Detail hlášky #73875

<a> Já tak nesnáším, když musí do kina brát malý děcka. K čemu jim to je? Vtipy často nepochopí, smějou se jen vtipným výrazům, furt se rodičů ptaj co znamená tohle, co je tamhle to. Pak u naprosto očividných zvratů v ději je musí komentovat, a ono se stane tohle, a oni udělaj tamto. Fakt, nechápu, proč je tam tahaj!
<b> Zlato, je ti 22, a šla si do kina na Ledovou Sezónu...

Informace o hlášce

Datum přidání: 18. 5. 2017
Kategorie: Hlášky
Autor: polymorf (12 hlášek)
Hlasování: Alaitos, despy, ramfis, Elgurth, Stickman, kudli, Tommij, Kwisatz_Haderach, staccey, CarpeNoctem, freferg, arxarios, pepik, matrix17, Apophis, nakopnuta_sova, Ghool, archaon, sendvo, rain, zgrossl, Gego, ciakval, ottoflick, mopak, Lorandel, Morv, Vrchov, Finer5950, CIMBI, davidt, killercat, fatalixi, Natsumii, PavlinII, TidO, BMJackal, Bazim, oprs, Allka, zelvak, DragoonX, Notie, Brambor, Coolak, TheOnek, Hammer, Cejda, shaggy, Altair, suah, nevim333, BearPeter, ErrorJoe, LittleOmig, Komaar, makr009, Ruwik, peto7532159, Majkl26, reep, anela, AMD, Finarfin, mike2406, lennyd, domvala, tristaver, potas, Rocker-Tialk, Tlustej, PikoPirat, Witek, Kid, Mungo, bosorka, Abdul_Hasan, kajsd, hafi, radiii, dwander, Stevie, nitram1234, krutoslav, CPY, ladys91, Crazy_Ivan, mrMys, Komunard, Milhauzz18, Mirator, Dejf21, Thargas, Becher1, Lothaire, jeffsos, ramon, ememtal, kocicak, Marthy, Liman, spiderpig, KrizovaN, Groove, elvellon, lerra, jogino, Krokodyl, chudst, jezzy, fabiocz, brk77 112 pro a Sobosss, piol, xkox, xificurk, Tinnarr, sasagin, koso, Zelvi, Kolouch, Dyfer, rotten77, JackSwigert, Flad, pavelnop, scarlaxx, SkyHaven, Artcorist, ScH0ll_kIll3r, LosFilipos, Maty991, wegas, Maddy, Georgo, HOLAS, ententeak, Macounek, buchvi, yannush, naituf, Sotna[A], brutal_revenge, Haja024, Ejmin, MoiJe, psychous3, Bumerank, Keeehi, puki, tomcoko, Math3s, Tonco, kuras, Vincent, charssy, HollyFury, belisek, Wolklor, Ruprecht, w3m, Marsian, Mermeoth, KairiRatten, silvergold, tobytja, vooten, joocker, Wabbit, Blast, Blanch, viacik, Bilbo_Turambar, Schrodinger, leos, Kerrika, DMDave92, bradl3y, Beezer
67 proti
V oblíbených: Žádný uživatel
Oblíbenost: 55,29 %
Stav: Má kladné skóre

Diskuze

02:16
nakopnuta_sova: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
to má být Doba ledová.
A ona ne.
Ale to je fuk.
Proč vlastně dva dospělí jdou na film DO KINA?
Pro ten zážitek, že jsou v kině? Asi. Jinak to totiž nevidím.

Protože co z kina?
Si pár dní počkám, stáhnu si to na exterák a podívám se na to na televizi. A mám to bez podobných komentářů "spoludiváků" a hlavně bez srkání coly a chroustání popcornu od dementů, co by za ty dvě hodiny asi hlady a žízní chcípli. Jinak totiž nevím, proč se lidi "musej" v kině furt něčím živit.

Ale ano, já vím, že jsem nějakej divnej, nadávat spoludivákům, že v kině něco chroustají nebo nedej Bůh že mrcasej s telefonem, protože ono by jim něco ušlo, kdyby dvě hodiny měli telefon vyplej... omluvte mě, jdu si opéct mamutí řízek a zalezu zpátky do jeskyně, nemusíte si mě všímat.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
02:23
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
A pokud by mi tu někdo chtěl nadat do Babišů či jinejch zlodějů, protože stahování je krádež, tak

1. stahování je, pokud vím, v ČR legální. Jen nesmím zároveň sdílet. Takže torrenty jsou nelegál, ale pokud si stáhnu z ulozto, nic neporušuju - stahuju si pro vlastní potřebu.

