Detail hlášky #73445

<Pharrel> som zid moslim a katolik
<Pharrel> moslimovia nepracuju v piatok
<Pharrel> zidia v sobotu
<Pharrel> a katolici v nedelu
<Pharrel> potrebujem este 4 nabozenstva :D
<Qqgiefer> co treba bejt cikan?

Informace o hlášce

Datum přidání: 14. 6. 2015
Kategorie: Hlášky
Autor: Chester (14 hlášek)
Hlasování: ladys91, Funin, Edgarix, Tutanken, Taboard89, pute, Stickman, nakopnuta_sova, olejovka, kudli, drtikol, Kriz22, insaina, bosorka, Kukensius, shishak, Bellatrix, swan972, Vrchov, CindyChambell, Apophis, hmmc, Morv, despy, LukiF, rosparovac, sebastian_hardie, lennyd, Zelvi, puki, Shadowmaster, MartinezZ, Schmeeczko, cylindr, Mirator, Mar666, peanutka, Beerius, zelvak, spiderpig, krutoslav, pavelnop, -dup-, Chosen, slovenska_koruna, Matesss, Rimmoncze, Wabbit, stanleyb7, Puni, smejdy, xkox, Coolak, Groove, DMDave92, Gego, Marty008cz, Kamdar, Skay, Ondruch, scarlaxx, nevim333, ursus, Lemra, KrizovaN, Natsumii, Radus, Ejmin, zgrossl, love--sucks, PavlinII, DJ46, Thargas, Jirina, ciakval, CIMBI, Liman, serminator, DragoonX, Kubis88, tobytja, Cubis, Danol, LuckeRcz, Imzadi, 350ztom, Mervin, kajsd, Lorandel, Elisabetha, potas, Piitr, Bumerank, Stevie, Hanzik, BAGR, shaggy, archaon, victim42, Marthy, RockFire, matrix17, ramon, czHONAN, peto7532159, bartishe, DakuHonoo, Bilbo_Turambar, Greendroid, OttoCZ, Hamagen, Rocker-Tialk, Bart, Finarfin, mismas, domvala, Liquor, AMD, krisikowa, CrazzYdiot, noonick, Abdul_Hasan, Evunka, Danik02, kocicak, RodneY, peca, TheOnek, kuras, JackSwigert, Marsian, calexman, Beast, JohnDoom, h0das, Crazy_Ivan, SmithF, maucelka, IllidanS4, FrenkyB, hAssassin, unchained, davidt, bebecha, Kwisatz_Haderach, nwkt, hostar, killerm12, sendvo, rushid, dominikmatus, Zuza-chan, Hi-An, robbo99, ToRtiK, toka, Kid, Hroner, GorTavaro, niemand, ubozak, brumla, mrMys, koso, Sweetus, Cihak, CPY, leos, DMRaper, DoktorPetr, luciferrus, Witek, _CJ_, Pajusa, killercat, nitram1234, anezkaceska, rockycz, MsWho, YDraigGoch, Macounek, assim, marsu7, Haja024, RastoS, Michi, viacik, jogino, Pazdy, chudst 189 pro a Sed, Blast, Notie, CarpeNoctem, HOLAS, DanBlack, Jitrnicka, Komunard, vinczenzo, Dovi, kbtmichal, SkweerookL, bender123, jabadabaduuu, arnie654123, Atanono, majlos91, Altair, shaby, crooty, arxarios, tristaver, Alf, sasagin, Komaar, While, Nevermore, piol, izzi_cz, wegas, WellBloud89, suah, Keeehi, Hammer, Elgurth, sevenjetc, logout, rain, Brambor, kapoka, naituf, PSK, Annacerv, BearPeter, Tinnarr, Flad, oprs, freaky_tomato, Maty991, nasty, Marcus7, angie-metalbee, xificurk, LosFilipos, Sotna[A], GrayLite, HollyFury, jurda, SkyHaven, fatman, barney33, Zbleb, Goues, Sousuke_, Bazim, Doktor, Mermeoth, Cejda, DanDan, hasahm, vooten, subzero, millcEK, makr009, wax07, Alesh, Sobosss, Frostys, Groak, mord_cour, Dyfer, Milhauzz18, Namram, jas, anela, SmallMongoose, Edu, Slay, Artcorist, karlosnet, ewolf, hasa, mike2406, sirarag, ententeak, bradl3y, psychous3, crixo, joocker, jezzy, metrixm, Daysi, KairiRatten, Universal, BMJackal, kapriiik, Acorp, perfect, Melebius, Tonco, DJ307, incucu, Sarka, Tewet, chearius, Lahvout, O`Neill, Kerrika, Beezer, Thab, Blanch, MistrBuBak, Petrnka, Deianeira, vasek004, t-fuse, Suerte, Radek9, Math3s, Nozemek, Georgo, Schrodinger, chap, vaevictis, ilyria, charssy, sliwowitz, Rutule, hakim, Vincent, Somzmeteny
141 proti
V oblíbených: torque, dixo88, Radus 3 uživatelé
Oblíbenost: 51,88 %
Stav: Má kladné skóre

Diskuze

17:09
ladys91: Líbilo se mi to a už jsem šel na...
silhouette
Líbilo se mi to a už jsem šel na plus. Po tom posledním řádku jsem ale dost váhal, než tam nakonec přistálo. Podle mě tím ten vtip dost utrpěl. Ne, nejsem rom :-)
Tak pravilo dávné proroctví.
18:08
Edgarix: Re: Líbilo se mi to a už jsem še...
Edgarix
Je pravda, ze to posledni radek trochu kazi... ale ja se smal uz predtim, nez jsem jej precetl a zasmat se hlasce je preci jediny vyznam tohoto webu :) +
Genorimo!
18:34
Taboard89: Re: Líbilo se mi to a už jsem še...
silhouette
Já teda nevim, ale podle mě by to bez posledního řádku bylo úplně o ničem. Jen kvůli němu jsem dal plus.
18:36
Komunard: Re: Líbilo se mi to a už jsem še...
Komunard
To se máš čím chlubit.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
13:36
Satan__666: Re: Líbilo se mi to a už jsem še...
silhouette
Jinak by to byl totiž jen přepsaný vtip.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
18:57
nakopnuta_sova: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Na jednu stranu prvoplánově rasistické, na druhou... smutná pravda v tom, že tohle "náboženství" by mu stačilo jen jedno na celý týden.
Ono když člověk vidí http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/372240-nase-dcera-je-beloska-tvrdi-rodice-aktivistky-ta-se-oznacuje-za-cernosku.html - tedy že asi na rasu či etnikum stačí "pocit", aspoň v Americe... zkrátím to. Ale jo, nakonec to plus dám. Už jsem dlouho žádné nedal a tohle mi úsměv na tváři vyloudilo. Sice smutný, ale vyloudilo...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:44
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
1) Nevím, o co té Američance jde, z článku na novinkách jsem to nepoznal (nic překvapivého), a tak nevím, jestli je tohle dobrá metoda jak toho dosáhnout. Ani jestli je to dobrý cíl. Takhle to vypadá jako pěkná hloupost, ale to spousta věcí, o kterých je člověk špatně informován, bez ohledu na to, jestli to hloupostí skutečně je.
2) Etnicitu si do jisté míry volíš, je to vlastně zastřešovací výraz pro pojmy jako národ, kmen a tak podobně. Je samozřejmě otázka, jestli to postačuje. Ale úvahy o tom, kdo je a kdo není opravdový XY (Čech, Rom, Zulu, Sinhálec...), jsou v určitých situacích spíš nebezpečné, a v ostatních vlastně zbytečné.
3) Vydělovat americké černochy jako etnikum je dost nešťastné rozhodnutí, jednak je snadno zaměnitelné s rasou (koneckonců, bílých černochů bude v celé americe zanedbatelně), jednak to jen zostří všechny ty spory.
4) A ta dáma má pravdu, že většina lidí rádo používá pojmy jako rasa, etnikum, atd. a pořádně jim nerozumí (ať už rasistů, antirasistů, či kohokoli).
5) Smutná pravda je, že tohle "náboženství" by mu bylo starého čerta platné. Ostatně ty skutečná často taky.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
00:52
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Pokud vím, už "národnost", kterou udávám v kdejakém formuláři, není ničím daná a tedy i pokud jsou oba mí rodiče národnosti české a nikdy se z Československa a poté Česka nehnuli, mohu si já zvolit národnost třeba makedonskou a nikdo na mě nemůže... tak buď se pletu nebo je celý tento systém založený na "národnosti" pěkně na hovno a akorát to spěje k tomu, že mít "romskou" národnost bude výhoda, protože jestli nedostanu peníze, tak rasííííííízmus a čo vam po tem, že som biely ako patník, pozrite na národnosť, Rom som, čítať neviete?"...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
10:33
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
Můžeš.
Jaká výhoda? Jednak rasisté nepostupují podle nějakých papírů, ale podle své idiocie, a soudci to vědí, takže se může obětí rasismu může stát etnický Čech, který je ale z nějaké příčiny tmavší (třeba protože chodí moc často do solárka), a co má kde v papírech, čím se cítí, jaké má kořeny, to nikoho nezajímá.
A být Rom není žádná výhoda, stačí se podívat, že spousta Romů se na základě stejného omylu ke své národnosti nehlásí, i když se tak cítí, ale chtějí se vyhnout diskriminaci (účinek samozřejmě 0).
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
11:06
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
Jako obvykle zveličuješ marginální problém a zcela popíráš problém opačný, mnohem větší, který navíc v budoucnu pravděpodobně způsobí eskalaci problému prvního. Ale oni by se jinak s tebou ostatní hipsteři v kavárně nebavili, viď?
13:42
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
Možná bych svůj postoj korigoval, kdybys místo naprosto nesmyslných útoků ad hominem napsal nějaký argument. Nebo alespoň který že to problém zveličuju, a který že to důležitý problém přehlížím.
A jestli hodláš reagovat tak, jak to občas děláš ("S tebou se nemá cenu bavit, neb jsi ideologicky zaslepený" atd.), tak na to máš asi právo, ale pak je zbytečné psát tu i ty útoky. Protože tím nepřesvědčíš nikdy nikoho.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
14:29
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
Ideologicky tentononc jsme možná dokonce oba, rozdíl mezi náma je ale v tom, že kdyby moje ideologie "vyhrála", tak se z tebe nestane vězeň nebo mrtvola. Chuť o něčem tě přesvědčovat jsem už pozbyl, občas ti v tom vymáchat ústa mě ale pořád baví.

