Detail hlášky #38415

<a> Zdarec, občanka mi končí 20.12. 2012... má vůbec cenu si ji "aktualizovat"?

Komentář: aneb když někdo věří v Mayskej kalendář

Informace o hlášce

Datum přidání: 2. 9. 2009
Kategorie: Hlášky
Autor: Stewie (3 hlášky)
Hlasování: Deefik, Harys, PavlinII, petya, Sargon, NtCat, Anetinka, Cejda, Herda, Danol, Acorp, kecal_op, KaMilka, ubozak, love--sucks, milos, Bety888, cubik, Nevermore, -TooM-, Danik02, Kuny, Azador, JohnySkelet, Radek9, saft, Finer5950, blueW200, Kogaku, EthanDavis, Lur_Raven, jani_na, Reiki, Alex00, pali6, Korialis, w3m, |x_xXx_|, Pepi13, tulen, Beezer, Snowy, dwander, oOJoKeROo, B-ree-m, Joanne, Mirator, chylex, GH0ST, schneck, McBobr, Chaythere, ScrappyCoco, Fatal1t, Angi, hasahm, mikkkky, wegas, Johny007, kollma, Accept, JP, CZ_StRider, yannush, Lemra, tomikdvorak, blow, Mysharr, Orlan, Hammer, DMDave92, Ciclonwar, Imzadi, Severina, Groove, Qckoss, Slay, Ripper, Sobosss, Thab, Droow, hovnival, barney33, domvala, horry, aalfred, ciakval, Liman, viacik, Jehudo, kevin365, qwertzuio, bumbik, Myska, ScOrPiOn9, nothingatall, AMD, SkyHaven, Marcel230, DragoonX, Morv, Neuromancer, corwin_x, incucu, Euriass, zgrossl, spiderpig, besanek, bosorka, Ahoika, soony20, kapoka, fabiocz, Gorkil_the_goblin_king, Matesss, Niwatori, JerichoBM, Georgo10, teye, srobka, soustruh, Derevin, Donkey-Kong, indigomejor, Nyan, Croco, repley, link-in-man, Tolsimir, baaari, e-litt, DARTHPraetorian, jfk, HonzaRez, Moony, riwy, Trny, Sally, pavelnop, nOObiCZek, Winters, Gasert, Lugi, panpatejl, kuras, chnapo, Ruprecht, Snake, crooty, Failrue, vasek004, Goues, anela, DMRaper, Eveni, anezkaceska, Shark94, Asriel, aewin_cz, ladys91, jiripudil, zzuzi, Haja024, zelvak, trepka, koso, popik34, Witek, Anti, Ciko, bkbosorka1, Puzvak, Pajanek, Awenis, fernet, tik-tak-cz, inkara, rendlik, Metodej, nitram1234, forceLord, Bazim, chudst, Ella, Ondruch, Kethryn, user1234n, Hroner, czKarlos, Danny991, jurda, Lei, Mainer, bubhak, tommander, Skoll, jantusla, vinczenzo, Ejmin, Pajasas, freferg, Andysik, Hamagen, BahnoCZ, Miguel, Francys, Milhauzz18, cassalien, abraham, Metzgermeister, matrix17, Shireen, hAssassin, Allka, Kagero, Franx, Marcus7, ScH0ll_kIll3r, Keyt, ooouki, Niika69, Lorandel, Honya, SmallMongoose, Pajusa, Wimpo, Denebola, staccey, Sejsel, Piitr, TerroX221, Rimmoncze, TomEF, Cubis, Apophis, Inf1n1tyy, jogino, HardLock, Komaar, vaevictis, dohaje, oprs, thadghost, fatalixi, Schade105, Kwisatz_Haderach, cooly, Danad, KorYi, TidO, Komunard, Kapitan, WellBloud89, TuzkaDruha, Katand, Petrziczka, Elgurth, Morrigen, Elisabetha, Finarfin, GorTavaro, mrMys, Thargas, Annacerv 1068 pro a beorn, Tomcz, Tinnarr, simply_v, alaqella, Mackie, Lineman, SkweerookL, deemarc, Lahvout, tocra, abouttabs, jursmi, Lida79, tomzi, freaky_tomato, tristaver, Montechito, Celer, albona, czaki, Liquor, Ellrohir, kbtmichal, speedy89, lentiilka, Cassidy, bukanyr, tobytja, p858, Gego, Meer, Tceld, smrduty_kojot, Maty991, lilo, Sha-a-kaa, HateMePls, PinkFOX, Keeehi, Aelin, DanDan, Altair, perfect, FrenkyB, Vincent, Skay, amani, killercat, kapriiik, Spiderwoman, psychous3, Stickman, Metis, MessY, ric4rd, piol, Renee, CarpeNoctem, kudli, JackSwigert
348 proti
V oblíbených: Lothaire, sireldo, Lusianka, sheppard21, bumbik, TerroX221, TuzkaDruha 7 uživatelů
Oblíbenost: 73,11 %
Stav: Má kladné skóre