2. pokud máte i s tímto problém (proč, když nic neporušuju?), tedy si místo "pár dní počkám a stáhnu si to" dosaďte "počkám si pár měsíců a koupím si DVD" a je to ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
08:47
gorousek: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Koukám, že na diskuzní argumentaci nepotřebuješ ani druhého člověka :)
14:24
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Ano, někdy to tak je :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
16:28
DuZDi: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Ty si lamka. Prizivnik. Keby sa chovali vsetci ako ty tak nemas co stahovat...
00:31
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
To máš pravdu, o tom se nehádám. Ale svých problémů s policajtama mám dost, nepotřebuju si, aspoň momentálně, zadělávat na další. Ony ty kujvy rády sčítají.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
13:20
Nasty2: Re: Původně jsem myslel, že
Nasty2
Nevím, kde jsi vzal to, že stahování je legální (pro vlastní potřebu :-D), nemyslím si, že jisté úřady jsou s tímto názorem s tebou za jedno. A je faktem, že se taky nedivím, že máš poté problémy s policajty. Naopak to velmi chápu.
Jo a prosím tě, napiš mi ten zákon, kde se píše o tom, že je to legální (číslo sbírky, zákonu apod.), já si ho někde stáhnu pro vlastní potřebu, abych se mohl proti jistým úřadům lépe hájit.
Jinak k tématu "filmy". Ona je pravda, že dnes se drtivá většina lidí na filmy spíše nekouká, či přesněji řečeno nevnímají pointu apod. berou to jako clonu... Pro ty je opravdu jedno, kde a na čem filmy vidí, stejně tomu nerozumí. Je to jako TBBT, kde se i člověk, který neví, co je to částice světla dovede vtipu na tomto tématu postaveném zasmát. To je pro mě velmi zajímavé... a samozřejmě, že podobných filmů je mnohem více.
Proč zabíjet lidi PC hrami, když je stačí střelit zbraní do hlavy?
13:54
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
No, ono co není zákonem zakázáno je dovoleno, což nám ve škole vtloukali do hlavy pořád. Takže nikde odstavec, že je to legální nenajdeš, spíš to není zakázané. A mám takové tušení, že v tomhle má sova pravdu, sice už to nějaký pátek nestuduji a mohlo se něco změnit, ale pokud to dál nešíříš, nesdílíš, neupravuješ a nevydáváš za své, tak si s tím můžeš v podstatě dělat, co chceš. Což ani jedna z těchto věcí se neděje, když to stahuješ z uložto, za to je zodpovědný server, protože to poskytuje dále.
I don't know and I don't care.
16:30
Nasty2: Re: Původně jsem myslel, že
Nasty2
Promiň, ale nemáš náhodou taky problémy s Policií?
Větou "No, ono co není zákonem zakázáno je dovoleno..." myslíš: Jsem líný to hledat a tak to asi neexistuje? nebo Hledal jsem, ale nenašel a tak to neexistuje?
Opravdu si nemyslím, že jistí lidé a úřady by s těmito názory souhlasily... Nevím jestli stáhnutí třeba AutoCADu a Illistratoru pro vlastní potřebu je legální. Nebo to platí pouze o filmech? Pak tedy někde musí být z principu psáno, jinak je to logický zkrat.
Prosím tedy o ten zákon, děkuji
Proč zabíjet lidi PC hrami, když je stačí střelit zbraní do hlavy?
16:57
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Popravdě právo jsem studoval, takže vím, že zásada: praeter legem (co není zákonem zakázáno je dovoleno) je platná a běžné se používá, takže s tou v pohodě projdeš, pokud jsi si stopro jist, že to ústava, zákon nebo vyhláška nezakazuje. Nicméně autorský zákon neznám, ale v době kdy jsem se o to zajímal, to bylo jak to sova řekl. A netuším jestli se něco za ty čtyři roky něco změnilo, protože se v právu už nepohybuji.

Každopádně příště si prosím odpusť, ty svoje poznámky. Jak jsem vysvětlil výše, tak ta věta měla znamenat pouze to, co znamená a v právu se běžně používá. Jediná věc ve které ses trefil je, že jsem lenošnej to hledat, ale proto jsem to nepsal.
I don't know and I don't care.
17:00
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Já zas někde četl, že tohle "stahování je legální pro vlastní potřebu" platí u filmů, u softwaru ne, tam už je prý nelegál i stahování - a AutoCAD je software.

Ale u filmů to fungovalo a myslím, že funguje na bázi, že mám právo si pro vlastní potřebu stáhnout. Šedá zóna by asi byla, kdybych to pouštěl kamarádům (co přesně je vlastní potřeba?), ale tam podle mě pak jde o to, zda na tom vydělávám. Pokud si to stáhnu a jen se na to s kamarády koukneme, myslím, že je to OK. Ale stáhnout, vypalovat a prodávat už OK stoprocentně není.