Chceš dělat, že nevíš, o čem mluvím? Dobrá...

Zveličuješ problém rasově motivovaných útoků. Ano, dochází k nim, a dobře to není, ale v našich podmínkách se jedná o ojedinělé excesy. Z posledních let mě napadají jen 4 opravdu velký průsery: Natálka, střelba v Tanvaldu, Patrik, mačetáři. Jelikož nějak opomíjíš možnost, že přes držku může dostat i bílej - sorry, ale je to 3:1 pro "hosty". Mimochodem, povšimni si drobnýho nepoměru v délce trestů, které obdrželi útočníci v těchto případech, a taky v tom, kolik jsme se toho o jednotlivých případech dočetli v médiích.

Naproti tomu tvrdíš, že narodit se tmavší s sebou nenese výhody... No bodejť taky jo, když na integraci neintegrovatelných a vzdělávání nevzdělatelných mají kamarádi neomarxisti postavenej pěknej byznys za peníze ostatních, že? Jsi jeden z nich, nebo jim jen děláš užitečnýho idiota (to není nadávka, to je terminus technicus, který zavedl váš guru)?
15:48
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
Došlo k nedorozumění, já vůbec nemluvil o útocích tohohle typu. Mluvil jsem o tom měkkém rasismu (když ti nepronajmou byt protože jsi Rom, když se na tebe parta blbců, kteří nejsou o nic lepší, dívá z patra, když nedostaneš práci, protože potenciální zaměstnavatel má svou zkušenost s lidmi, za jejichž chování nemůžeš, když ti dokola nabízí dát dítě do zvláštní školy, i když mu nic není, a neměli by ho vzít, ani kdybys ty o to stál, když se ti pod okny producíruje dav, který ti dává najevo nenávist). Jestli tohle jsou výhody, nebo jestli je výhoda, že se s tím svinstvem snaží(!) někdo něco dělat, tak asi to slovo chápeme každý úplně jinak.
Jinak v Tanvaldu nešlo o rasový útok, jediné, co tam bylo rasistické, bylo chování jednoho z pachatelů, který se z toho snažil rasový útok udělat. To bys mohl přidat i toho kluka z Břeclavi, co si to celé vymyslel. (K tomuhle případu mám takovou osobní vazbu-Před maturitou jsme se s kamarády bavili, jak se vyhnout maturitě, nejlepší výmluvou bylo shledáno fiktivní napadení Romy (školu jsme měli v jedné takové čtvrti-ale problémy žádné). O den později vyšlo najevo, jak to bylo v tomhle případě.).
A aby bylo vidět, jak jsem ideologicky zaťatý, a nevstřícný k faktům-Chybí ti tam Duchcov.
O tom, jaký byznys mají obchodníci s chudobou a ředitelé zvláštních škol z neintegrování integrovatelných a nevzdělávání vzdělatelných, by se dalo mluvit dlouho. Ale myslím, že objektivní čísla jen tak nenajdeme, takže by to byla poněkud ezoterická debata.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
16:12
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
Jinak ano, tohohle měkkého rasismu se dopouští i minority, dokonce i samy vůči sobě. Ale přeci jenom, integrací majorita-minorita zažije průměrný příslušník minority řádově víc, než naopak, čistě ze statistiky.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
16:58
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
OK, chyba na mém přijímači.

Ano, lidi generalizují, zobecňují, škatulkují. Jestli je to správně, nebo ne, ať si pro sebe každý zodpoví sám, ale je to přirozená vlastnost, která nám už pár tisíc let pomáhá přežít. Chodíš na pivo s náckama? Ne? Pak generalizuješ taky, akorát k tomu máš jinej důvod než barvu kůže. Můžeš se majiteli bytu divit, že odmítne cikána, když se podívá jak to vypadá na Chánově? Můžeš se divit lidem, že jsou na cikány nasraný, když každej den viděj sousedovu početnou rodinu chodit spát, když oni vstávaj do práce? Já vím, že v tvém světě je to naopak, ale ve světě reálném na získání podnájmu, zaměstnání, slušný chování, dokonce ani na to, aby nikdo na nikoho blbě nečuměl neexistuje morální nárok. Můžeš si říct, že kdo se slušně nechová, blbě čumí, nezaměstnává cikány, whatever, je u tebe pitomec. Ale přesně tam to končí.

Když se ti Tanvald nezdá, tak ho vyměň za ten Duchcov no... Tam je to myslím jasný a skóre se nezmění.

K tomu poslednímu odstavci...hezký, moc hezký. Mysli si co chceš, a až si budeš agenturu pro sociální začleňování a podobný číčoviny platit ze svýho, tak si i dělej co chceš. No zatím na to musím přispívat, takže se nediv, že cítím nárok to i kritizovat.
18:47
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
No, s pár náckama jsem na pivu už byl, ale vím jak to myslíš.
Já se těm lidem vůbec nedivím. Ale taky se pak jiní nemůžou divit, že se většina Romů chová tak, jak se chová. A uzavírá se nám bludný kruh, který se sám neodstraní, ale jeho udržování bez opravdu extrémních excesů bude vyžadovat zásahy ze strany úřadů (zejména tedy policie). A bez naděje na změnu. To zas budu platit i já, a tak si s dovolením nárokuji právo to kritizovat, podle tvé vlastní logiky.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
20:08
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
Já osobně nechci přispívat ani na tu policii, takže mám levnější řešení. Úřady z toho vynechat, zrušit sociální dávky a přestat lidem kecat do života. Oni si svojí cestu najdou a změna přijde sama. Současnej systém masivní podpory nemakačenků ten bludnej kruh totiž jen upevňuje. Povšimni si, že dokud do toho moc nekecaly úřady, byli cikáni celkem v pohodě - kočovali po lesích, občas ukradli nějakou tu slepici, ale dobře věděli, že když budou dělat moc velkej bordel, tak dostanou přes prsty. Taky jich tu nebylo čtvrt milionu (i když teda podle SLDB jich je tu míň než rytířů jedi, což dává tomu jasánkovskýmu volání po řešení Romské otázky celkem tragikomickej nádech). Pak přišli bolševici, sebrali jim maringotky, sestěhovali je na sídliště a průser byl na světě - tam hledej prvotní příčinu, u svých soudruhů.