Diskuze

10:56
Doktor: Tak ono se to vi uz i na urade
Doktor
Tak ono se to vi uz i na uradech...
Jmenuji se Tohel, Doktor Tohel a nosím query proklatě nízko
11:57
linzi: +
linzi
takovej pesimista :D
12:13
kevin365: No
kevin365
Spíš bych chtěl najít někoho komu končí o den dýl ;-).
Na děravej pytel děravá záplata.
00:42
AllOs: Re: No
AllOs
"Dýl" je hovorová podoba slova "déle", které znamená "delší dobu". Věta "Spíš bych chtěl najít někoho komu končí o den delší dobu." tedy nedává smysl.
01:18
Argentum_aka_AG: Re: No
silhouette
nechapu proc si to sem napsal
-. ¸ o¤°`°¤ o¸¸ o¤°`*KEKS*`°¤ o ¸¸o ¤°`°¤ o¸ .-
01:41
Foo_Fighter: Re: No
silhouette
Proste že to nedáva zmysel..
In Z. we trust
02:04
AllOs: Re: No
AllOs
Presne tak :-) Proste jsem chtel upozornit kevin365, ze jeho veta nejak nedava smysl...
08:13
Mortarz: Re: No
silhouette
zkus si to přečíst o dne déle..
09:35
kremator: Re: No
silhouette
Zkus si to přečíst o den později.
14:50
eSko: Re: No
silhouette
Tak to mě položilo :-D
10:55
Crazy_Ivan: Re: No
Crazy_Ivan
Take tak :-D
I lost a bomb, do you have it?
09:35
Gr3En: Re: No
Gr3En
Ty jsi retardovaný xD
Nesnáším de*ilní komentáře (jakýkoliv komentář k tomuto podpisu je zbytečný...)
14:09
LuciusMare: Re: No
LuciusMare
dává.
14:29
centos: Re: No
centos
Ne, nedává.
10:56
Crazy_Ivan: Re: No
Crazy_Ivan
Nedava
I lost a bomb, do you have it?
14:32
AllOs: Re: No
AllOs
Opravdu nedává.
23:26
BlastFX: Re: No
BlastFX
Přísně vzato nedává, ale je to celkem běžná formulace, takže bych to nerozebíral.
I believe in power of Windows Vista.
15:44
kevin365: Re: No
kevin365
Omlouvám se, ale mně to dává smysl i po padesátém přečtení. Slovo "dýl" používám v obou smyslech od mala. Věta "Dám si jídlo až dýl." znamená, že si dám jídlo později. "Zůstanu venku dýl." zase znamená, že zůstanu venku delší dobu. Z kontextu musí každý pochopit, který význam je myšlen. Nemám snad pravdu? = )
Na děravej pytel děravá záplata.
16:46
AllOs: Re: No
AllOs
Slovo "dýl" ale prostě nemá význam "později", ať chceš sebevíc... Ale tak klidně ho tak používej, prostě ti občas ne každý porozumí, což ovšem nemusí vadit, pokud se budeš pohybovat jen ve své domovské části republiky :-)
20:51
vanislav: Re: No
silhouette
no ja zase neznam slovo "zkama" a stejne ho moravaci v kuse pouzivaji...tak co?
Zivot se nepocita na pocet nadechu a vydechu, ale pocet chvil ktere nam vzaly dech
11:19
Eduard: Piš přesně
Eduard
Ve psané podobě by to zřejmě (nejsem odborník na správné psaní de facto nesprávných tvarů) mělo vypadat "z kama" - jedná se o předložku s odvozeninou slova "kam".
Takto: Normální člověk s běžným IQ, který alespoň seděl na hodinách "Jazyka českého" na základní škole se dovtípí (i když mu to kroutí ušima, ale tak se prostě někde mluví). S těmi ostatními je diskuze o těchto věcech ztracený čas (když nemají základní povědomí o spektru své mateřštiny, ani na to vyřešit jednoduchý jazykový kvíz, tak nemají ani na to aby záležitost pochopili). U takových je úspěch už jen to, že jsou schopni napsat nějakou větu, které rozumíme my ostatní - jsou to totiž z pohledu jazyka cizinci.
Proč bych se měl divit, když blbost je věčná.
15:07
centos: Re: No
centos
Používá se to slovo i v obecné češtine? Ne, čili jde o trochu jiný případ..
17:25
centos: Re: No
centos
Pokud člověk ví, že se tak (kolem Plzně?) mluví, tak si to dosadí. Jinak mu to přijde jako nesmysl.
19:31
anglofil: Re: No
anglofil
Ach ti Západočeši :)
Punk is not dead, but metal is undead. ||| Jediným měřítkem kvality citace je vtipnost.
20:29
dragony: Re: No
silhouette
Já rozhodně nejsem ze západu Čech. Jsem rodilý Jihočech a slovo dýl se u nás zcela běžně používá a že si dám něco později nepozdějc u nás nikdo neřekne. Jediným, kterým to vadí jsou Moraváci, když přijedu do Brna, těm to dělá strašný problém. Na druhou stranu dobře jim tak já si na to jejich rožni apod. taky musel zvyknout.
21:23
kevin365: Re: No
kevin365
Díky, že ses mě zastal. Jsem taky rodilý jihočech a slovo později vážně nikdo nepoužívá... Ostatním pardon, ale někde je to prostě přirozené.
Na děravej pytel děravá záplata.
17:32
SuPPoRTiDioTS: Re: No
SuPPoRTiDioTS
Moraváci taky používají slovo dýl ;) a to naprosto běžně :)
I'm here to make people laugh :)
17:38
velmi_vtipny_navstevnik
Mě zas na Moravácích fascinuje jejich "kde" používané i ve smyslu kam - "kde jdeš?" Já vždycky odpovídám "tady, kde asi" a dotyčný obvykle čumí, co to melu :-)
Kdo nevyhrál nižší soutěž, nemá ve vyšší co dělat - Kometa do II. ligy!!!
19:45
SuPPoRTiDioTS: Re: No
SuPPoRTiDioTS
Tak tohle se u nás neříká :) Zní to docela divně :D
I'm here to make people laugh :)
20:29
hanule7: Re: No
silhouette
Ano, slovo dýl na Moravě používáme, ale ne ve významu později. Zůstanu tam dýl, takže přijdu později. Jednou jsem někoho z Čech upozornila, že to řekl špatně, tak se opravil na "přijdu déle".