Prostě prý torrenty jsou nelegální, protože tam při stahování zároveň stahované sdílíš. Na uložto ne, tam jen stahuješ a průser má server, ne ty.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:01
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
I když už před pár lety byly tlaky z EU nebo odkud (od distributorů každopádně), aby bylo nelegální i jen čisté stahování. Ale pokud mám přehled, zatím to v ČR nikdo neschválil a stahování filmů pro vlastní potřebu by mělo být stále legální.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:23
CarpeNoctem: Re: Původně jsem myslel, že
CarpeNoctem
121/2000 sb. § 30

Stačí?
17:28
ESESEL: Re: Původně jsem myslel, že
ESESEL
Hej, Nasty2, opravdu, jak píše While, platí, že co není zakázáno, je dovoleno (kdybys tomu nemohl uvěřit, zkus třeba Ústavu - je to tam někde hned ze začátku, to najdeš), takže pokud tvrdíš, že je něco zakázané, měl bys ustanovení hledat Ty. Ale poradím Ti, že bys mohl začít u §30 AZ (121/2000) - když ho pořádně pročteš, tak dokonce i zjistíš, že ty počítačové programy jsou na tom fakt trochu jinak než filmy...
JOHN MAY LIVES | You're the most basic of jokes.
17:34
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Vida, dík... http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx#par30 , když už to čtu, ať stačí jen si kliknout.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:07
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Problémy s policajty bylo jen konstatování, ty mám za jiné věci, se stahováním a nedejbože prodáváním vypáleného staženého to nemá pranic. Stále si totiž myslím, že stahování pro vlastní potřebu zakázáno není, zakázáno je poskytovat dál.

Minimálně totiž platilo a pokud se to nezměnilo, stále platí, že máš právo mít od každého originálního filmu záložní kopii - pro případ poškození. A logicky není zálohou myšleno koupit si ten film radši dvakrát.
To samo o sobě by dovolovalo stahování pro vlastní potřebu - protože jak máš tu záložní kopii získat, když dnes v době DRM nebo jak se těm ochranám nadává některé originálky v počítači nespustíš?
Což je podle mě taky sviňárna, koupím si film a nemám právo ho zhlédnout na zařízení k tomu uzpůsobeném, protože bych si ho mohl nedej Bůh zkopírovat? Stejný systém jako "autorské poplatky" za každé prázdné DVD, flashku a harddisk, protože BYCH TO MOHL použít k nezákonnému šíření autorsky chráněného obsahu... a tužku a papír by zpoplatnit nechtěli? Taky si můžu něco nezákonně opsat či překreslit... a ještě poplatek za oči a uši, můžu něco nezákonně vidět a slyšet! ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:09
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Dle mne jsou tyto "autorské poplatky" za každé médium nebo jak se to přesně jmenuje, výstavní presumpce viny. Můžeš to k něčemu použít, tak plať a nezajímá, žes nepoužil a nemáš to nikdy v úmyslu. MŮŽEŠ to použít!
Logika jako "zavřeme všechny chlapy, můžou se dopustit znásilnění. Že to nemají v úmyslu nás nezajímá, můžou to udělat a mají k tomu vybavení a to zaslouží trest."
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:33
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Takže trestní zákoník díl 4. Trestné činy proti průmyslovým právům a proti autorskému právu § 268 - § 271, tam o tom není ani slovo.

A teď hurá na autorský zákon.
§ 105a správní delikty taky nic moc neříká až na odstavec b), který říká, že se máme řídit § 43 nebo § 44

Ať čtu, jak čtu, tak nikde o stahování nevidím ani slovo, pouze další distribuce, zásahy atd,...