BTW: dokud jsi etatistou, vyznívá tvoje kritika placení státem vytvořených a uměle udržovaných problémů poněkud...no sereš si do vlastního hnízda, no.
20:46
Komunard: Re: Poslední řádek?
Komunard
Ach jo, zákaz kočování je mnohem starší, dohledej si to.
A pokud si myslíš, že nějací ti policajti (zbrojnoši, drábové, rychtáři, jméno není důležité) nebyli už od Velké Moravy, tak se taky mýlíš.
O té idyle kočovných cikánů a usedlých sedláků máš taky dost naivní představy.
Ale jo, klidně, lidi si cestu najdou. Sice to půjde přes brutální občanskou válku, a pak se nějaký mocný bastard chopí moci, ale i to je cesta, že ano.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
00:21
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
Zdá se, že máš pravdu, hnědý soudruzi to u nás zavedli dřív (podotýkám, že následnou genocidu neschvaluju, to jen kdyby náhodou). Za císaře tu pokud vím zákaz kočování nikdy nebyl a první republika to zavést chtěla, ale nezavedla. Každopádně neříkám, že před sto lety problémy nebyly. Říkám, že byly relativně menší než dnes, protože tu cikánů bylo pět a půl a původnímu obyvatelstvu nebylo tolik bráněno se jim postavit po svým. Když sedlák vyhnal cikány ze svý půdy, byl v právu. Dneska by ho lidi jako ty nechali zavřít.

Drábové samozřejmě existovali, popírám to snad? Všímáš si ale doufám toho, že hlavním úkolem drába odjakživa bylo chránit pána před kmány, na čemž se dodnes nic nezměnilo.

Jasněěěě, doom. Bez nás byste se všichni pobili navzájem, že jo? No, ber to tak, že mocní bastardi jsou u moci i teď a nahnat tě na frontu je pro ně otázka jednoho podpisu.
15:34
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
S tím, že když se mi na MÉ půdě někdo usadí bez toho, aby se dovolil, tak ho mám právo vyhnat, souhlasím. Je to moje, tak co mi tam leze? A je mi jedno, jestli je bílej, hnědej, žlutej nebo třeba puntíčkovanej.
Dneska je potíž v tom, že když řeknu cikánovi "černá svině", mám na krku rasismus. Když řekne on mně "bílá svině", neděje se nic a spíš abych byl rád, že někdo nezačne hledat, jestil jsem ho k tomu nějak nevyprovokoval...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:16
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Zrušit sociální dávky? Takže makat do smrti (důchod je vlastně sociální dávka!), v nemoci se živ jak chceš, pokud nemáš našetřeno, tak si třeba chcípni, stát to nezajímá? A buď si jist, že léčbu některých nemocí si prostě NEZAPLATÍŠ. Taková rakovina letí do milionů hodně rychle, viděl jsem cenu za jednu chemoterapii a padla mi brada. K tomu prášky (a že nejsou jedny!) atd...
Sociální dávky jsou potřeba, ovšem tím nepopírám, že (nejen) český sociální systém je příliš štědrý a podporuje i ty, kteří prostě nikdy makat nebudou a státe dej. To je špatně a chce to s tím něco dělat. Ale zrušení sociálních dávek je nesmysl.

A za 2. - Komunard má pravdu, s cikány byly problémy dávno před komunistama. Už pradědeček prý za první republiky říkával "za město přijeli cikáni, na noc pouštět psa a zamykat kurník!" a když přišel cikán "nůžky nože brousím!", prababička měla dovoleno mu dát nože k nabroušení, ale nabrousíš je tady, žádné nošení do tábora - pradědeček věděl, že by se mu nožů vrátila tak polovina, víš jak... Pak cikán za nabroušení dostal nějaké peníze a/nebo najíst a bylo.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:20
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Ještě ad rakovina - fakt s tím mám zkušenost z rodiny. Vyzvedával jsem léky a to člověk čumí. Jedny prášky tři tisíce, doplatek nula, druhé dva tisíce, doplatek nula, náplasti proti bolesti taky asi patnáct set jedno balení... k tomu chemoterapie, no doktorka jednou mámě (v dobrém) řekla něco ve smyslu "kdybyste měla ty peníze, co stála první série vašich chemoterapií, můžete si koupit Mercedes" a věřím tomu.
Takže solidární systém je potřeba, dnes dávám, zítra můžu potřebovat brát, ale zároveň je potřeba snažit se ustřihnout programové pijavice, to souhlasím.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:45
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Nechceš přispívat na policii? A z čeho má být placena? Nechceš ji doufám zrušit? Uvědomuješ si, kam by to bez policie - tedy někoho, kdo by hlídal dodržování zákonů - vedlo? K zákonu většího klacku, a to velmi rychle.
Ano, taky mě krká, když poliši radši seděj v roští s radarem 50 metrů před cedulí "konec obce" na rovince a číhají, kdo pojede 55 km/h místo aby jezdili či chodili po městě, dohlíželi na pořádek a pokud něco, zakročili. Ale policie potřeba je, to je fakt.
Každému, kdo říká "ACAB" a tak, bych odpověděl ve smyslu "takže až tě vykradou, ukradnou ti auto, zmlátěj dítě a znásilněj manželku, předpokládám, že si poradíš sám, když "nenávidíš policii"!"
A měli by si takoví uvědomit, že policie není - nedostanou ani nic za ukradené auto od pojišťovny, protože s nimi nikdo nesepíše protokol o krádeži a bez protokolu nedostanou nic...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
00:54
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
Heh, ty se snad spoléháš, že až nám milostivě dovolej jít v osumdesáti do důchodu, že ještě nějaký peníze od státu dostaneš? To je nemoudré. Uznávám ale, že za současné situace by se konkrétně důchody rušily obtížně, a celý systém důchodového zabezpečení je šikovně nastaven tak, aby byl prakticky nereformovatelný. Bravo, tohle vymysleli fakt neprůstřelně.

Všechny ostatní sociální (o zdravotnictví jsem nic nepsal, i když si o jeho současné organizaci taky myslím svoje) dávky ale zrušit lze. Pokud ne rovnou zrušit, výrazně omezit. "Nedůchodové" výdaje představují asi 20 % rozpočtu MPSV, pokud se ti podaří srazit je na polovinu, můžeš zrušit daň z příjmu FO a pořád budeš 30 giga v plusu.

Policie má být placena z příspěvků těch, kdo chtějí využívat její služby. Jako kdokoliv jinej. Současná její kvalita je ale na tak žalostné úrovni, že já s nima nechci mít lautr nic společnýho. Navíc nesouhlasím s tím, jak už jsem psal výše Komunardovi, že policie je tu pro lidi. Není. Jak přesně mi pomůže policajt, až mi znásilněj manželku? Poplácá jí po ramenou, nebrečte pani, to se stává?
15:40
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Tím, že policie chytí lumpa a soudy ho doufejme zavřou a tím pádem sice nepomůže přímo tobě, pokud pocit z toho, že chlap zaslouženě sedí, nebereme jako pomoc, ale pomůže ti třeba tím, že to ten chlap nezopakuje? ;-)

A zrušit důchody by bylo nemravné vůči těm, kdo už nemají prakticky šanci si pořádně naspořit. Řekneme padesátiletým "tak, důchody rušíme, naspořte si, pokud si nenaspoříte, doufejte, že se o vás postarají děti"? O tohle jde. Nějaký velký řez by šel udělat leda tak, že by se začalo u mladých, aby tito měli šanci si spořit. Střední věk, kterému třeba dvacet let práce už prošlo mezi prsty, už si toho moc nenaspoří.