A "kde deš?" u nás používají hlavně starší a odpovídají třeba "do doktora".

Ale zas na Velikonoce se u nás koleduje a ne šuká (alespoň ne teda babičky a tetičky), jako kolem Pardubic :) Když jednou spolužák přišel s tím, že byl vyšukat babičku, tak jsme docela nechápali.
20:54
velmi_vtipny_navstevnik
Do doktora zní v případě pacienta muže poněkud homosexuálně :-)
Kdo nevyhrál nižší soutěž, nemá ve vyšší co dělat - Kometa do II. ligy!!!
15:37
Elischka: Re: No
Elischka
"Dýl" je hlavně podoba nespisovná, nikoli hovorová. Ačkoli je to tvořeno analogicky ke dvojicím typu lépe=líp, méně=míň, kteréžto varianty jsou hovorové (a tudíž spisovné), tvar "dýl" český standard nezná. To jen pro přesnost.
TCDJTCJVDANCF
21:44
Markoman: Re: No
silhouette
ty si kus kretena chlape, myslim ze to kazdej pochopil jak to autor myslel, jen ten tvuj slepici mozecek se musi predvest a ukazat jakej je ses vseznalek
21:45
Markoman: Re: No
silhouette
omlouvam se, na konci melo byt jen .......jakej ses vseznalek.
14:51
anezkaceska: Re: No
anezkaceska
Ber to jako nářeční výraz, to se prostě u nás ve středních Čechách říká.
Neumět pravopis je jako jít na rande ve starých hadrech - trestné to není, ale vypadáš jak blbec.
14:19
Elischka: Hm,
Elischka
ale ten komentář tam být nemusel.
TCDJTCJVDANCF
14:44
Januska: Re: Hm,
Januska
Proc ne? Natvrdlym lidem, jako jsem ja, by to bez toho nedoslo.
16:22
kabakov: Re: Hm,
silhouette
věřím, že se najde dost lidí, kteří o neodvratitelné apokalypse ještě neví a ten koment jim dá alespoň nápovědu ;)
07:11
MiK: Re: Hm,
MiK
Vesmírní lidé jsou řešení! :)
Lituju lidi, kteří se smějí jen u Lamera: "dlouho jsem se tak nezasmál"
14:56
Africanus
Proč by ne, těch pár meteoritů s tebou přece nic neudělá.
"Nejšťastnější je ten, kdo nejméně žádá" (Buddha)
18:38
honzoid: Re:
silhouette
žádný meteority. erupce na Slunci
18:45
silhouette
Jaké? Vždyť Slunce má historické minimum, žádné velké erupce nejsou.
19:51
LuciusMare: Re:
LuciusMare
No právě,pak přijde jedna velká :) Ale stejně je to blbost,prostě se jim nechtělo dělat kalendář do roku kde stejně nebudou pravděpodobně existovat,tak došli k datu kde to utli.Podle mně skončí svět ještě tenhle měsíc,protože kalendář co jsem napsal končí tenhle měsíc.
20:25
Africanus: Re:
Africanus
Přesněji - Slunce za několik miliard let zmnohonásobí svůj objem, pohltí Zemi a pak exploduje coby supernova. Do tří let to určitě nestihne :)
"Nejšťastnější je ten, kdo nejméně žádá" (Buddha)
20:52
mickelangello
neexploduje, ale jinak s tebou souhlasím :)
inteligence lidstva je konstantní, ale lidí stále přibývá...
21:00
Africanus: Re:
Africanus
Jo, napsal jsem to blbě - v konečný fázi se přemění v bílého trpaslíka.
"Nejšťastnější je ten, kdo nejméně žádá" (Buddha)
21:55
LuciusMare: Re:
LuciusMare
Ještě že ne v červenýho.
01:42
silhouette
Mayský kalendár ale nekončí. Ale je to všeobecne rozšírený omyl...
In Z. we trust
22:21
Madik: Re:
silhouette
presne tak, len sa meni jedno obdobie na druhe. Ako ked sa napr v cinskom kalendary konci rok draka,..
07:14
MiK: Re:
MiK
Ono to ani není o erupci, ale spíš o tom že se země přepóluje, a neptejte se jak, prej to má něco společného s tím že slunce, země a mléčná dráha bude v nějakém nebezpečném postavení. Prostě na severu bude jižní pól a naopak. Země se to bude snažit vyrovnat, otočit se a přitom jen tak mimochodem zničí všechen život na zemi, prostě v POHO!
Lituju lidi, kteří se smějí jen u Lamera: "dlouho jsem se tak nezasmál"
08:49
Corwin: Re:
Corwin