Na krádež podle trestního zákoníku to klasifikovat nemůžeš, protože můžeš ukrást pouze věc.
I don't know and I don't care.
17:37
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Samozřejmě celé jsem to nečetl, protože bych tu byl kdovíjak dlouho, ale ty paragrafy a odstavce, kde to obvykle bývá schované zatím mluví jasně.
I don't know and I don't care.
21:53
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
S tímto absolutně souhlasím a je pravda, že TOTO by bylo to, čím bych se (žel marně) hájil.
Nikdy nepochopím, proč mám platit autorské poplatky za vlastní fotky z dovolené.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
17:33
CarpeNoctem: Re: Původně jsem myslel, že
CarpeNoctem
Oči a uši nevadí, ústa už jsou na hraně :-)
18:18
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
No když si vzpomenu, že nějaký dementek šťoural i do toho, že prý je porušením autorského zákona, pokud mám doma otevřené okno a nahlas puštěné rádio a tedy se tím, že to lze slyšet na chodníku, dopouštím "veřejné produkce"... fakt už jen čekám, kdy i mnou nadhozené poplatky někdo zmíní... samozřejmě to, pokud vím, neprošlo, ale už to, že to nějakej debil nadhodil...
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:21
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Ale vtipné by bylo, až by na to konto policajti zastavili takové ty řidiče, o jejichž příjezdu víš pět minut dopředu, protože maj hudbu na plnej vejmrsk a otevřený okýnka, a chtěli by po nich poplatek za veřejnou produkci :-D
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
18:34
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Nějak si nedovedu představit výraz toho řidiče :D
I don't know and I don't care.
20:48
Nasty2: Re: Původně jsem myslel, že
Nasty2
Všem, co mi napsali, kde výše zmíněná tvrzení najdu díky. To je to, co jsem chtěl a nedivte se mi, že se mi nelíbí věty typu "já zas někde četl či viděl" nemám se čtením problém a tak jsem rád, když je mi napsáno, kde mám dané informace hledat a kde je zjistím. Nechci být člověk ve stylu známí říkal známému a ten to řekl mně a podobně. Jak to pak dopadne vidíme na dnešní společnosti. nic mě nezajímí a všem veřím, protože je třeba odborník. Jinak našel jsem kromě mnoha zajímavého také toto, určitě stojí za přečtění:

http://www.davidzahumensky.cz/2014/05/28/trestnepravni-odpovednost-za-porizeni-rozmnozeniny-autorskeho-dila-pro-osobni-potrebu-z-nelegalniho-zdroje

Jinak ještě doplnění, sdílení legální není, to už víme, ale je třeba dát si pozor (myslím s nadsázkou) zda například aplikace, kterou člověk používá na stahování v pozadí nesdílí někomu další dál. Je to podobné jako třeba fungoval Skype a možná i nadále funguje. Nikde to psané nebylo, ale přesto se na to přišlo.

Něco jsem se také dočetl zde, ale nevím zda je to "ono" to už bych asi musel být právník...
http://www.cpufilm.cz/faq.html#3
Proč zabíjet lidi PC hrami, když je stačí střelit zbraní do hlavy?
21:56
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Jinak ještě doplnění, sdílení legální není, to už víme, ale je třeba dát si pozor (myslím s nadsázkou) zda například aplikace, kterou člověk používá na stahování v pozadí nesdílí někomu další dál.
...
...
Jo, to máš pravdu. Ale my stahovači z ulozto můžeme být dle všeho v klidu, nevšiml jsem si, že by Firefox (či jiný prohlížeč) stahované zároveň sdílel.
To spíš FreeRapidDownloader, který jsem používal, dobrá to vychytávka, umožňuje stahovat i třeba víc věcí z Rapidshare (pokud to ještě existuje, pač pro ten to bylo vytvořeno), Ulozto a tak, naráz.
No a je to dobrá věc, naklikat si na stahování z Ulozto třeba pět filmů a jít spát a mít to ráno stažený.
Táta by byl s O2 v riti, pač sice má nějakejch 16 MB/s od kyslíků, ale ulozto má omezení stahování snad na 300 kB.
No a my chytří zapneme FRD, naklikáme pět filmů a ono se to stáhne a dokonce FRD umí i frontu, takže i s tím by pokračoval a za noc by stáhl třeba deset, aniž bych se musel budit.

Nevím o tom, že by FRD sdílel, dle mne je to stahovací aplikace, což je vidět z toho, že uměl Rapid, Megaupload, Ulozto a podobné, kde se se sdílením, pokud vím, tak nějak nepočítá ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:51
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
To je to, co si tu asi pletete. Záložní kopie od díla získaného v souladu s AZ je podle Carpeho paragrafu skutečně povolena. Stažení díla, které jsem žádným způsobem v souladu s AZ nezískal je něco úplně jiného.
Úplně jiná věc je ale vymahatelnost, která je tu nulová. Ale legální to nevidím. AZ omezuje použití díla až na vyjmenované případy (čímž to co není zakázáno je dovoleno otáčí tak, že pro jistotu vše zakáže až na vyjmenované).
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
21:59
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
No a o vymahatelnosti tu je tak trošku řeč. Já si stáhnu kopii DVD Avatar. Přiletí ke mně SW policie (a tím nemyslím Star Wars), já řeknu "no já zrovna originálku půjčil kamarádovi" a pokud mě nechají zavolat kamarádovi, o kterém vím, že tu originálku má, tak mu zavolám, on mi ji půjčí a potvrdí "ano, to je jeho, on mi to půjčil, to se nesmí?" a měl bych být v klidu, maximálně by na mě policajti zadupali, že fakt půjčovat nesmím, že jsem si to koupil já a pokud to chce vidět kamarád, ať si taky koupí... nebo se pletu?
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:06
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Tématem je ovšem ta abstraktní a čistě akademická "legálnost"; to, že se z toho dá většinou vykecat, protože je chabá vymahatelnost, to by tu asi zpochybňoval jen málokdo.
PS: Já si dokonce myslím, že to ani obhajovat nemusíš. Kopii sis prostě pořídil, pro případ, že bys originál někam založil nebo zničil. A teď jsi ho zjevně založil. Když si k tomu vybereš ještě účtenky z koše v Popronu, jsi úplně z obliga.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
22:41
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
No šak o tom mluvím.
Mám nárok na kopii, pokud vlastním originál.
Takže by mohla stačit účtenka od někoho, kdo originál koupil, abych byl z obliga. Mohla, nemusela, mohli by asi chtít spíš fakturu - že to je fakt moje. No a tu někde v Bontonlandu těžko dostaneš, pokud si nevyžádáš, normálnímu člověku dají účtenku a čau.