Jenže to jsme pak zas u toho, zda je prodlužování věku odchodu do důchodu rozumné. Pětašedesátník sedí v práci, tím zabírá místo třeba synovi od sousedů, který po škole nemůže najít práci a dotyčný ještě remcá, že "toho nemakáče" živí. Přitom kdyby šel do důchodu, mohl by "nemakáč" nastoupit na jeho místo... trvám na tom, že zvyšování věku odchodu do důchodu bez nabídky pracovních míst pro tyto (otročinu v montovnách nepočítám, tam jsou normy nastavené na lidi v plné síle) je nesmysl.
Zkráceně řečeno do toho vidím, proč to stát dělá - protože ho vyjde levnějc dávat těm, kdo by dřív byli v důchodu, podporu a sociální dávky - to je almužna a ještě se u socdávek dá říct "bydlíte s dětma, tak vás můžou živit", zatímco důchod by byl vyšší a ještě každý měsíc bez možnosti s tím vyjebat...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:43
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
Plus firmám se vyplatí zaměstnávat důchodce, protože těm stačí mzda, která by mladým nestačila, protože staří si přidají důchod a mají zadel ve zlatě... já bych umožnil v důchodu pracovat. Ale stylem "bereš mzdu - bude ti pozastaven důchod". Ať si vyberou. A ne že dva takto fungující důchodci mají čtyři příjmy a mají zadek ve zlatě, zatímco mladí nemůžou zakopnout o pořádnou práci, protože na těch místech seděj prduši.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:30
CarpeNoctem: Re: Poslední řádek?
CarpeNoctem
Statistika PČR uvádí u násilných trestných činů objasněnost cca 50 %. Šance jedna k jedný, že nikdy nezjistěj, kdo to byl. Když ho náhodou i chytnou, tak budou manželku otravovat s rekonstrukcí, fotkama atd., z čehož bude jistě odvázaná. A ve finále ho ještě budem všichni živit v kriminálu...
U majetkových trestných činů, kde by mě případně výsledky práce policie mohly i zajímat, pač co kdyby třeba našli moje ukradený věci že jo, se pohybuje kolem 20 %. Hele, kdybych já pracoval s touhle efektivitou, tak už jsem dávno na dlažbě.
Jak vážně to myslej s tím svým líbivým heslem předvedli nedávno v Brodu naprosto dokonale. Naja, nechat po sobě střílet je trochu větší adrenalin, než buzerovat s radarem... Nezlob se, ale PČR v její současné podobě je přítěží.

Ano, důchodový systém nelze reformovat přesně z toho důvodu, který uvádíš.
18:10
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
No nevím, dneska v době biologických stop - DNA, pachovky a podobné, je podle mě objasněnost třeba u znásilnění poměrně vysoká. Pachatel na 99 % nějakou tu stopu nechá - sperma, vlas, chlup, ženská se brání, takže ho podrápe, čili zbytky kůže za nehty... atd. atd. Z tohohle se může vykroutit jen ten, kdo ještě není v policejní databázi. Jak tam je, tak se může jít rovnou přiznat, protože ho na 99,99 procenta odhalej a pak už ho může zachránit jen útěk někam do tramtárie.

Pravda je, že rekonstrukce a tak... s tím souhlasím. A to jsem taky vytáhl trestný čin, kde se dají poměrně úspěšně použít biologické stopy.

Třeba u majetkové TČ to tak jednoduché není a i kdyby, ukradené věci jsou už většinou dávno někde prodané, však pro koho fungují non stop zastavárny? Který slušný člověk může ve tři v noci potřebovat zastavárnu? Někdo, kdo se rozchlastal a nemá na zaplacení? To snad ten mobil nechám v zástavě pinglovi rovnou a dojdu si pro prachy, ne? ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:15
nakopnuta_sova: Re: Poslední řádek?
nakopnuta_sova
A důchodový systém... kdysi přišel myslím poslanec Tlustý s nápadem, že by se zrušily socdávky, podpora, nemocenská, důchody atd. a místo toho že by každý člověk od kojenců po důchodce dostával třeba 4 000 Kč měsíčně a spoř si.
No nápad zajímavý, ale... nejde to udělat plošně kvůli důvodu viz výše.
I kdyby se to udělalo, tak 4k krát deset milionů, to by byla měsíčně pálka.
A za druhé známe lidi. Velká, velká většina lidí by ty prachy utratila a spoléhala na to, že "stát je chcípnout nenechá". Najednou by se jim něco stalo a přišli by s muzikou ke státu "státe pomoz!" a až by stát řekl "je vám čtyřicet, dostávali jste čtyřicet let čtyři tisíce, to jsou skoro dva miliony, vy nemáte naspořeno?" - "No nemáme..." a už vidím, jak stát řekne "vaše blbost, nás to nezajímá".

Takže neproveditelné. A to jsem čtyři tisíce dal jako nějakou základní částku, přitom je to jako prd. Ale i prd krát deset milionů a kde by na to stát bral? Takže nápad zajímavý, ale utopický.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:54
While: Carpe 17:30
While
Sice to tam není přímo psané, ale z toho příspěvků chápu, že tím chceš říct, když úspěšnost objasnění je takhle malá, tak je lepší varianta tyhle případy vůbec neřešit.

To by byla moc fajn varianta,...

Na druhou stranu už tu ten příspěvek nějakou dobu je. Aktuální čísla PČR nevypadají zle, zvlášť u života zdraví a svobody. Od 1.1. do 30.8.2019 mají úspěšnost slušnou, i když je majetek pořád nejhorší.

https://www.policie.cz/clanek/statisticke-prehledy-kriminality-za-rok-2019.aspx
I don't know and I don't care.
22:34
CarpeNoctem: Re: Carpe 17:30
CarpeNoctem
Ne. Tím jsem chtěl říct, že bych je zrušil úplně. Máme jich padesát tisíc, většina z nich dělá v lepším případě hovno, a to ještě blbě.Ale klidně bych se spokojil s variantou, kdybyste si je platili vy, kdo o ně stojíte, a mně z toho vynechali. Samozřejmě s podmínkou, že nade mnou nebudou mít žádnou pravomoc a já po nich na oplátku do smrti nebudu nic chtít.

Asi jsem od tý doby ale vyměkl, dneska bych byl ochoten uvažovat i o možnosti že bychom jen výrazně snížili jejich počet a osekali jim agendu :-)
17:41
nakopnuta_sova: Re: Carpe 17:30
nakopnuta_sova
Bohužel policie potřeba je. Kdyby nebyla, vznikla by tu z toho cochcárna a vláda většího klacku. Zákony nezájem, protože je nikdo nevymáhá... to nejde.

Snížit počet ne, ale osekat agendu ano - aby jich co nejvíc bylo tam, kde jsou potřeba - tedy venku na ulicích a u vyšetřování trestných činů, nikoliv aby za stolem vyplňovali papíry pro papíry a vyšetřovali jen to nejjednodušší, kde si nejlíp nahoněj procenta objasněnosti.

A o tom, že by třeba měli měřit rychlost u škol místo toho, aby stáli na přehledné rovince těsně před koncem obce a pokutovali za 57 km/h, o tom ani nemluvím, to je zcela jasné.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
19:25
CarpeNoctem: Re: Carpe 17:30
CarpeNoctem
Až tu ta policie bude pro mně, a ne já pro ni, budu s tebou souhlasit.
19:59
tms: Re: Carpe 17:30
silhouette
"...kdybyste si je platili vy, kdo o ně stojíte, a mně z toho vynechali. Samozřejmě s podmínkou, že nade mnou nebudou mít žádnou pravomoc..."

Vskutku originální systém, kde zločincům stačí neplatit policii, aby nemohli být zatčeni. To by pak opravdu byla policie úplně k ničemu.
21:50
While: Re: Carpe 17:30
While
Já o ně nestojím, ale jsou potřeba. Pokud bych si měl vybrat, tak budu radši, za domnělý zločin nebo přestupek stíhaný policií a pak u soudu, kde jsou stanoveny meze v zákoně a lidmi, kteří k tomu přistupují jen jako k práci než kdyby se na mě vyřádil svévolně jednotlivec nebo neřízený dav s vidlema, loučema a tak dále.

Nehledě na to, že by lidi ztratily veškeré zábrany a přestali by cokoliv dodržovat.
I don't know and I don't care.
01:49
nakopnuta_sova: While 21:50
nakopnuta_sova
Do kamene tesat, zlatěnkou vybarvit.