O přepolování se také docela mluví. Proč by to ale mělo vyhubit veškerý život? Mě osobně by to třeba nevadilo, nějaké přepólování :-)
Three tines is not a fork. Three tines is a trident. Forks are for eating, tridents are for ruling the seven seas
21:29
silhouette
LOL, to jsou také kokotiny, že se nedá nic, jen smát XD
00:16
Ataraxia: Re:
silhouette
Tak ona je to docela slušně podložená teorie...nejde o to, že by se porstě urvaly zeměpisné póly Země a nějakou záhadnou silou se zahodily na druhou stranu, jde jen o magnetické pole a výměnu jeho pólů. Není úplně jisté, jak přesně to proběhne, ale už se to pravděpodobně stalo mnohokrát a život nezanikl...
18:54
eieep: Re:
silhouette
Bohužel, přepólování nemá pouze efekt přehození pólů - v době kdy k výměně pólů dochází se snižuje síla geomagnetického pole kolem Země (viz South Atlantic Anomaly). Geomagnetické pole chrání Zemi před slunečním větrem (tedy silnou radiací). Na Slunci se póly přehazují každých 12 let, toto přehození doprovází nejsilnější sluneční erupce. Naposledy došlo k výměně pólů v roce 2000 (obrovské výpadky elektřiny v Jižní Americe, ztráta satelitů, atp.), tedy další výměna pólů na Slunci bude v roce 2012. Na Zemi se póly přetáčí každých 750 000 let (nejsem si jist přesně), aktuálně má nějakých 200 000 let zpoždění - přehození pólů již mělo dávno nastat. V žádném případě se nejdá o teorii, změny pólů byly prokázány studiemi magmatu. Jisté však je, že život na Zemi přetočením pólů zničen nebyl.
00:19
Ataraxia: Re:
silhouette
Na severu bude severní a na jihu jižní...severní magnetícký je na jižním zeměpisném a vice versa v současné době :)
00:39
WorMartiN: Re:
WorMartiN
To abych si teda katualizoval aspoň kompas.
00:39
WorMartiN: Re:
WorMartiN
*aktualizoval
01:44
silhouette
Stačí prefarbiť magnetku :)
Btw prepólovanie sa nedeje zo dňa na deň, to je ďalší všeobecne rozšírený omyl...
In Z. we trust
02:55
LosCatmanos
Pokud vím, tak na severní polokouli kompas ukazuje k severu a na jižní...k jihu, tak k čemu přebarvovat?
RIP Zidane
13:14
Kyklop: Re:
silhouette
Jo? A na rovniku ti ukazuje kam? :D
07:35
robotron: Re:
silhouette
To jo, ale pokazdy opacnym koncem.
Teda, dnes jsem se vazne pobavil.
09:46
atom: Re:
silhouette
i kdyby tahle teorie byla pravda (a neříkám že není), tak by život nezmizel kvůli tomu, že se otočí země, ale kvůli změnám v atmosféře z důvodu přepólování (nejsem žádný učenec na tohle téma, ale celkem logicky jsou (některé) přírodní procesy určitě závislé na magnetickém poli země, jiné procesy jsou zase závislé na těchto procesech a takováto řetězová reakce by dle selského rozumu mohla způsobit smrt miliónům lidem. Ovšem podle mě i kdyby to byla pravda (já tomu nevěřím), tak by nevymřeli všichni lidi. Určitě by si aspoň část národa vlezla někam do bunkrů, kde by "žili" nadále.
citace ataraxia: "Není úplně jisté, jak přesně to proběhne, ale už se to pravděpodobně stalo mnohokrát a život nezanikl..."
Život jen tak nezanikne. Třeba hluboko v mariánském příkopu je život, který takéhle věci vůbec nemusí ovlivnit. Jestli si myslíš, že když vymře lidstvo, vymřel všechen život, tak jsi na omilu. (nebo třeba bakterie žijící několik km pod zemí.. Ty takovéhle (prej) změny určitě příliš neovlivní (a pokud třeba ano, tak se tomu třeba přizpůsobí (některé bakterie dokážou žít v neskutečných teplottách..))
22:04
SUK: Re:
SUK
Zeme se "prepolovava" v jednom kuse ne? Nedokazu si predstavit, ze by se to prepolovalo na vterinu. Takova mrda by pak musela znicit veskerou elektroniku, protoze by se do ni asi hodne proudu naindukovalo.