Počítám totiž, že je třeba doložit, že jsem originám "aspoň vlastnil". V případě zničení bych si ponechal to zničené CD, pokud bych ho teda ve vzteku nerozlámal a nevyhodil z okna... v případě založení bych se asi musel modlit, že jim bude stačit účtenka. Ono to takhle jednoduché nebude, protože "já ten originál někam založil/ztratil při stěhování" by říkal každej, kdyby to bylo takhle jednoduchý, na dobrý slovo zákon dát nemůže. Jinak by byl k hovnu.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:47
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Ale psal jsi něco jiného.
"Všichni mi můžou ..." není totéž jako "Je to legální."
Legálnost vyjadřuje plný soulad se všemi právními předpisy (řečeno trochu s nadsázkou).
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
22:54
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Legálnost vyjadřuje (dle mne): "Co není zakázáno, to je povoleno", jak tu říkal snad While či kdo.

Co není zakázáno, to můžu. A pokud předpis, vyhláška či zákon vysloveně neříká, že něco nesmím, tedy to mohu.

Schválně to přeženu do extrému - useru si v přeplněné tramvaji - můžu? Ano, můžu.
Zákon to nezakazuje a tedy když to udělám, budu sice za hovado, burana a tak, ale trestné to není, pokud pomineme, že bych za to mohl dostat pár facek. Zákon mne za to nepotrestá - nemá za co.

Pro lidi okolo budu za hovado, ale to je jejich věc, JÁ nic protizákonného neudělal. A to dojdeme k tomu, že někdo říká, že "stahování je krádež" - pokud to zákon takto nedefinuje, krádež to není. A mysli si o tom kdo chceš co chceš ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:56
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Legální je vše, co není ilegální.
Ilegální je to, co zakazuje zákon.
Tedy co zákon nezakazuje, to je legální.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
22:47
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Plus osobně si myslím, že účtenka beze jména bude mít asi takovou váhu jako kdyby mě v metru chytil revizor, napsal mi pokutu a já se pak šel za dva dny hájit do centrály na Bojiště, že jsem měl lístek, jen jsem ho zrovna v kapse nenašel a oháněl se lístkem z koše vytaženým.
V takových případech se musím ohánět něčím, na čem je jméno a prokážu, že to já za to zaplatil. Lístek u revizora zabere jen při kontrole okamžité, druhý či třetí den si s ním můžu vytřít, kdyby aspoň měl vhodnou velikost. A mám dojem, že kdybych policajtům ukázal jakousi účtenku, že mě s tím taky pošlou hodně daleko a budou chtít fakturu na jméno.
Tuhle jsem si kupoval blbou klávesnici, protože původní neunesla setkání s pěstí majitele způsobené majitelovou nepotěšeností z čehosi ;-) a taky jsem k tomu automaticky dostal fakturu a vlastně ani nevím, zda mi dali účtenku, ale asi jo. Ale byla to firma specializující se na PC a příslušenství, žádnej Kaufland či podobné.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
23:30
CarpeNoctem: Re: Původně jsem myslel, že
CarpeNoctem
On ten Carpeho paragraf ovšem říká mimo jiné tohle (dokonce hned v prvním odstavci):

(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.

Jediný přestupky, kterých se může dopustit FO, jsou podle §105a

(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
a) neoprávněně užije autorské dílo, umělecký výkon, zvukový či zvukově obrazový záznam, rozhlasové nebo televizní vysílání nebo databázi,
b) neoprávněně zasahuje do práva autorského způsobem uvedeným v § 43 odst. 1 nebo 2 anebo v § 44 odst. 1, nebo
c) jako obchodník, který se účastní prodeje originálu díla uměleckého, nesplní oznamovací povinnost podle § 24 odst. 6.

