si myslím, že na Moravě se mluví spisovněji, protože pokud vynecháte specifické výrazy nářečí, tak se mluví skoro spisovně.

Jinak jsem ze Zlína, takže tady se žádné nářečí nějak dramaticky neprojevuje.
Když chceš blábolit, počítej s bolestí - Arnold J. Rimmer | Zidanovo snažení ve frontě budiž nám všem příkladem.
20:49
katalyn: Re: Nářečí
silhouette
no ono to že se na Moravě mluví spisovně je taky součást nářečí. Můj táta je z Příbora a i když už 20let žije v Praze, pořád mluví "spisovně a Moravsky" a nikoho to myslím nepobuřuje. Jako by záleželo na tom, jak kdo mluví :-D
Bůh chrání opilce, děti a feťáky..
silhouette
Jsem ze severních Čech. Ale jezdím na Moravu často a letos jsem byla i v Opavě. Některé výrazy se mi opravdu líbí. Jako třeba ontýkoný (nevím jak se to píše, prostě to heblo =D).
A znáte slovo fůrik?
Bazinga!
02:53
cooldawn: Re:
silhouette
mám pocit, že u nás se tomu říká kotouč a jinde tomu říkají kolečko, páč kotouč říkají puku, se kterým se hraje lední hokej (touš) :-D
19:25
nakopnuta_sova: Re: Re:
nakopnuta_sova
Já bych spíš řekl, že trakař než kolečko.

Nevím totiž, jestli to je tak oficiálně, ale mám to tak, že na "trakaři" hromadu písku neodvezu, protože trakař je tohle - https://www.keliwood.cz/userfiles/fotoprodukt/trakar1_th.jpg , zatímco v kolečku písek odvezu, protože http://www.chatar-chalupar.cz/wp-content/uploads/2015/03/traka%C5%99e-3.jpg :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
11:41
JohnyS: No já se narodila v čechách, a
silhouette
No já se narodila v čechách, ale bydlím už celkem dlouho v Brně, přijde mi, že nářečím rozumím dobře i když se tak třeba v tom brně ani nemluví ale i dneska se musim usmívat když mi mamka na icq napiše: "uz su tady" a časteji řeknu tramvaj než šalina přestože tak mluvi všichni okolo... bydlim teď částečně taky na intru kterej je v čechách a tam se taky párkrát stalo že se někdo smál když mi ulítlo nějaký to "rožni" a podobně, nikdy sem si to moc neuvědomila ale asi mluvim takovou směsí brněnštiny a pražštiny:-D
14:10
yoghurt: Pražština
silhouette
Prijde mi hodnotit "kvalitu" nareci podle toho kolik lidi z jinych kraju jim nerozumi je trosku ... ehm...divne.

Pokud vim, tak v Praze nejsou ani tak "specialni" slova (az na zminovane mikrotuzka, penal atd...) jako spis zpusob vyslovovani.

Brno byvalo tusim Nemecke mesto (jako ze tam zilo hodne Nemcu), tak bych rekl ze "hantec" hodne vychazi z pocestenych nemeckych slove?
22:55
jupiland
Mě stejně nejvíc odrovnalo "pitíčko" :D Jinak tady tohle hádání o příšloví je o ničem, každý mluví tak jak se to naučil a pravda že tady tyto nářečí pomalu ustupují. Drží se jen ty zaběhané jako šalina a rožni a tak....ale stejně si lidé rozumí i tak takže je to jedno.
14:36
Vortex: nemůžu jinak :)
Vortex
Můj táta(bydlí teď v Praze), když byl v Brně a na něco se ptal, tak se ho zeptali jestli je z Prahy a on že je z Hořic, což je pravda, pak dodal: "Proč si myslíte, že sem z Prahy? To je tím, že mluvím jak člověk a ne jak piča?"
00:23
HelixPomatia: Citace škatulkující, vpravdě o n...
silhouette
Citace škatulkující, vpravdě o ničem, nelíbí se mi, stejně jako naprostá většina komentářů k ní. Buď se hádáte o nářečí a slangu (ano, čecháčci [Praha, jih, sever i západ] pro nás na Moravě a ve Slezsku obecně mluví jako prasátka, stejně jako o nás se v Čechách říká, že mluvíme jako prasátka - a nebo až nepřirozeně spisovně, tak to často je, ale tohohle přehnaného pseudovlastenectví a xenofobie k vlastním lidem mám po krk), nebo o pravopisu, jak děcka. (Mám chuť tady udělat pravopisnou chybu, třeba si jí někdo všimne, bude mít hroznou touhu mi ji opravit, poněvadž bych ji třeba mohla psát pravidelně, nebo jiný člověk si jí nemusel všimnout, a oživilo by to tuto diskuzi. Bleh.)

Kategorie


Přihlášení


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1240 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1545 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1895 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2101 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2315 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 28 dny

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 58 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 70 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 79 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 89 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.