Ja rikam, ze to vsechno je jenom reklama... "chybi ti neco super...."
Pokud nesouhlasíte s mým názorem, popřemýšlejte sami nad sebou. Opravdu si myslíte, že já bych se mohl mýlit?
23:46
BlastFX: Re:
BlastFX
No konkrétně jde o to, že střed Mléčné Dráhy (obrovská černá díra), Slunce a Země budou v jedné přímce. K tomuto úkazu má docházet každých 25 000 let, k poslednímu přepólování nejspíš sošlo před 800 miliony let, takže se to nestává pokaždé, nicméně se to stát může. Další věc je, že při přepólování se póly nemusí nutně prohodit, ale jen posunout (před posledním přepólováním byl prý na severním pólu sever Afriky. To by vysvětlovalo všechna ta předpovídaná zemětřesení, sopečné erupce a přílivové vlny (setrvačnost litosferických desek a vodní masy je obrovská, takže kdyby měly najednou začít konat pohyb úplně jiným směrem, než doposud, docela by je to pocuchalo). Dále by během prohození pólů bylo oslabeno geomagnetické pole, které nás chrání před vesmírným zářením. Je sice možné, že se tohle všechno stane (a zabije to skoro všechny lidi a vyšší živočichy), ale ta pravděpodobnost je tak směšně malá, že nemá smysl propadat panice :)
I believe in power of Windows Vista.
14:18
atom: Re:
silhouette
Tj, pravděpodobnost, že se to stane je nekonečně nepravděpodobná (třeba díky tomuto úkazu vynalezneme pohon nekonešné nepravděpodobnosti :-D (viz stopařův průvodce po galaxii))
19:48
Celer: hmm
Celer
Buď sem dnes obzvlášť zapšklý nebo se všichni zbláznili. Jelikož je to už dnes další citace se spousty plusy o ničem.
lamer+facebook = fail
09:54
atom: Re: hmm
silhouette
souhlas
13:42
kecal_op: at si ju vymeni
kecal_op
jinak bude asi 6 hodin bez ni protoze to je stopro pro casove pasmo mayu ve stredni americe
Zemřu na cestě za nesmrtelností.
15:05
Frisbeeman: Hmm
Frisbeeman
Já osobně proti Mayskému kalendáři nic nemám. To, čemu nevěřím jsou mediální bubliny :)
Zidane by vám ukázal!
21:00
Technic: Re: Hmm
silhouette
jo přesně ja nvm co si svet vymyslel o tom datu, prostě jen mayum konči kalendař, konec šimtec..teda..žadnej konec, jede se dál..
01:45
Foo_Fighter: Re: Hmm
silhouette
Nekončí. Končí jeden cyklus.
In Z. we trust
08:55
WaDa: Čekám takovou diskuzi jako u C
WaDa
Čekám takovou diskuzi jako u Citace s prošlostí konzervy.....bylo to o stejném tématu asi 90 příspěvků :)
Trollí Vysočina
10:47
Sobik: +
Sobik
Já osobně tipuju jadernou válku v kombinaci s přírodními katastrofami.
Buď proběhnou katastrovy a začne válka v důsledku boje o potravu/vodu/ropu, nebo naopak začne válka, která nastartuje přírodní katastrofy. Čert ví, ale hodně věštců to předvídalo na stejný den.
Tohle je zajímavej dokument, má to asi pět částí: http://www.youtube.com/watch?v=q4rv_Ri8Sfs
A toto je taky dobré vysvětlení: http://tinyurl.com/mfpsve :)
19:40
twr42: Re: +
twr42
to druhe zni mnohem racionalneji