§ 43 odst. 1 nebo 2 a § 44 odst. 1 se týkají prolamování DRM a šíření (zřejmě, wording je tak šílenej, že to může znamenat ledacos), takže ty tu odpadaj.

Neoprávněně užije - za užití se nepovažuje...

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale z toho mi jasně plyne, že stáhnout film a čučet na něj můžeš zcela legálně i bez originálky. Nepletu si tu teda nic.

https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=49278&nr=121~2F2000&rpp=15#local-content
00:56
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Taky myslím. Sice je tam ošajslich "nestanoví-li zákon jinak", ale myslím, že na takové to "stáhnu si nový Piráty a s kámošema na to kouknem" trestné není, protože za to od kámošů nic nechci.

No a pokud přinese ten flašku toho a ten toho a tamten zase tamtoho, to je jejich věc, buď si každej vypijeme své (budu já je ještě napájet, ne? ;-) ) nebo to bude stylem "teď nalejvám já ze svýho všem a až dojde, naleješ zase všem ty", což bývá mezi kamarády častější systém, řekl bych a to taky dle mne není obchodní prospěch, to je u mě prodej či zprostředkování možnosti prodávat (já vypálím a ty prodávej).
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
10:59
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Kdybys míň trpěl samomluvou a víc četl, co je tu napsáno (a v odkazech), ušetřil bys hodně úložného prostoru v Lamerovské SQL.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
11:02
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Jenom aby bylo jasno: Já bych si určitě nějakou výmluvu v těch kličkách, kdyby došlo na lámání chleba, našel (nějaké jsem tu i se Sovou probíral). Ale opravdu nejsem naivní, abych si myslel, že stahování je legální. Jenom je zatím prakticky nepostižitelné a to je něco úplně jiného.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
11:06
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
A kdyby byla nějaká petice, vždy se budu zasazovat PROTI kriminalizaci stahování.
Byl jsem dokonce náhodou osobně přítomný jednání senátní komise, kde se řešil právě problém stahování "chráněného obsahu" a fandil jsem tomu, aby se to co nejvíce zvolnilo a ne zpřísňovalo (zástupce lidovců měl ovšem - kupodivu - trochu jiný názor než já).
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
13:02
CarpeNoctem: Re: Původně jsem myslel, že
CarpeNoctem
Nesouhlasím. Jak už tu psal While a další, co není zákonem zakázáno, je legální a tedy nepostižitelné. Stahování filmů pro osobní užití nejen, že není zákonem zakázáno, dokonce je zákonem výslovně vyjmuto z trestní odpovědnosti. Hledat kličky tedy nemusíš ty, ale orgáni, když tě budou chtít postihnout. Nejspíš by tě zkoušeli uvařit na šíření nebo ušlém zisku.

Mezi náma, znáš někoho mladšího 60 let, kdo by NIKDY nestáhnul film nebo mp3? Já ne. Kdyby se teď někdo odhodlal legální stahování kriminalizovat, ekonomika půjde přes noc do kytek.
13:11
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Pravda, když máš dobrou vyřídilku a dokážeš ty ustanovení podat tak, že mluví ve tvůj prospěch, tak se dá vykecat z ledasčeho. Ale musíš si být jistý o čem mluvíš, že platí a dávat si pozor na slovíčka, aby se dali vyložit jen jedním způsobem, protože pak se na tom někdo začne točit a zamotáš se do toho a hlavně lhát jen tam kde nejsou důkazy,...
I don't know and I don't care.
13:16
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Hmmm, tohle byla reakce na satana, že by si kličku našel. :)
I don't know and I don't care.
15:56
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Vzhledem k tomu, že doma všechny skříně plné originálních nosičů (DVD+BD), tak by se jim opravdu asi těžko dokazovalo, že jsem pirát. A k hodně z nich mám dokonce i tu účtenku, o které jsme diskutovali se Sovou (a nemusí být na ní, samozřejmě, žádné jméno).
Jinak, to vyjmutí z trestní odpovědi stahování jsem opravdu v tom paragrafu neviděl. Píše se tam pouze o vytváření kopií pro vlastní potřebu. Zákon (přirozeně) hovoří o vytváření kopií z legálně vlastněného díla. Manipulace s nelegálním materiálem je nelegální sama o sobě.
Spíše by mě ale zajímalo, jestli si tu někdo alespoň zběžně prohlédl, ty dva odkazy, které sem hodil Nasty2 a kde je celá věc rozebraná dost dopodrobna (včetně nejednoznačností s tím spojených). A argument, že to dělají všichni je úplně mimo mísu. To je argument dobrý v debatě, kde by se uvažovala změna (zpřesnění) právní úpravy.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
17:49
CarpeNoctem: Re: Původně jsem myslel, že
CarpeNoctem
Nepíše se v něm pouze o vytáření kopií. Znova ho sem skutečně kopírovat nebudu.