Nebejt policie či pokud by se "starala" jen o toho, kdo "si starání zaplatí", lidi by ztratili zábrany a přestali by cokoliv dodržovat, protože proč by měli. Stačí nezaplatit a policie se o ně nebude zajímat - neplatíš, nezájem.

A tedy proč by lidi měli platit, když stačí nezaplatit a můžou si dělat, co chtějí, pokud tedy nenaštvou většího lumpa než jsou sami... budou většího lumpa poslouchat a dělat jen to, co jim dovolí či přikáže a on se postará, aby se jim nic nestalo, aspoň v rámci "našeho" klanu... tak proč platit policii?

Zákon většího klacku, už jsem řekl. Takhle to nejde, pokud nemá společnosti velet mafie.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:55
While: tms 19:59
While
Podle čeho by se to ale řídilo? Podle toho, že zločinec neplatí nebo, že oběť platí? Máme tu pat))
I don't know and I don't care.
22:54
tms: Re: While 21:55
silhouette
CarpeNoctem to napsal tak, že by neplatil a policie by nad ním neměla pravomoc, tedy policie by mohla zatýkat jen ty, kdo platí. Takže žádný pat, kdo bude chtít páchat trestnou činnost prostě platit nebude a nebude se muset bát zatčení.
01:39
nakopnuta_sova: Re: While 21:55
nakopnuta_sova
Bohužel přesně tak - "policie mě nezajímá, platit na ně nebudu, protože po nich nic nechci a ať se o mě na oplátku nestarají" znamená přesně to - neplatím, nemají nade mnou pravomoc a můžu si dělat, co chci, policie na mě nemůže".

Tedy můžu krást, loupit, znásilňovat a vraždit, policie na mě nemůže, nemá nade mnou pravomoc a bát se můžu leda nějakýho mstitele, policie mi může trhnout, nemůžou na mě i kdyby mě chytili"... přesně takto to vyznělo.

No a že to takhle fungovat nemůže /viz má nedávná zmínka o vládě většího klacku/, to je více než jasné...

Ovšem buďme si jisti, že takto to Carpe nemyslel... tedy aspoň doufám ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
06:53
While: Re: While 21:55
While
To je sice pravda, ale z následujícího příspěvků vyvozuji, že by s poplatky policii neměl problém, pokud by lidem dělali ”chůvu”.

Pak mě myšlenkový pochod zavedl až k tomuto.

Když tak nad tím přemýšlím. Přednost by měl mít spíš ten co platí, podle pravidla: Náš zákazník náš pán.

Nebo ještě lépe, logičtější by bylo, aby platili jen ti, co o ní nestojí. Chceš nechat na pokoji, nedostávat pokuty, nemohli jsme tě stíhat? Tak zaplať a mi tě nebudeme otravovat. Tím by se částečně, berte to s rezervou, “kompenzovaly“ (např. vraždu asi těžko někdo vykompenzuje) i zločiny/přestupky, které by tito lidé napáchali. To že nebudeš nic páchat už je tvůj problém, holt doplatíš na ty vejlupky, kteří chtějí s ostatními prostě jen vyjebat.

Obě varianty jsou ale na hovno, aktuální řešení je teď pro většinovou společnost nejschůdnější.
I don't know and I don't care.
08:51
While: Re: While 21:55
While
Samozřejmě: *my tě nebudeme,... A rozházený random čárky, koukám, co jsem to zase vyplodil,... :D
I don't know and I don't care.
14:58
nakopnuta_sova: Cos vyplodil?
nakopnuta_sova
Inu, to záleží na tom, jestli jsi UŽ nespal nebo JEŠTĚ nespal... u mě by to v takovýto čas bylo "ještě nespal" a to pak "divné příspěvky" jsou tak nějak předpokládatelné, protože množství krve v alkoholickém oběhu :-)

Ale proč sem jdu, nevím, kam to přilepit, ovšem na Lamera se to hodí:

Jak se směje 490 římských legionářů?
XD
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
16:36
While: Re: Cos vyplodil?
While
Alkohol jsem přestal komplet pít cca před třemi měsíci. Už jsem nespal a v tu chvíli jsem přemýšlel, jestli mám ty dveře kanceláře otevřít nebo se vrátit domů do postele)

Ještě jsem nespal nehrozí. Neponocoval jsem ani za mlada, natož teď. Nejpozději o půlnoci doma a spát nejpozději v jednu.

Takže asi tak.
I don't know and I don't care.
03:41
nakopnuta_sova: Re: Cos vyplodil?
nakopnuta_sova
Spát nejpozději v jednu... to ještě jde, ale stejně... s tebou bych chtěl mít dvojdomek, vzhledem k tomu, že já JEŠTĚ nespím...
A to jsem, podotýkám, kdyby chtěl někdo (nemyslím nutně ty) vyrypovat - zcela střízliv... no však ne nadarmo jsem sova :-)

https://www.youtube.com/watch?v=ud2DlnRdWFs

Hned na začátku - 0:15..."všichni asi poznáme, o koho jde"... hů a hů, sovy v mazutu houkaj :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
14:57
nakopnuta_sova: Re: While 21:55
nakopnuta_sova
Právě. Platit za to, že "si mě policie nebude všímat" - no to by bylo hezký. Mně někdo něco ukradne, já třeba i zjistím, kdo to byl a že např. v mém ukradeném autě nadrzo jezdí, ohlásím to policii - a policie řekne "pan Nováček zaplatil za to, že ho necháme být, takže si to s panem Nováčkem vyřiďte sám, my se do toho nebudeme míchat" a řeš si to?
No nazdar... takže jak říkáš v poslední větě - aktuální řešení je nejlepší možné.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
01:28
nakopnuta_sova: While 21:55
nakopnuta_sova
Tenhle pat již před nějakou dobou vyřešil Lord Vetinari.

Zaplatíš poplatek Cechu zlodějů - určitou dobu nebude tvůj dům vykraden a jak dlouho? Inu, dle výše poplatku.
Tvůj majetek v tu chvíli bude totiž označen, žes zaplatil a tedy jsi před vykradením chráněn.
Jak by asi dopadl zloděj, který by se znamením neřídil, to si domyslíme... Lord Vetinari porušení pravidel nestrpí.

Ohledně poplatku Cechu vrahů se předpokládám bavit nemusíme, to těžko někdo poruší, neboť by porušil jen jednou...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
00:57
nakopnuta_sova: Komunarde,
nakopnuta_sova
máš pravdu, že

Etnicitu si do jisté míry volíš, je to vlastně zastřešovací výraz pro pojmy jako národ, kmen a tak podobně. Je samozřejmě otázka, jestli to postačuje. Ale úvahy o tom, kdo je a kdo není opravdový XY (Čech, Rom, Zulu, Sinhálec...), jsou v určitých situacích spíš nebezpečné, a v ostatních vlastně zbytečné.