mimochodem nevim co se furt tak nadela kolem mayskeho kalendare, proste jim dosel sutr tecka. nic vic v tom neni nutne hledat (nebo jim konci cyklus jak tvrdi v tomto ohledu zjevne vzdelanejsi Foo_fighter - mohl bys k tomu rict neco vic?)
Why are you wearing that stupid man suit?
14:14
hypermax: :-)
hypermax
Je to jen den, kdy windows začne používat jádro Linux :-D a Jawa pošle na trh svojí litrovou supersportovní mašinu a proběhne defenestrace a ukamenování všech enviromentálů, ekoteroristů a zelených.
Wile E. Coyote, Extreme Genius
17:17
kedluben: ste banda tupohlavých tepláků
silhouette
ste banda tupohlavých tepláků
19:34
Draky: 21.12.2012
Draky
no at se stane cokoli, zivot nezanikne uplne...a rek bych ze ani lidstvo ne, mozna takovy mensi reste civilizace s dost velkou ztratou dat, ale pojede se dal, kdo chce, at si umre, ja to hodlam prezit a kdo taky tak vas pak po apokalypse zvu na panaka :)
Mlčet je známka moudrosti, ale jen mlčet žádná moudrost není
06:02
Torpedou: Re: 21.12.2012
silhouette
Já piju slivovici! ;)
20:12
dionys: tak najprv, maysky kalendar ne
silhouette
tak najprv, maysky kalendar nekonci, akurat sa konci jeden velmi dlhy cyklus (nieco okolo 5125 rokov = 13 baktunov) a myslim ze uz teraz je prepocitany a pripraveny dalsi cyklus po 2012. Celkovo ani ludia a vedci co sa o Maysku kulturu zaujimaju neveria tymto predpovediam o konci sveta. Mayovia tvrdili len ze na prelome tych cyklov sa zmeni cely svet a vznikne nieco nove (nepamatam si presne ako bola tato ich predpoved)

a este nejake citanie o tych vestbach: http://en.wikipedia.org/wiki/2012_Doomsday_prediction#End_of_the_world
21:01
Wolfram: Re: tak najprv, maysky kalendar...
Wolfram
Na tohle jsem slyšel takový vtip:

"Hej, Cuate, přestaň už psát ten kalendář a pojď na večeři!"
"Počkej, miláčku, jen dopíšu 20.12.2012 a jsem tam..."