První odkaz od Nastyho2 mi dává za pravdu. Ten druhej jsem nečetl, co k tématu říká ČPÚ, nepovažuju za důvěryhodné.

O kriminalizaci jsi začal ty, já ne. Úložný prostor lamera je taky lehce off-topic...
20:26
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Úložný prostor byl na Sovu.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
05:07
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
"Chtěl jsem vám říct... takovou možná maličkost. Spíš je to pošetilost starého člověka, ale já mám pocit, že chirurgie má tu nádhernou vlastnost, že lidské tělo nejen léčí, ale zgruntu mění. Nelítostně a jednou provždy. A v tom je její nebezpečí a krása. Tak tolik jsem vám chtěl říct. A teď, pane kolego, o jakém úložném prostoru to hovoříte?"
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
10:09
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
To nic, my už tuhle část debaty máme dávno za sebou, ale vzhledem ke zmatenosti vláken (co se na Lameru už řešilo dlouho) to působilo, že to patřilo někomu jinému.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
21:11
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Jo, od asi třetí vnořené reakce nebo jak se "reakci na reakci" říká už to přestává dělat stromy a není vidět, co k čemu patří.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
10:26
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
tak tak ...
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
10:27
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Musíme rozjet akci "Zachraňte stromy!"
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
08:59
CarpeNoctem: Re: Původně jsem myslel, že
CarpeNoctem
Jn. Ale off-topic :-)
13:10
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Tady mne docela zaujala existence nové právní úpravy. Škoda, že se to ještě nedoneslo distributorům, co mají na začátku většiny DVD (a BD) spot o tom, že stahování a nákup nelegálních kopií je zločin.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
16:56
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Tos mi připomněl vtípek o tom, jak to probíhá, když si pustíš nelegální a legální kopii.
V kostce něco ve smyslu "nelegální kopie - dám do DVD přehrávače a koukám na film.
Legální - dám do DVD přehrávače, musím POKAŽDÉ zhlédnout upozornění, že nelegální kopírování je zločin, koho všeho to poškozuje a co mi za to hrozí, přeskočit to nejde, pak hromada reklam a trailerů, které taky přeskočit nejdou a než se dostanu k filmu, sežral jsem popcorn a abych si šel dělat další, pokud vůbec na ten film mám ještě chuť a nemám spíš spády rozkopat DVD i s distributorama" - smutná pravda.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
17:11
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Jo, tak toto mě taky dost "dere". Pobavilo mě to právě u "Vratných lahví", které byly známé svým únikem s titulkem "Pouze pro vnitřní potřebu MK" a pak slibovali hodně bonusů a výhod pro ty, co si to koupí. No, a výsledek byl reklamní opruzový průjem na začátku.
Obzvlášť nevhodné mi to přijde u DVD pro malé děti (Krteček a spol.), kde to začne agresivní (zvukově i obrazově) sekvencí, a pak dam teprve najede to "ťuťu, ňuňu".
Tedy krást pohádky pro děti je v zájmu duševního zdraví budoucích generací :-)
(Zbytek ne.)
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
17:12
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Ale naštěstí to umím přeskočit, i když někdy se to brání statečně a pomůže jen rychloposuv.
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
16:55
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
a) Taky jsem si to tak myslel, ale ČSFD mě vyvedlo s mých dojmů.
b) Pokud máš dost velké plátno a projektor, tak už těch důvodů není tolik. (Některé filmy jsou na tabletu dost neuspokojující.) Ale slyšel jsem, že si tam třeba lidi dávají rande.
Já jsem byl v kině třeba proto, že jsem dostal volnou vstupenku. Možná i Google na dotaz "Proč lidé chodí do kina" něco vysype...
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
08:31
Creegl: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Souhlasím se sovou. Nechápu proč chodit do kina, doma to je zadarmo, větší pohodlí a klid. Ale ty si nahodil další pro mě dost velkou záhadu. Rande v kině. Lidi to opravdu dělají a já nechápu proč. Obzvlášť to nechápu když jdou na první rande do kina. Rande je snad o trávení času s tím druhým člověkem a o tom, abych ho poznal a nějak se s ním sblížil. Tady to všechno se v kině provádí dost těžko.
13:09
polymorf: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
tak nemusí to být první rande. Já vzal svou přítulkyni do kina na cca 4 rande, protože se zmínila na chatu, že se strašně těší na Atlas Mraků, tak sem jí udělal radost.
21:44
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
Chodím do kina opravdu málo (ono totiž hlavně není na co), ale jsou filmy u kterých zážitek z kina nic nenahradí. Ale určitě je lepší chodit do divadla než do kina ...
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
21:52
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
To věřím. Jsou filmy, kde kino je kino. Ovšem kolik procent takových filmů je? Dalo by to aspoň dvouciferný výsledek? ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
11:45
Satan__666: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
No, já tam chodím hlavně na tyto, ale on prakticky každý film je na velkém plátně lepší, takže to určitě výrazně překročí těch nejnižších dvouciferných 10 (a to nejenom binárně).
Kdybys začal opici krmit a dal jí tablet, nikdy ze stromu nesleze.
11:22
JackSwigert: Re: Původně jsem myslel, že
JackSwigert
"Proč platíme za něco, co můžeme vidět doma v televizi zadarmo? Podle mě jsou všichni v tomhle kině pěkní troubové - a tím myslím i vás!"
Houston, we've had a problem here...
13:20
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
No, zadarmo to doma taky nebude, ty neplatíš poplatky za televizi a elektřinu? ;)