Ale pokud jsem bílej jak patník po generálce a oba rodiče jsou bílí jak tentýž a jejich rodiče také a všichni zmínění se z Evropy nikdy nehnuli... jistě, stále si mohu zvolit i přes to všechno národnost čínskou, ale k čemu mi to bude, pokud Čína nebude tak natvrdlá, že všem s čínskou národností přizná štědré sociální dávky? ;-)
Tolik k "pocitové" národnosti.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
10:26
Komunard: Re: Komunarde,
Komunard
A proč by ti měla čínská vláda posílat nějaké dávky? To nemá s národností nic společného, tohle se dělá podle státní příslušnosti, ta je jasně daná. A mají to tak všechny státy. Proto může být národnost pocitová-protože na ní není navázáno vůbec nic.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
14:37
nakopnuta_sova: Re: Komunarde,
nakopnuta_sova
Možná není, ale před lety pamatuju, že spolužačka prý "nesměla" dostat na vysvědčení pětku z češtiny, protože byla maďarské národnosti. "Nečech" prý nesměl dostat pětku, nejhůř čtyřku.
Ne že by to u ní tedy bylo potřeba, člověk by na ní, že není české národnosti, nepoznal. Ale někde jsem to s tou pětkou slyšel.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:53
Komunard: Re: Komunarde,
Komunard
Nevím, neznám podrobnosti, ale to, jestli umíš jazyk jako mateřštinu, není totéž, co národnost. A nedávat pětky je blbost, nanejvýš to hodnotit trochu mírněji (je to pro ni cizí jazyk, ty se hodnotí zcela jinak, ale zas žije v prostředí, takže asi něco mezi). Samozřejmě stran mluvnice a pravopisu, literaturu všem stejně.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
18:19
nakopnuta_sova: Re: Komunarde,
nakopnuta_sova
Ono to jsem vytáhl asi dvacet let starou věc. Už někdy kolem roku 2002 říkala kamarádka, že když sem přišla z Ukrajiny, že "pětku na vysvědčení nesměla z češtiny dostat jen první rok." Pak už prý klidně mohla, ale naštěstí má na jazyky hlavu, takže jí to šlo. Čili ono se to mění, ale národnost minimálně nesla (byť malé) výhody.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
01:28
Araoth: Ale těch pravidel, co pak člověk...
Araoth
Ale těch pravidel, co pak člověk bude muset dodržovat... už takhle padá alkohol a maso, který bude moct jíst musí bejt košér a halal... no potěš panbůh (nebo v co všechno on to vlastně bude jednou věřit...)
Folklóry - "utfg" 80x, "ajťák" 93x, "neuvěříš" 173x, "blondýna" 201x, "no comment" 230x, "zabil" 244x, , "na lamer/a" 937x
01:59
ESESEL: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
ESESEL
Tak zrovna v těchto třech náboženstvích se jedná o téhož týpka, přou se jen o to, kolik oficiálních aktualizací jeho názorů bylo vydáno...
JOHN MAY LIVES | You're the most basic of jokes.
11:11
kudli: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
kudli
Problém je ale v tom, že jednotlivá vydání si velmi výrazně odporují. Vlastně téměř jakákoliv činnost která je v souladu s jedním z těch náboženství je v rozporu s některým z těch ostatních dvou. To pak působí zmatek nejen u nestranných pozorovatelů, ale často i u příslušníků jednotlivých náboženství. Těžko se tedy můžeme divit, že změna entropie se z globálního měřítka blíží k nekonečnu.
Čo bolo, to bolo, čo nebolo, to bude.
14:12
Satan__666: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
Ano, ve všech se jedná o JEDNOHO týpka, ale ne TÉHOŽ.
S tím počtem je to vůbec záludnější. Raději nebudu rozmazávat otřepanou trojitou schizofrenii v tom nedělním náboženství.
(Tedy přesněji judaismus a křesťanství má více méně stejného Boha, ale nesedí počet; islám a judaismus zase nemá stejného Boha - i když definice je v zásadě obdobná - ale počet sedí.)
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
15:57
Komunard: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
Komunard
Judaismus a islám mají stejného Boha. Toho Abrahámova. A spoustu společných příběhů. Křesťané a židé jsou z pohledu islámu zvláštní kategorie. Islám uznává většinu židovských proroků a Ježíše za proroky, byť méně významné, než Mohamed.
Politické vtipy hodnotím v souladu se svým nickem.// Všechno je politika, kdo to popírá, dělá politiku.
19:32
baffiak: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
aspon niekto, kto tu hodnoti nabozenstva ma aspon nejake presnejsie informacie o tych "viac exotickych"
19:36
baffiak: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
ved si uz uviedol trojjedinost, tak aky pocet? Boh je stale jeden aj v krestanstve, Jezis nikde v pisme ani v krestanstve nie je vyznavany ako Boh, ale ako Bozi Syn
navyse, v ak pojdes viac do hlbky, tak nie "Jezis vstal zmrtvych", ale "Boh vzkriesil Jezisa z mrtvych", cize ak ma niekto problem s trojjedinostou, tak absolutne nemusi uvazovat a pracovat s Jezisom a Duchom Svatym ako s bozstvami a stale potom ostava to zidovske - Boh je len jeden
22:28
Satan__666: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
Jak jsem říkal, nechci se rýpat v tom, že je jeden a zároveň trojjediný.
Boží syn nebo Bůh - otec, syn a Duch svatý ?
Vůbec ten pokus o "zpětnou kompatibilitu" se Starým zákonem je roztomilý.
Nicméně Komunard mne výše opravil správně, ale jak už tu zmiňuje Kudli, určité "drobné" rozpory, kvůli kterým se lze přít doslova do krve (myslím mezi jejich příznivci ne tady v diskusi) tu zjevně existují.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
11:43
Satan__666: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
Pokud vím, tak ani judaistický ani islámský trojjediností netrpí, takže už jen proto se nemůže jednat o téhož.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
16:43
ESESEL: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
ESESEL
V trojjedinosti se úplně neorientuji, ale myslím, že snad pravoslaví ho trojjediného nemají vůbec a na západě trojjediný je, přičemž ten židovský/islámský borec by byl ten, který se musel schovávat do skříně, když Josef přišel domů... No a protože tohle je pouze vtip a k tomu oplodnění asi naznačeným způsobem nedošlo, tak se snad nějak přeli o to, jak k němu došlo, a tedy zda Ježíš opravdu jen synem (jakože jinou osobou), či byl v podstatě jakýmsi pozemským ztělesněním (tedy částí téže osoby). Kdo je to ten svatý duch, to se přiznám, že nemám páru, snad nás tu někdo znalejší poučí, ale každopádně je snad vidět, že styl pojímání Ježíše stále nezpochybňuje identitu jeho taťky...
JOHN MAY LIVES | You're the most basic of jokes.
16:52
nakopnuta_sova: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
nakopnuta_sova
My pravoslavní máme trojjediného Boha. Možná narážíš na tzv. "filioque", zkráceně "pravoslaví věří, že Duch svatý vychází z Otce" a západ věří, že "Duch svatý vychází z Otce i Syna". Západ používá vyznání víry s filioque, Východ - pravoslaví - zásadně bez.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
19:05
ESESEL: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
ESESEL
Ach tak. Jsem měl zafixované, že ten rozdíl byl v pojetí trojjedinosti, tak jsem automaticky předpokládal spor ano x ne místo vztahů jednotlivých složek. Děkuji za poučení.

Teď jsem se snažil dohledat, co je pointa toho ducha, a došel jsem k názoru, že je to takový boží internet nebo svým způsobem smysl (jakože ke vnímání), tedy důvod, proč vidí i za roh. Nebo ta část, co nás sleduje, zatímco Otec se Synem jsou na rybách. Dalo by se říct?

Nicméně k původnímu účelu debaty: bylo to tak, že židi byli židi, dokud nepřišel Ježíš s tím, že je mesiáš, na což pár židů řeklo "Sláva!" a stali se křesťany, a pár jich řeklo "To víš, že jsi." a byli dále židy, což výměnu týpka nepřipouští, pouze výměnu jeho výkladu. Pak vylezl z jeskyně Mohamed a prohlásil, že Gabriel říkal, že je všechno jinak, ale výměna týpka stále není možná, znovu pouze změna pojetí.
JOHN MAY LIVES | You're the most basic of jokes.
20:09
baffiak: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
tak negativum Jezisa v case ked sa narodil (alebo pozitivum, zalezi od uhlu pohladu) bolo to, ze sa narodil v case, ked si Zidia predstavovali Mesiaca ako toho, co ich oslobodi od Rimskej nadvlady - a ono sa im to ten Mesiac narodil v mastali

a ano, Jezis bol Zid avask uz ani on nerobil rozdiel medzi tym, ci spaseny moze byt len zid, alebo aj nezid, cize nie len zidia sa stali krestanmi, ale aj nezidia, este pred Milanskym ediktom
a typek sa nezmenil, len sa zmenil vyklad pravidiel

a co sa tyka toho dalsieho - ja by som to povedal tak, ze Jezis je "stelesnenie" Boha a Duch Svaty je jeho "vtelesnenie" - inak povedane, pre tych, ktori to neberu duchovne - no predsa, kazdy nemoze byt mesiac a bozi syn, musi to "ina sila" zabezpecit


co sa tyka Islamu, tak tam co si pamatam (ale uz je to davnejsie), tak tam prisiel nie len s tym, ze Jezis bol len predprorok, ale ten zidovsky Boh nie je boh, ale len nejaky Alahov pomocnik, alebo nieco takeho (musel by som to dogooglit, predsalen uz je to par rocikov)
14:46
nakopnuta_sova: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
nakopnuta_sova
No tak "nežid" je spíš na vymáčknutí než ke spasení - http://www.ulekare.cz/nemoci-vysetreni/nezid ;-)