Jestli to nakonec nebude takhle jednoduché =)
Have no fear, I am here!
21:35
vrahounek2: Re: tak najprv, maysky kalendar...
silhouette
Tou dobou by měl vyjít další datadisk WoW: Cataclysm, viděl bych to, že zapařený linuxáci přestanou pařit a vylezou na sluníčko. :D
HUUUUUUUU
14:56
Draky: Re: tak najprv, maysky kalendar...
Draky
bacha, wow se podarilo rozchodit i pod linuxem :P
Mlčet je známka moudrosti, ale jen mlčet žádná moudrost není
20:49
vanislav: Re: tak najprv, maysky kalendar...
silhouette
jen pro doplneni bych dodal, ze nikde neni receno, ze maysky rok 2012 jiz nebyl. Prepocet podle silne pofiderniho kalendare zacinajiciho udajnym narozenim Krista je docela nevedecky. CO kdyz se Krist narodil v pred rokem nula? Treba o tri roky? To by znamenalo, ze rok 2012 pripada na rok 2009 :)
Zivot se nepocita na pocet nadechu a vydechu, ale pocet chvil ktere nam vzaly dech
11:00
Moony: Re: tak najprv, maysky kalendar
Moony
Jenže mayský kalendář si jede po svém, takže i kdyby náš vlastní kalendář třeba byl posunutý o tři roky, tak by konec časů sice formálně nastal v roce 2009, pravda, ale tenhle rok "2009" by ve skutečnosti byl jen jinak pojmenovaný stávající rok 2012 :) Mayové totiž logicky nepočítali s nějakým jiným kalendářem, než jejich, to jen my si to přepočítáváme na rok 2012... A mayský kalendář jako takový je spolehlivý, viz jeho schopnost předpovídat zatmění slunce a podobně...
I often question my sanity. Occasionally, it replies.
20:47
vanislav: Panove a damy
silhouette
Maysky kalendar nehovori o 21.12.2012 jako o koni sveta ale o dobe kdy dojde k prudke zmene. Nic o konci sveta mayove nepredpovidali. Navic, nikdo ani nevi, jestli nahodou maysky rok 2012 jiz nebyl - nas kalendar zacina rokem nula tj. narozeni Krista, ale nikde jiz neni receno, ze opravdu pocitame spravne a Krist se v roze nula narodil. K tomu pripoctete nepresnosti v urcovani casu ktere za tech par tisic let tvori hezkych par mesicu a mate datum, ktere nerika naprosto nic
Zivot se nepocita na pocet nadechu a vydechu, ale pocet chvil ktere nam vzaly dech
22:04
vanislav: Re: Panove a damy
silhouette
jinak abych to doplnil, tak mayove verili, ze nedojde na konec sveta, ale na ocisteni lidstva. Tj. ze zli zemrou a hodni budou zit dale.
Zivot se nepocita na pocet nadechu a vydechu, ale pocet chvil ktere nam vzaly dech
23:34
MariUsti: Re: Panove a damy
MariUsti
uklidnil jsi mě, teď půjdu spát s vidinou krásného dlouhého života.. :) děkuju :-* Mayové třeba jen vybrali pěkné datum.. navíc, jak říkáš, rok nemá 365 dnů.. je v tom spousta nepřesností a myslím, že jenom média z toho udělala "konec světa"..
Když něco neumíš dobře, nedělej to vůbec..
14:41
Pedi: Re: Panove a damy
Pedi
tak to asi pojdou úplně všichni ... :D
11:04
Moony: Re: Panove a damy
Moony
Jenže náš kalendář nehraje roli, důležitý je jen ten mayský, vše ostatní jsou jen v podstatě nepotřebné přepočty...
I often question my sanity. Occasionally, it replies.
20:12
Bree: člověk by čekal bouřlive debat
Bree
člověk by čekal bouřlive debaty o konci světa a on se tu řeší pravopis...
Look out, here is spider pig!
23:58
Maailmameister: Re: člověk by čekal bouřlive deb...
Maailmameister
+1 :D a mimochodem celkem velká náhoda že ta občanka končí přesně v ten den :S
Really?

Kategorie


Přihlášení


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1233 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1538 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1889 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2094 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2309 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 22 dny

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 52 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 64 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 73 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 82 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.