p.s. Ano vím, že to je citace z filmu,...
I don't know and I don't care.
14:24
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Teď sem s tím jdu. Poplatky za televizi se dají očurat, prostě se nepřihlásíš a doufáš, že ti na to nepřijdou, ale elektřina... leda nenápadně hodit prodlužku k sousedovi :-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
14:45
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Takovýho střihouna už jsem měl taky čest poznat. Kamarádka si koupila byt a takovej parazit to tam taky zkusil. :)
I don't know and I don't care.
16:18
JackSwigert: Re: Původně jsem myslel, že
JackSwigert
To bych pak měl sto chutí poslat mu tam 25 kV 50 Hz střídaviny, ale kde to vzít? :D
Houston, we've had a problem here...
19:40
While: Re: Původně jsem myslel, že
While
Myslím, že si to zapamatoval i bez toho. Je jí sice třicet, ale je menší a vypadá jak šestnáctiletá a když tam ječela na toho velkýho chlapa, tak byl neskutečně malej. Ještě týden se jí omlouval a donesl i dárek na omluvu.

V tu chvíli to vtipný nebylo, ale když si na to vzpomenu, tak se hrozně bavím. :D
I don't know and I don't care.
20:37
baffiak: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
1. pokial chces vidiet nieco v premiere (alebo kratko po premiere), skor ako ti to niekto vyspoileruje, tak na internete sa dostatocna kvalita neobjavi. navyse v tych KinoRIP su kaslajuci apod ludia tiez
2. 3D/4DX doma nemam
3. taku velku izbu nemam, aby sme posedeli s kamaratmi a potom sli este posediet na pivo

nasiel by som aj dalsie dovody, ale v praxi by som to uzavrel tak - "kolko ludi, tolko chuti"
21:50
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
To je pak o tom, co je pro koho "dostatečná kvalita". Nejsem z těch, co MUSEJ všechno vidět v kvalitě, že kdyby koukali na porno, můžou dotyčné spočítat chlupy víme kde.
Takže kinorip by nevadil co se týče kvality, to spíš právě ti kašlající a snažící se, aby za ty dvě hodiny hlady nechcípli. Ale tak v kinoripu za tenhle nežádaný zvukový doprovod aspoň neplatím ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
21:51
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
Když mám na výběr, vždy si radši vyberu lepší kvalitu aneb tři dny po premiéře by kinorip stačil, půl roku po ní už ovšem ne ;-)
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)
06:47
polymorf: Re: Původně jsem myslel, že
silhouette
problém je, že poslední dobou ani ten kinorip po 3 dnech člověk nesežene, leda přes ty torrenty... A nebo na uložto udělaj, že hodí cca 3-4 promo fotky z filmu, hodí je do cca 2 hodinového intervalu měnění a pak tohle hodí na uložto.... a když pak místo angličtiny si studoval jen němčinu a ruštinu, tak složitější konverzace bez titulků nepochopíš. Je to složitá situace
17:14
nakopnuta_sova: Re: Původně jsem myslel, že
nakopnuta_sova
A to s fotkama je k čemu dobré? Vytrolit stahovače?
Něco jako potrestání by to bylo v době vytáčeného připojení, kdy se platilo za impuls. Dneska si stáhnu gigovej film za pár minut, kouknu na to, zjistím tebou řečené, prokleju "toho debila" do třetího kolena a tím to končí.
Registrace i obnova hesla už fungují, veledík vedení! Dračice a další - vraťte se :-)

Kategorie


Přihlášení


Hláška dne

Anonym
před 6341 dny

Hláška #2256

<Ichey> musím vymyslet rozlučkov


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1212 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1517 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1868 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2073 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2288 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 13 hodinami

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 31 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 43 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 52 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 61 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.