(ono se to sice má psát s t na konci, ale to je v tomto případě jedno ;-) )
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
14:53
baffiak: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
silhouette
uz staci dodat len jedno
"si zabil"
15:23
nakopnuta_sova: Re: Ale těch pravidel, co pak čl...
nakopnuta_sova
Všiml jsem si po čtyřech letech, ale i tak... Mesiaca? Asi jsi myslel Mesiáše (Mesiáša) a automatické opravy úřadovaly, že? :-)

(je prakticky jasné, že baf už těžko odpoví, ale nahodit můžu :-) )
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
12:57
krutoslav: To je výživná diskuze
krutoslav
To je výživná diskuze.
Tyhle stránky mě baví, díky za ně :)
14:31
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
ani sa to cloveku nechce cele citat, tak som sa zapojil iba do jednej vetvy :)
11:23
krutoslav: Re: To je výživná diskuze
krutoslav
jo, tohle je jasný TLDR
Tyhle stránky mě baví, díky za ně :)
10:33
Satan__666: Re: To je výživná diskuze
silhouette
Pro negramotné a líné dodáme formou komiksu.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
10:49
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
"a líne", nebo "nebo líne"
11:01
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Pokud tam nehodláš napsat ", nebo líné", tak je to fuk :-)
15:00
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
to je pre mna vecny boj, ked pisem nieco po cesky. ako mozete existovat bez rytmickeho kratenia?
16:44
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Já zase nepochopím, jak můžete existovat vy s "bratislavkÝ hrad", ale "trenčianskY hrad", já bych v tom měl bordel :-)

Šlo mi ale o tu čárku před nebo. Bez čárky je to "negramotní OR líní", což je stejná množina jako "negramotní a líní". S čárkou by to bylo XOR.
16:46
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Tedy před tím druhým nebo v tvém příspěvku, aby v tom nebyl zmatek...
18:01
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
nerobime matematicku, ani informmaticku substituciu, podla mna sa tam potom nehodi.

a trosku sa stracam teraz v tom tvojom OR a XOR, to este 'nebo' moze mat iny vyznam?
ved negramotny, alebo lenivy (u nas je pred alebo automaticky ciarka, co si ja pamatam) je mnozina tych co su bud negramotny, alebo lenivy, alebo aj aj

a inak, prave preto je slovencina tazsi jazyk, ako cestina - pravidiel sice mame menej, ale vynimiek mame snad viac ako pravidiel. a najlepsie su potom vynimky vynimiek
19:06
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
U nás o významu nebo právě rozhoduje ta čárka.

on nebo ona = pouze on, pouze ona, oba dva spolu (OR)
on, nebo ona = pouze on, pouze ona (XOR)
19:09
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Takže kdybys tam tu čárku napsal, líní i negramotní zároveň by do množiny nepatřili.
19:10
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
A dám si i triple post, ať jsem stejně cool jako sova :-)
15:09
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
http://i.imgur.com/Ko9q1lE.jpg
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:32
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
To není tak úplně pravda.

Před otevřením krabice nevíme, jak na tom číča je, oba stavy přicházejí v úvahu, takže můžeme psát bez čárky. Na druhou stranu ale víme, že číča nemůže být zároveň živá i mrtvá, takže bychom měli psát s čárkou.

Po otevření krabice nedává věta "číča je mrtvá nebo živá" smysl ani s čárkou, ani bez. Prostě vidíme, že číča je jen a pouze mrtvá. Nebo jen a pouze živá.

Včil mudruj :-)
16:11
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Ano. Po otevření krabice je číča jen jedno. Tedy poměr vylučovací a čárka.

Smysl by ta věta dávala v případě, že krabici někdo otevřel. Už je tedy jisté, v jakém stavu číča je, ale my to ještě nevíme, dozvíme se to za pár sekund, až se přesvědčíme.

Prostě češtinářské chytáky typu někde zahlédnutého:

"Jak může telegram rozhodnout o životě a smrti?
Odsouzenec čeká pod šibenicí na vyjádření prezidenta ohledně žádosti o milost. Přiběhne posel s telegramem PROPUSTIT NESMITE POPRAVIT! a co teď?"

Když jsem se na to ptal před lety na ZŠ češtinářky, odpověděla mi, že v telegramech se čárky normálně píšou, čili by prý bylo vše jasné.
O provařeném "Na vodě byl vír, nad ním kroužil výr a myslivec pozoroval oba ty v?ry" ani nemluvím.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:06
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
V tvém příkladu ale skutečný stav kočky zná jen ten, kdo krabici otevřel. Všichni ostatní podle mě pořád můžou psát s čárkou i bez.

Prezident jen dokazuje, že stát je špatný hospodář. Každý rozumně uvažující tvor, hospodařící se svým, ne s nakradeným, by napsal pouze jedno slovo, aby ušetřil :-)

Myslivec nemůže pozorovat oba v?ry. Může pozorovat jen oba. Stejně tak by nemohl pozorovat oba muže/ženy, kdyby šmíroval novomanžele při svatební noci. Mohl by šmírovat jen oba, oba lidi, oba novomanžele...
18:14
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Když tak o tom přemýšlím, tak s čárkou i bez může psát i ten, kdo už kočku viděl. Z jazykového hlediska v tom rozdíl nevidím, jen z logického - proto taky tvrdím, že po otevření je ta věta nesmyslná. Něco jako tvrdit, že tráva je zelená(,) nebo modrá, když na ní čumím a vidím, že modrá rozhodně není.
21:19
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Ad poslední odstavec - ano, o tom to přesně je. Vír a výr, pozoruju oba v?ry, to nejde.

Pozorovat oba novomanžele při svatební noci by mohl i kdyby... ech, dík za představu, ještě že jsem ještě nevečeřel.

To mě totiž vede k tomu, že máme registrované partnerství. Dobře, říkejme tomu - pro potřeby diskuse - manželství.
Takže dva muži jsou oba manželé toho druhého a dvě ženy manželky té druhé?

To nemá být narážka na gaye a lesby, však za to nemůžou, s čím se narodili. Chci tím jen říct, že je vidět, že čeština s určitými věcmi prostě nepočítala a tím nemyslím "manžel-manželka" pro stejné pohlaví.

Tím myslím třeba chirurg - chiruržka... komu z vás jde "chiruržka" z úst? A to mě teď ještě napadl "porodník - ?" - porodnice snad ne, to nelze myslet vážně a porodnička zní jako sakra velký slovakismus ;-) A armáda - poručice, kapitánka, majorka, to by ještě šlo, ale co když ženu povýší do hodnosti generála?

Jo, někdy je holt potřeba používat mužské tvary, protože ženské ne že by nešlo vytvořit, ale vypadaly by jak půl prdele z roští, moderátoři prominou.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:25
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Já si říkal, že tam mám místo prezidenta dát krále, ale tam mi neseděl ten telegram, i když i třeba Británie má královnu...

Tak si to představ tak, že posel přiběhl přímo z královského paláce a udýchaně vyklopil "Jeho Veličenstvo říká PROPUSTIT NELZE POPRAVIT"" - to byl vlastně o životě a smrti rozhodl posel podle toho, kde by se zrovna nadechl, ani by nemusel být podplacen či mít jiný důvod k tomu či tomu výroku...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:31
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
A abych vyvrátil námitku "proč to Veličenstvo nenapsalo" - nebylo tenkrát obvyklé, aby i třeba králové uměli psát.
A aby král přikázal zavolat písaře, ten aby napsal výrok Jeho Veličenstva a tento svitek aby byl doručen... u milostí často záleží na čase, to se říká i o maršálu Russwormovi (a to není narážka na Císařova pekaře, ten maršál dle všeho opravdu žil), že byl odsouzen k smrti, císař mu dal milost, ovšem ta byla doručena až ve chvílí, kdy už jaksi maršál byl o hlavu kratší...

Proto bývalo rychlejší říci rychlému poslu "My, císař ... jsme se rozhodli uděliti odsouzenému milost, sedni na kůň a sděl výrok Našeho císařského Veličenstva katu!" a posel tradá.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:35
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
TL:DR:

"My, císař ... jsme se milostivě rozhodli uděliti odsouzenému milost. Vyřiď, posle, katu toto: "PROPUSTIT, NELZE POPRAVIT!""

Udýchaný posel udělá pauzu jinde než císařská Milost a je to...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:15
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Novomanželé mohou být pouze muž a žena. Registrovaně se partnerující prominou, ale novomanželé z nich prostě nejsou, protože si nevzali osobu opačného pohlaví.

Posel jeho veličenstva by měl určitou motivaci vyřídit vzkaz správně, jinak by taky potom mohlo veličenstvo nechat popravit jeho. Naproti tomu prezidentovo pošťákovi je šumák, jestli ten telegram přepíše správně, jemu nikdo hlavu sekat nebude.

A veličenstvo ani prezident nemají žádnej důvod přiznat vlastní chybu, kdyby to sami blbě napsali/nadiktovali. Čert vem jednoho Russworma, žejo...
22:50
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Ano, svatbu mohou mít a tedy manželé být jen muž a žena. Zákon tak praví.
Zda se to někdy změní, to nevíme a nemá smysl o tom přemýšlet. Jen jsem si představil situaci, že by se to někdy změnilo, protože proč mají být "jenom" registrovaní partneři, oni chtějí být manželé, stejně jako heterosexuálové, stejná práva pro všechny!!!

Nic proti gayům, pokud to tak vyznívá. Je to jejich život, jejich volba a jejich štěstí. Pokud potřebují pro štěstí mít v posteli stejné pohlaví, ať mají. Kdo jsem já, abych zakazoval? Nezakazuj, aby ti nebylo zakázáno.

Do té chvíle, než si nějaký gay usmyslí, že potřebuje ke štěstí v posteli mě. V tu chvíli má smůlu, protože já gay nejsem a ke štěstí v posteli chlapa nepotřebuju, ba vyloženě NECHCI.
Ani kdyby u mě potřeboval přespat kamarád. V obýváku je gauč, tam se vyspí. A kdyby ti kamarádi byli dva, gauč je rozkládací. Já jsem pan domácí, já určuju, vy buďte rádi, že vás tu nechám přespat, tamhle máte letiště nebo je na zemi místa dost ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
23:03
CarpeNoctem: Re: To je výživná diskuze
CarpeNoctem
Já osobně doufám, že tohle se nezmění (i když tomu nevěřím). Manželství je prostě chlap a ženská, tečka. Na zákon kašlu z vysoka, ale nemám rád, když se překrucuje význam slov.

Mimochodem, není to krásnej paradox? Chtěli odstanit diskriminaci homosexuálů, tak napsali zákon, kterej diskriminuje heterosexuály? :-)
23:53
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Nic nového. Však co je tzv. "pozitivní diskriminace" než diskriminace většiny?
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:57
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Pokud se nemýlím, u telegramů byl určitý minimální počet slov, za který jsi platil, i když jsi je nevyčerpal. Takže by prezident zřejmě ušetřil houby, protože méně než tři slova to placené minimum počítám nebylo ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:46
nakopnuta_sova: Carpe 18:06
nakopnuta_sova
Já tedy mám dojem, že dokud se ještě posílaly telegramy (už hodně let nejsou), že se platilo za určitý minimální počet slov, takže napsáním jednoho slova by prezident neušetřil nic :-)

A o poslední větě - "pozorovat oba muže/ženy při svatební noci"... věř tomu, že se toho jednou dožijeme, že to možné bude.
Že manželství a tedy svatba nebude vyhrazeno jen pro "svazek muže a ženy", že i "ostatní" si to vydupou... registrované partnerství mají a nestačí jim to (minimálně některým), dle mě to je fakt otázka času.
A připomíná to jistou pohádku, kdy rybářka nejdřív chtěla od zlaté rybky nové necky, pak chalupu, velký dům, atd. atd. ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
19:12
CarpeNoctem: Re: Carpe 18:06
CarpeNoctem
Nejvyšší čas jim připomenout, jak rybářka dopadla.
00:06
nakopnuta_sova: Re: Carpe 18:06
nakopnuta_sova
Proto jsem to nadhodil. Když už někdo žere, neměl by u toho mlaskat ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
13:25
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
"Nebo" má vskutku dva možné významy podle toho, je-li tam čárka nebo ne.

Příklad:
Půjdeme do ZOO nebo na Petřín? - klidně můžeme jít nejdřív do ZOO a pak na Petřín.
ale
Zaplať ten dluh, nebo máš do téhle hospody zákaz vstupu - když zaplatí, je všechno OK, když nezaplatí, už mu nenalijou ani vodku z vodovodku.

A ona i čeština má své výjimky - podvzory vzorů, např. "do hradu, ale do lesa", "mnoho růží, ale mnoho ulic" a podobně.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
15:25
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
To bude asi právě to rytmické krácení - že "trenčiansky" - druhá slabika je dlouhá (-ia- je vlastně Í a tedy asi bráno za dlouhé) a po dlouhé slabice musí následovat krátká.
No ještě tohle si muset pamatovat, plus stoprocentně existují výjimky a výjimky z výjimek... :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
13:15
nakopnuta_sova: Re: To je výživná diskuze
nakopnuta_sova
Nápodobně. Čech si naopak řekne "proč si zatěžovat hlavu nějakým rytmickým zákonem"? A zrovna se slovem "líná" (lenivá) mám taky zkušenost, že kamarádka Slovenka z tohoto slova byla vyřízená, prý "vy nemáte rytmický zákon?" a když říkám "tím myslíš to, že po dlouhé slabice musí následovat krátká? Ne, nemáme a vůbec nám to nechybí", tak se pak asi pět minut rehúňala nad slovom "líná" :-D
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
09:01
Satan__666: Re: To je výživná diskuze
silhouette
a líná ?
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
12:25
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
cim to viac citam, zacinam uvazovat, ze asi budem pisat dizertacku radsej po anglicky, ako po cesky
21:06
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
a ono je to este horsie - vynimky z rytmickeho kratenia
09:07
Satan__666: Re: To je výživná diskuze
silhouette
Bez diakritiky ten tvůj dotaz vypadal, jako by se týkal programování.
Do mého příspěvku by se, samozřejmě, nejlépe hodilo anglické and/or.
Nicméně jsem trochu hřešil na to, že je z kontextu zřejmé, jak to myslím.
Pochopení autorova úmyslu je totiž v jazyce minimálně stejně důležité jako gramatika. To zdejší gramar nazi nechápou, a proto se stávají tak často opovrhovanými. Mně také dost vadí, když tu chybí základní gramatické prvky (třeba i diakritika, interpunkce), které pak výrazně komplikují porozumění.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
19:08
baffiak: Re: To je výživná diskuze
silhouette
ale uz zacinam chapat, len neviem ako sa to odlisi v hovorenej reci a uz vobec netusim ako sa to rozlisuje v slovencine.

ja som rad za tych gramar nazi, pretoze aj ked v niektorych pracah mozem pouzivat slovencinu, vzdy mi je odporucane pouzivat cestinu, tak sa aspon nieco naucim, bez nutnosti studovat gramaticke pravidla (a v dizertacnej praci je vyslovene uvedena cestina, na zaciatku sa mohla vybrat aj anglictina, ale ine jazyky (ako napr slovencina) nie su povolene, resp len vo velmi velmi velmi vynimocnych pripadoch)
21:16
Satan__666: Re: To je výživná diskuze
silhouette
Každý jazyk má své "špeky", které buď "cítí" jenom rodilý mluvčí anebo to vůbec umí málokdo. Toto je sice hezké umět, ale jak to člověk nepoužívá dostatečně často, přestane si být snadno jistý tím, jak je to vlastně správně.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.

Kategorie


Přihlášení


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1212 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1517 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1867 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2072 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2287 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

Zelvi
před 30 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 42 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 51 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 60 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 68 dny

K hlášce #72023

Já nesnášim eelona, ale tesly js


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.